» آرشیو اخبار » دلیل کاهش 22 درصدی قیمت «اتریوم» پس از «مرج»
جو لوبین

دلیل کاهش 22 درصدی قیمت «اتریوم» پس از «مرج»

23 مهر 1401 4

جو لوبین دلیل کاهش قیمت اتریوم پس از رویداد مرج را در اقتصاد کلان میداند و می گوید: "اقتصاد در هم شکسته است".

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جو لوبین (Joe Lubin)، مدیر عامل شرکت کانسِنسیز ConsenSys در پاسخ به سوال “چرا اتریوم پس از رویداد مرج به شدت کاهش قیمت داشته است” می گوید: “اقتصاد در هم شکسته است.”

رویداد مرجِ اتریوم که برای سال‌ها پیش‌بینی‌ می‌شد و زنجیره شبکه را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر می‌داد، سرانجام در ۱۵ سپتامبر (24 شهریور) اتفاق افتاد و بدون هیچ مشکلی به پایان رسید. شبکه اتریوم اکنون 99 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

کاهش قیمت

تبلیغات جام جهانی قطر

جو لوبین، مدیر عامل شرکت بزرگ نرم‌افزاری رمز ارز کانسِنسیز و یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، هفته گذشته در یک مصاحبه ویدیویی اختصاصی با دِکریپت (Decrypt) گفت: مرج «به نظر بی‌عیب و نقص» انجام شد. “من در زمینه‌های مختلف مرج برای آگاهی از هر چیزی که مشکل دار شده باشد است پرس و جو کردم و موردی نیافتم.”

چرا در یک ماه بعد از رویداد مرج، اتریوم 22 درصد کاهش قیمت داشته است؟

پاسخ لوبین این است که حرکت قیمت بلافاصله پس از مرج یک فعالیت احتمالاً اجتناب‌ناپذیر از «با شایعه بخر با خبر بفروش» بود و همراهی برخی از ماینرهای اتریوم که موجودی اتر خود را با تعطیل کردن ماینرهای خود فروختند. همچنین وی در مورد اینکه چرا اتریوم از آن زمان به بعد، همراه با بیت کوین و بقیه ارزهای کریپتو به کاهش قیمت خود ادامه داده است، افزود: “این کاهش قیمت مربوط به اقتصاد کلان است”.

لوبین گفت: «اقتصاد در هم شکسته است و احتمالاً برای مدتی هم این وضعیت ادامه خواهد داشت. “وضعیت کلان جهانی بسیار بد است. اما اکوسیستم ما و شرکت ما، حتی با حجم کم و میزان کاهشی که داشته است، بسیار خوب عمل می کنند. من فکر می کنم همه ما فقط از ساختن پروژه لذت می بریم. “

تورم و جنگ دو عامل کاهش قیمت 

در حال حاضر تقریباً همه بنیانگذاران اکوسیستم کریپتو توضیح مطلوبی دارند، زیرا بازارهای رمزارزی تحت تأثیر همان بادهای معکوس اقتصادی، در ایالات متحده (تورم، نرخ بهره فدرال رزرو) و در سطح جهانی (جنگ اوکراین و روسیه، ویروس کرونا COVID-19) قرار دارند. این عوامل بر سهام، اوراق قرضه و دیگر ابزارهای سرمایه‌گذاری تثبیت شده هم نیز فشار می آورند و کاهش قیمت دارند.

کاهش قیمت

بنیانگذار سولانا، آناتولی یاکووِنکو (Anatoly Yakovenko)، به همین عوامل اشاره می‌کند و حداقل یک سال دیگر از بازار نزولی را می‌بیند.
یاکوونکو در آخرین قسمت پاکست جی ام دِکریپت (GM Decrypt) گفت: “با نگاهی به اقتصاد کلان، حدس من این است که احتمالاً 12 تا 18 ماه دیگر این افزایش نرخ‌های بی‌رحمانه فدرال رزرو ادامه دارد” اما پایانی هم برای آن وجود دارد. و درست مانند آخرین بازار نزولی، بسیاری از تیم‌ها که بر تناسب محصول با بازار تمرکز کردند و واقعاً سعی کردند محصولات شگفت‌انگیزی بسازند و به نظر من، بسیاری از آنها به شیوه‌ای بسیار چشمگیر موفق شدند.

افزایش شاخص دلار و کاهش قیمت در بازارهای مالی 

در ماه گذشته، سام بانکمَن-فراید (Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل صرافی اف تی ایکس (FTX)،  اتفاقات امسال را با عبارات مشابه، و شاید به صریح‌ترین روش ممکن، در کنفرانس سَلت (SALT) آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) در نیویورک بیان کرد: “امسال همه ی بازار های مالی کاهش قیمت را تجربه کردند، زیرا شاخص دلار امسال افزایش یافته است.”

کاهش قیمت

تا زمانی که شاخص دلار نزولی نشود، انتظار می‌رود بازار کریپتو در رکود باقی بمانند. اما لوبین و دیگر برنامه نویسان مانند همیشه به بخش‌های کلیدی صنعت کریپتو خوش‌بین هستند.

او به دِکریپت می‌گوید: “من فکر می‌کنم NFTها هنوز موفقیت های زیادی را در راه دارند، NFTها دستخوش نوآوری‌های زیادی خواهند شد. من تصور می‌کنم که ما لحظات پرشور غیرمنطقی خود را به DeFi داریم. و همچنین فکر می‌کنم که این حوزه به نوآوری و رشد بسیار قابل توجهی ادامه خواهد داد، اما به نظر من بنای واقعی در توسعه اقتصاد وب 3 (Web3) خواهد بود.”

مترجم: فائزه پروستان
منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×