» ارز دیجیتال » پس از بازگشت بیت کوین، سهام استخراج کریپتو به بالاترین حد سالانه رسید
بیت کوین

پس از بازگشت بیت کوین، سهام استخراج کریپتو به بالاترین حد سالانه رسید

27 دی 1401 6

بازگشت قیمت بیت کوین به بالاترین حد چند ماهه نیز تأثیر مثبتی بر سهام ماینینگ گذاشته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازگشت قیمت بیت کوین به بالاترین حد چند ماهه نیز تأثیر مثبتی بر سهام ماینینگ یا همان استخراج گذاشته است. بسیاری از سهام استخراج کریپتو بهترین عملکرد ماهانه خود را در یک سال ثبت کردند. افزایش سهام ماینینگ همچنین باعث آسودگی ماینرها شد که مجبور بودند بخش قابل توجهی از کوین‌های استخراج‌ شده خود را برای افزایش نقدینگی در سال 2022 بفروشند.

بیت فارمز (Bitfarms)، یکی از برترین شرکت‌های استخراج بیت کوین، در دو هفته اول ژانویه 2023 (دی ماه 1401) افزایش 140 درصدی را ثبت کرد و پس از آن ماراتن دیجیتال هولدینگ (Marathon Digital Holdings) در محدوده افزایش 120 درصدی قرار گرفت. هایو بلاکچین تکنولوژی (Hive Blockchain Technologies‌) ارزش سهام خود را در همان دوره تقریباً دو برابر کرد؛ در حالی که شاخص استخراج دارایی‌های دیجیتال جهانی MVIS در ماه اول سال جدید 64 درصد افزایش یافته است.

بیت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

شاخص هشپرایس لاکسور (Luxor) که هدف آن تعیین مقدار درآمد یک ماینر از قدرت پردازش شبکه بیت کوین است، در سال جاری 21 درصد افزایش یافته است. این تا حدی نشان‌دهنده پاداش‌های بزرگتر به دلیل افزایش قیمت بیت کوین است.

روند صعودی در سال 2021 (1400) باعث شد که چندین شرکت استخراج وارد بورس شوند، در حالی که سایرین سرمایه‌گذاری زیادی در تجهیزات و توسعه انجام دادند. با این حال، زمستان طولانی کریپتو در سال 2022 آسیب‌پذیری‌ها و عدم ساختار مناسب را در بسیاری از این شرکت‌های ماینینگ آشکار کرد.

بازار صعودی 2021 شاهد افزایش قابل توجهی در استقراض توسط صنعت استخراج بیت کوین بود که تأثیر منفی بر وضعیت مالی آنها در طول بازار نزولی متعاقب آن داشت. ماینرهای عمومی این رمزارز بیش از 4 میلیارد دلار بدهی دارند، در حالی که 10 بدهکار برتر ماینینگ بیت کوین مجموعاً نزدیک به 2.6 میلیارد دلار بدهکار هستند. تا پایان سال 2022 (1401)، ماینرهای برجسته مانند کُرساینتیفیک (Core Scientific) اعلام ورشکستگی کردند.

افزایش قیمت این رمزارز در ژانویه (دی) کمک کرد تا سهام ماینینگ کریپتو به بالاترین حد سالانه خود برسد، اما همچنین کمک کرد که وجوه قابل معامله در صرافی مبتنی بر بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به بازار سنتی ETF سهام داشته باشند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×