» آرشیو اخبار » 3 نشانه اینکه قیمت اتریوم تا ماه سپتامبر به 2500 دلار می‌رسد
3 نشانه اینکه قیمت اتریوم تا ماه سپتامبر به 2500 دلار می‌رسد

3 نشانه اینکه قیمت اتریوم تا ماه سپتامبر به 2500 دلار می‌رسد

20 مرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شاخص‌های تکنیکال و فاندامنتال اتریوم از صعود این رمزارز به ۲۵۰۰ دلار تا ماه سپتامبر حکایت دارند.

 

قیمت توکن بومی اتریوم (ETH) از زمانی که در ژوئن 2022 به حدود 885 دلار رسید، بیش از دو برابر شده است. اکنون، طبق یک سری شاخص‌های تکنیکال و فاندامنتال، اتر به یک حرکت قاطعانه به سوی 2500 دلار در ماه آگوست چشم دوخته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

تأثیر مثبت هارد فورک اتریوم روی قیمت اتریوم

ذکر این نکته حائز اهمیت است که بخش بزرگی از رشد فعلی اتر به دلیل به روزرسانی «مرج» است که پروتکل زیربنایی بلاک چین اتریوم را در ماه سپتامبر از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر می‌دهد.

همچنین تغییر پروتکل اجماع اتریوم به PoS باعث حذف ماینرها از شبکه خواهد شد و اعتبار سنج‌ها (Validators) را جایگزین آن‌ها خواهد کرد. ترس از این اتفاق باعث شده چندلر گوا (Chandler Guo)، یک ماینر چینی با اصرار به حفظ یک نسخه اثبات کار جداگانه از اتریوم، مخالفت خود را با اپدیت مرج (Merge) ابراز کند.

در نتیجه وقوع یک هارد فورک در بلاکچین اتریوم امکان پذیر است. گوا هم اکنون نسخه PoW خود از اتریوم را با نام ETHPoW به همراه توکن آن «ETHW» ایجاد کرده است. علاوه بر این، برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز این توکن را برای خرید و فروش لیست کرده‌اند و حتی صرافی بایننس نیز انجام این کار را در صورت لزوم، در نظر دارد.

گفتنی است، یکی از پیامدهای کلیدی هارد فورک اتریوم این خواهد بود که هولدرهای فعلی اتر، این توکن را به مقدار مساوی از هر دو زنجیره دریافت خواهند کرد.

این امر می‌تواند به نوبه خود، تقاضا برای ETH را در بازار افزایش دهد و قیمت آن را در آستانه به روزرسانی مرج به مرز 2500 دلار برساند.

 

 اتریوم حرکت صعودی خود را آغاز کرده است

اتر در طی حرکت صعودی اخیر خود، با قاطعیت به سمت محدوده مقاومتی حیاتی 1625 الی 1975 دلار حرکت کرده است.

اکنون اتریوم در تلاش است تا این محدوده را به سطح حمایت خود تبدیل کند تا از آن به عنوان سکوی پرتاب خود به سمت 2000 دلار و بالاتر استفاده کند. نزدیکترین تارگت صعودی ETH میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای (EMA 50؛ موج قرمز در نمودار زیر) در 2340 دلار است.

 

3 نشانه اینکه قیمت اتریوم تا ماه سپتامبر به 2500 دلار می‌رسد

نمودار قیمت هفتگی ETH/USD. منبع: TradingView

همچنین، تارگت بعدی اتر بعد از شکستن محدوده مقاومتی مذکور می‌تواند مقاومت خط روند نزولی چند ماهه آن (خط سیاه) در حوالی 2500 دلار باشد.

 

سرمایه‌گذاری شرکت‌ها روی اتر شتاب گرفته است

نکته قابل توجه این است که افزایش اخیر سرمایه‌های وارد شده به صندوق‌های سرمایه گذاری مبتنی بر اتریوم سناریوی صعود اتر به 2500 دلار را تقویت کرده است.

قابل ذکر است، این صندوق‌های سازمانی در هفته منتهی به 5 آگوست 16.3 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران جذب کردند. در حالی که صندوق‌های بیت کوین در همین بازه زمانی شاهد خروج 8.5 میلیون دلار سرمایه بود که نشان دهنده یک جهت گیری قوی به سمت اتر در مقابل ارز دیجیتال اول بازار است.

 

3 نشانه اینکه قیمت اتریوم تا ماه سپتامبر به 2500 دلار می‌رسد

جریان خالص ورود/خروج سرمایه به/از صندوق‌های ارز دیجیتال. منبع: CoinShares

به طور کلی، همان‌طور که در بالا ذکر شد، جو ایجاد شده پیرامون اپدیت Merge به عنوان کاتالیزور اصلی صعود اتر عمل می‌کند. با این حال، اتر ممکن است پس از ارتقاء به PoS در ماه سپتامبر، شاهد اصلاحات شدیدی در قیمت خود باشد.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegrph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×