» آرشیو اخبار » 460 میلیون دلار از سهام رابینهود مرتبط با FTX مصادره شد
توقیف سهام

460 میلیون دلار از سهام رابینهود مرتبط با FTX مصادره شد

15 دی 1401 7

وزارت دادگستری ایالات متحده بیش از 400 میلیون دلار از سهام رابینهود مرتبط با FTX را به عنوان بخشی از پرونده قضایی علیه این صرافی ارزهای دیجیتال توقیف کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، وزارت دادگستری ایالات متحده بیش از 400 میلیون دلار از سهام رابینهود (Robinhood) مرتبط با صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) را به عنوان بخشی از پرونده قضایی علیه این صرافی ارزهای دیجیتال توقیف کرده است.

سهام رابینهود

بر اساس گزارش روز 4 ژانویه (14 دی) رویترز، مقامات آمریکایی به قاضی گفته‌اند که در حال توقیف دارایی‌های مرتبط با اف تی ایکس (FTX) و مدیر عامل سابق آن، سم بنکمن-فرید هستند. این دارایی‌ها 56 میلیون سهام رابینهود به ارزش تقریبی 468 میلیون دلار (در زمان انتشار گزارش) را شامل می‌شود. یک روز پس از آن، قاضی پرونده قضایی علیه بنکمن ملقب به اس‌بی‌اف (SBF)، به او دستور داد که به هیچگونه ارز دیجیتال یا دارایی متعلق به اف تی ایکس (FTX) یا آلامدا ریسرچ دسترسی نداشته و حق انتقال آن را ندارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در بحبوحه مراحل ورشکستگی اف تی ایکس (FTX)، کنترل سهام رابینهود مورد مناقشه قرار گرفته است، زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران و طلبکاران به دنبال بازیابی وجوه خود هستند. بلاک‌فای (BlockFi)، بنکمن فرید و یوناتان بن شیمون (Yonathan Ben Shimon)، طلبکار اصلی اف تی ایکس (FTX)، همگی نسبت به این دارایی‌ها ادعا دارند.

در دادگاه روز سوم ژانویه (13 دی) فدرال، بنکمن فرید ادعا کرد در تمام 8 اتهام جنایی وارد بر وی، از جمله کلاهبرداری سیمی، کلاهبرداری از طریق اوراق بهادار و نقض قوانین تامین مالی کمپین‌های انتخاباتی، بی گناه است. او پیشتر نیز انتقال هرگونه وجه از آلامدا را رد کرده و گفته بود که از زمان کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی این شرکت در ماه نوامبر (آبان) دیگر به کیف پول‌ها دسترسی نداشته است.

مدیر عامل سابق اف تی ایکس (FTX) از ماه دسامبر (آذر) تاکنون در منزل والدینش در کالیفرنیا در حبس خانگی به سر می‌برد، اما به دلایل تایید شده از جمله حضور به موقع در دادگاه نیویورک اجازه سفر به او داده شد. تاریخ محاکمه او به روز دوم اکتبر (10 مهر 1402) موکل شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×