» آرشیو اخبار » ایردراپ های رمزارز و مالیات 10 تا 50 درصدی کره جنوبی
ایردراپ های رمزارز و مالیات 10 تا 50 درصدی کره جنوبی

ایردراپ های رمزارز و مالیات 10 تا 50 درصدی کره جنوبی

2 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس آخرین گزارش‌ها وزارت دارایی کره جنوبی به دنبال اعمال مالیات جدید بر روی ایردراپ‌های رمزارز است. اوایل امروز این وزارتخانه در حال تصمیم‌گیری در مورد قانون مدنظر برای انتقال آزاد رمزارزها و اعمال آن بر ایردراپ های هدیه بود.

در همین رابطه سخنگوی وزارت دارایی گفت: «انتقال رایگان دارایی‌ها براساس قانون مالیات بر ارث است. در این صورت مالیات بر هدیه از شخص ثالثی که دارایی مجازی به صورت رایگان به او منتقل می‌شود، اخذ می‌شود.»

ایردراپ در دنیای رمز ارزها بسیار محبوب است. هر شبکه رمزارز به دارندگان دارایی‌های دیجیتال بومی خود پاداشی در قالب یک ایردراپ می‌دهد. ایردراپ‌ ها به طور ویژه در زمان هاردفورک کردن بلاکچین موجود به یک بلاکچین جدید یا در هنگام واریز دارایی‌های مجازی به یک شبکه بلاکچین صادر یا اعطا می‌شوند. شکل دیگری از پاداش‌های رمزارز سپرده‌گذاری در رمزارزها است که ممکن است مشمول مالیات شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

مالیات ایردراپ ها بین 10 تا 50 درصد خواهد بود

نشریه خبری محلی کره جنوبی با استناد به اظهارات مقامات مالیاتی نوشت که مالیات بر سرمایه به دست آمده از دارایی های مجازی از سال 2025 آغاز می‌شود. با این حال اعطای دارایی های مجازی همچنان مشمول قانون فعلی خواهد بود.

مالیات بر هدایا در کره جنوبی برای همه اشیاء با ارزش اقتصادی که قابل تبدیل به پول هستند اعمال می‌شود. فردی که موظف به پرداخت مالیات است باید ظرف سه ماه پس از دریافت هدیه یا هدایا، برای پرداخت مالیات اقدام کند. این مقدار می‌تواند بین 10 تا 50 درصد از ارزش کل هدایای دریافتی باشد.

همچنین یک مقام مسئول در حوزه مالیاتی افزود: اصل موضوع در مورد هدیه رایگان دارایی های‌مجازی، پرداخت مالیات است.

وزارت دارایی همچنین خاطرنشان کرد:

اینکه یک معامله دارایی مجازی خاص مشمول مالیات هدیه است یا خیر، موضوعی است که باید با توجه به وضعیت معامله مشخص شود، مثلاً اینکه آیا مال و سود واقعی منتقل می‌شود یا خیر.

برای حذف ایردراپ ها از قانون مالیات هدیه، باید از طریق قوانین و مراجع دیگری اقدام شود.

مترجم: آرمان علیزاده

منبع: Coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×