» آرشیو اخبار » انتقاد شدید کاربران از حذف برنامه برداشت اترهای استیک شده
انتقاد از حذف زمان برداشت

انتقاد شدید کاربران از حذف برنامه برداشت اترهای استیک شده

26 آبان 1401 4

چند روز پس از آنکه اتریوم برای اولین بار از زمان انتقال به پروتکل اثبات سهام (PoS) شاهد تورم منفی بود، منتقدان کارزار انتقاد از حذف جدول زمان‌بندی برداشت استیکینگ اتر (ETH) توسط بنیاد اتریوم را در رسانه‌های اجتماعی آغاز کردند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، چند روز پس از آنکه اتریوم برای اولین بار از زمان انتقال به پروتکل اثبات سهام (PoS) شاهد تورم منفی بود، منتقدان کارزار انتقاد از حذف جدول زمان‌بندی برداشت استیکینگ اتر (ETH) توسط بنیاد اتریوم را در رسانه‌های اجتماعی آغاز کردند.

انتقاد از زمان برداشت

یکی از اعضای جامعه رمزارزها این موضوع را گوشزد کردند که توسعه‌دهندگان، رهبران و اینفلوئنسرهای اتریوم به برداشت اتریوم استیک شده شش ماه پس از مِرج اشاره داشته‌اند. پس از این، زمان تخمینی برای باز کردن قفل دارایی‌ها بین 6 تا 12 ماه تغییر کرد. این کاربر توییتر تاکید کرد که این برنامه به طور تخمینی بین سال‌های 2023 تا 2024 بازنگری و سرانجام به طور کامل حذف شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

یکی دیگر از کاربران توییتر با بیانی تندتر، اتریوم استیک‌شده را به عنوان یک سرمایه‌گذاری غیرقابل بازخرید توصیف کرد. این کاربر تاکید کرد که سرمایه‌گذاران بر اساس جدول زمانی اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند ولی تاریخ سررسیدی برای آنها مشخص نشده است. تعدادی زیادی از سایر کاربران نیز به طرق مختلف همین احساس را منعکس کردند.

در مقابل، حامیان اتریوم نسبت به این انتقادات واکنش نشان دادند. برای مثال، آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، یکی از بنیانگذاران سایت منبع اتریوم اترهاب (ETHhub)، با مقایسه این انتقادات با افراط گرایان بیت کوین که از هیچ تلاشی برای حمله به اتریوم فروگذار نمی‌کنند، آنها را رد کرد.

یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم (Antiprosynth) نیز در توییتی تاکید کرد که این انتقادات در حالی مطرح می‌شوند که چیرگی اتر در بازار در حال رشد و سلطه بیت کوین در حال کاهش است.

در همین حال، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هکر صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) با تبدیل دارایی‌ها به اتر، به یکی از بزرگ‌ترین هولدرهای این ارز تبدیل شد. یک روز پس از اعلام ورشکستگی صرافی، کیف پول‌های آن هک شد و بیش از 600 میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال آن به سرقت رفت. بخش بزرگی از توکن‌های هک شده به حدود 228 هزار و 523 واحد اتر تبدیل شدند که در زمان نگارش این مطلب، ارزش آن به حدود 280 میلیون دلار می‌رسد.

در جایی دیگر، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، با مقایسه اف‌تی‌ایکس با ام‌تی.گاکس (Mt. Gox) و شبکه لونا که از همان ابتدای کار ناقص بودند، این صرافی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت این نوع کلاهبرداری بیشتر از نوع دیگر ضرر دارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×