» ارز دیجیتال » سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری سم بنکمن-فرید از پول FTX
FTX

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری سم بنکمن-فرید از پول FTX

6 بهمن 1401 2

مقامات ایالات متحده ممکن است یکی دیگر از اجزای احتمالی امپراتوری ارزهای دیجیتال سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) را کشف کرده باشند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مقامات ایالات متحده ممکن است یکی دیگر از اجزای احتمالی امپراتوری ارزهای دیجیتال سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) را کشف کرده باشند.

به گزارش نیویورک تایمز، دادستان‌های فدرال ایالات متحده ادعا کرده‌اند که بنکمن-فرید از پول صرافی FTX برای سرمایه‌گذاری در شرکت ریسک‌پذیر (VC) موژولو کپیتال (Modulo Capital) استفاده کرده است.

FTX

تبلیغات جام جهانی قطر

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، صندوق سرمایه‌گذاری سم بنکمن-فرید یا به اختصار SBF و شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، در سال 2022 در مجموع 400 میلیون دلار در موژولو سرمایه‌گذاری کردند که به یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های SBF تبدیل شد. این بودجه به دلیل افزایش سرمایه قابل توجه موژولو یک شرکت نسبتاً ناشناخته، در زمان‌های چالش برانگیز برای بازار ارزهای دیجیتال، توجه قانون‌گذاران را به خود جلب کرده است.

طبق آخرین یافته‌های بازرسان SBF، سرمایه‌گذاری موژولو احتمالاً با استفاده از درآمدهای مجرمانه یا پول‌های اختلاس شده که مشتریان FTX در صرافی سپرده‌گذاری کرده بودند، انجام شده است.

دادستان‌ها گفتند که موژولو به بخش مهمی از تحقیقات تبدیل شده است. طبق گزارش‌ها، وکلای FTX اکنون به دارایی‌های موژولو چشم دوخته‌اند، زیرا آنها در تلاش هستند تا میلیاردها دلار از بازپرداخت مشتریان، سرمایه‌گذاران و سایر طلبکاران خود را بازپس بگیرند. تاکنون، محل سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری SBF نامشخص است.

موژولو کپیتال در مارس 2022 (اسفند1400) توسط سه مدیر سابق در جین استریت (Jane Street)، یک شرکت مستقر در نیویورک که زمانی بنکمن-فرید و مدیرعامل آلامدا، کارولین الیسون (Caroline Ellison) را استخدام می‌کرد، تأسیس شد. یکی از بنیانگذاران، دانکن رینگانس-یو (Duncan Rheingans-Yoo)، بنابر گزارش‌ها تنها دو سال از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود. یکی دیگر از بنیانگذاران شایون ژانگ (Xiaoyun Zhang) و موژولو، معروف به لیلی، یک تاجر سابق وال استریت با روابطی با SBF بود. موژولو همچنین شناخته شده است که عملیات خود را از همان جامعه باهامایی که SBF در آن ساکن بود، اجرا می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کریستی گلداسمیت رومرو (Christy Goldsmith Romero)، کمیسیونر کمیسیون معاملات آتی کالا در ایالات متحده، کار بررسی دقیق انجام شده توسط VCها و مدیران پولی که FTX را تامین مالی می‌کردند، زیر سوال برد.

پیش از این، معاون نخست‌وزیر سنگاپور اعتراف کرد که شرکت سرمایه‌گذاری دولتی تماسک (Temasek) به دلیل سرمایه‌گذاری در FTX با “آسیب اعتبار” مواجه شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×