» آرشیو اخبار » راه‌اندازی پلتفرم اوراکل Flare برای تقویت دَپ‌های تعامل‌پذیر
Flare

راه‌اندازی پلتفرم اوراکل Flare برای تقویت دَپ‌های تعامل‌پذیر

20 دی 1401 3

یک پلتفرم بلاکچین لایه اول ماشین مجازی اتریوم با نام Flare با راه‌اندازی دو پروتکل اصلی با هدف تقویت تعامل‌پذیری برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز راه‌اندازی شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک پلتفرم بلاکچین لایه اول ماشین مجازی اتریوم با نام Flare با راه‌اندازی دو پروتکل اصلی با هدف تقویت تعامل‌پذیری برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز راه‌اندازی شد.

این پلتفرم که به عنوان یک شبکه اوراکل عمل می‌کند، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی بسازند که هدف آنها تعامل با بلاکچین‌ها و پلتفرم‌ها و سرویس‌های اینترنتی مختلف می‌باشد.

flare ایردراپ

تبلیغات جام جهانی قطر

مکانیسم بلاکچین Flare

بلاکچین Flare از دو پروتکل برخوردار است که مجموعه برنامه‌سازی آن را تقویت می‌کنند. پروتکل State Connector امکان استفاده از اطلاعات و داده‌ها به صورتی ایمن و در مقیاس بلاکچین‌های مختلف و منابع اینترنتی گوناگون و با استفاده از قراردادهای هوشمند را فراهم می‌سازد. این عملکرد برای ارائه داده‌های قدرتمند برای شبکه و تسهیل روند توسعه راهکارهای میان زنجیره‌ای پیشنهاد شده است.

در همین حال، پروتکل Flare Time Series Oracle (FTSO) فیدهای قیمت و داده‌های غیرمتمرکز را برای برنامه‌های غیرمتمرکز یا به اصطلاح دَپ‌های (DApps) در حال اجرا بر روی پلتفرم بلاکچین لایه 1 فراهم می‌کند. طبق مستندات فنی بلاکچین Flare، قرارداد هوشمند FTSO به طور متوالی، تخمین‌هایی را برای انواع مختلف داده‌ها ارائه می‌نماید.

تامین‌کنندگان مستقل، داده‌ها را از منابع خارجی مثل صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بازیابی کرده و آنها را در اختیار سیستم FTSO قرار می‌دهد. این اطلاعات با توجه به قدرت رای هر ارائه‌دهنده وزن داده می‌شود، و یک مقدار میانه (median) برای تخمین نهایی محاسبه می‌شود.

این پروتکل به عنوان یک سیستم تشویقی برای تامین‌کنندگان داده عمل می‌کند، چرا که آنها در ازای ارائه جفت‌های قیمت و سایر اطلاعاتی که به مقدار میانه محاسبه شده از منابع مختلف نزدیک هستند، پاداش دریافت خواهند کرد.

دو شبکه این پروتکل با نام‌های Songbird و Flare، ماشین مجازی اتریوم را اجرا کرده و به قراردادها و ابزارهای اتریوم اجازه می‌دهند تا در روند توسعه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار بگیرند. هرچند باید در نظر داشت که این شبکه‌های لایه اول، مستقل از شبکه اصلی اتریوم اجرا می‌شوند.

جزئیات منتشرشده از راه‌اندازی این پلتفرم، بر اهمیت دسترسی ایمن به داده‌ها تاکید دارند. هوگو فیلیون (Hugo Philion) مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران بلاکچین Flare، معتقد است که این دو پروتکل می‌توانند به ایجاد موارد استفاده جدید برای فناوری بلاکچین منجر شوند. مثلاً یک قرارداد هوشمند Flare ایجاد می‌شود که پرداخت آن در یک زنجیره دیگر صورت گرفته یا ورودی آن از یک وب‌سایت معمولی می‌باشد. او گفت:

«این پلتفرم روش جدیدی برای پل زدن، به‌ویژه برای وارد کردن توکن‌های قرارداد غیرهوشمند به شبکه Flare برای استفاده در برنامه‌هایی مانند پروتکل‌های دیفای را تسهیل خواهد کرد.»

گفتنی است که شبکه Flare پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام ایردراپ توکن خود را روز 9 ژانویه (19 دی) با 4.27 میلیارد توکن FLR آغاز کرد که بین میلیون‌ها کاربر در صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال توزیع شد. این ایردراپ نقطه عطف منحصر به فردی برای این شبکه محسوب می‌شود، زیرا اکنون توسعه دهندگان می‌توانند از ماشین مجازی اتریوم (EVM) و پروتکل‌های جمع‌آوری داده‌های Flare استفاده کنند.

با توزیع اولیه این توکن، 15 درصد از کل مقدار تخصیص عمومی آن منتشر شد. مقدار باقیمانده این توکن‌ها قرار است به صورت ماهانه و ظرف 36 ماه عرضه شوند. روش تخصیص توکن‌های باقیمانده از طریق ارای اعضای جامعه از طریق پروپوزال شماره 1 بهبود Flare تعیین خواهد شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×