» ارز دیجیتال » سم بنکمن فرید در صورت مجرم شناخته شدن، دارایی ۷۰۰ میلیون دلاری خود را از دست می‌دهد
سم بنکمن فراید

سم بنکمن فرید در صورت مجرم شناخته شدن، دارایی ۷۰۰ میلیون دلاری خود را از دست می‌دهد

1 بهمن 1401 4

بر اساس پرونده های جدید دادگاه، سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) به اختصار SBF، بنیانگذار FTX، در صورت محکوم شدن به تقلب، مشمول مصادره دارایی‌های تقریباً 700 میلیون دلاری خواهد شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس پرونده های جدید دادگاه، سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) به اختصار SBF، بنیانگذار FTX، در صورت محکوم شدن به تقلب، مشمول مصادره دارایی‌های تقریباً 700 میلیون دلاری خواهد شد.

دامیان ویلیامز (Damian Williams)، دادستان فدرال ایالات متحده، در یک سند دادگاه که در 20 ژانویه (30 دی) ثبت شد، بیان کرد که «دولت محترمانه اطلاع می‌دهد که دارایی مشمول توقیف» فهرست بلندبالایی از دارایی‌های فیات، سهام و رمزارز را پوشش می‌دهد.

سم بنکمن فراید

تبلیغات جام جهانی قطر

پرونده‌ها بیان می‌کنند که بیشتر دارایی‌ها توسط دولت بین 4 تا 19 ژانویه (14 تا 29 دی) توقیف شده است، در حالی که دولت همچنین به دنبال ادعای “کلیه پول و دارایی” متعلق به سه حساب جداگانه بایننس است.

با نگاهی به فهرست دارایی‌های توقیف شده، بزرگترین تخصیص‌ها شامل 55,273,469 سهام رابینهود (Robinhood) به ارزش تقریبی 525.5 میلیون دلار در زمان نگارش این مقاله، 94.5 میلیون دلار در بانک سیلورگیت (Silvergate)، 49.9 میلیون دلار در بانک ایالتی فارمینگتون (Farmington) و 20.7 میلیون دلار در من کپیتال (ED&F Man Capital) است.

سم بنکمن فراید
حکم ضبط سم بنکمن فرید

 

دولت در این مورد حکم توقیف را ارائه کرده است، زیرا ادعا می‌کند که این دارایی‌ها به طور غیرقانونی از طریق استفاده از سپرده‌های مشتریان به دست آمده است.

در حالی که اعضای حلقه داخلی SBF مانند کارولین الیسون (Caroline Ellison) و گری وانگ (Gary Wang) بر سر نقش خود در سقوط FTX با دادستان‌ها نکوهش و همکاری کرده‌اند، خود SBF در هر هشت اتهام جنایی که علیه او مطرح شده است، بی‌گناه است.

در سایر اخبار مرتبط با FTX، گزارش 18 ژانویه (28 دی) از وال استریت ژورنال (WSJ) نشان داد که این صرافی مدت‌ها قبل از ورشکستگی در ماه نوامبر (آبان) در آفریقا بوده‌اند.

کمپین مورد بحث، استیبل کوین‌های دلاری را به‌عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری نسبت به ارزهای محلی در رابطه با تورم معرفی می‌کرد، در حالی که پتانسیل کسب درآمد سالانه 8 درصد را از طریق برنامه‌های پاداش‌دهی افزایش می‌داد.

با توجه به اینکه ارزهای آفریقایی مانند نایرا نیجریه و سدی غنا در برابر دلار آمریکا سقوط کرده‌اند، این احساسات تورمی ممکن است به طور کلی درست باشد، اما هر مشتری آفریقایی FTX که با بازاریابی متقاعد شده بود، پس از ورشکستگی شرکت، سرمایه خود را از دست داد.

پیوس اوکدیناچی (Pius Okedinachi)، سرپرست سابق آموزش FTX آفریقا، به وال استریت ژورنال گفت که این صرافی بر حجم معاملات ماهانه به ارزش 500 میلیون دلار در آفریقا نظارت می‌کرد که بیشتر حجم معاملات از نیجریه می‌آمد.

شایان ذکر است که تنها هشت روز قبل از اعلام ورشکستگی FTX، سم بنکمن فرید همچنین خدمات FTX را به غرب آفریقا ارتقاء داد و در 3 نوامبر (12 آبان) در توییتی اعلام کرد که صرافی شروع به پذیرش سپرده‌ها به فرانک CFA آفریقای غربی کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×