» آرشیو اخبار » راه‌اندازی شَدو فورک اتریوم پیش از هاردفورک شانگهای
شدو فورک اتریوم

راه‌اندازی شَدو فورک اتریوم پیش از هاردفورک شانگهای

4 بهمن 1401 7

با نزدیک شدن به تاریخ به‌روزرسانی شانگهای، توسعه‌دهندگان اتریوم یک محیط آزمایشی به نام «شَدو فورک » برای بررسی شرایط برداشت اترهای استیک شده ایجاد کرده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ماریوس ون در وایدن (Marius Van Der Wijden) توسعه دهنده نرم‌افزار Go-Ethereum روز گذشته در یک رشته توییت اعلام کرد که با نزدیک شدن به تاریخ پیشنهادی برای عرضه نسخه به‌روزرسانی شانگهای (Shanghai)، توسعه‌دهندگان اتریوم یک محیط آزمایشی به نام «شَدو فورک » (shadow fork) ایجاد کرده‌اند.

اتریوم

جزئیات شدو فورک اتریوم

به نظر می‌رسد این شبکه آزمایشی جدید به منظور بررسی شرایط مورد نیاز برای فراهم کردن امکان برداشت اترهای استیک شده ایجاد شده است، که در حال حاضر غیرفعال است، ولی قرار است بعد از این به‌روزرسانی فعال شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

«شبکه اصلی شدو فورک در حال نهایی شدن است. این شبکه با چند مورد مشکل مواجه شد، زیرا پیکربندی به درستی در geth اعمال نشده بود و به نظر ما نادیده گرفتن پیکربندی شبکه اصلی مجاز نیست. اکنون پیکربندی به درستی اعمال می‌شود و همه گره‌ها مطابقت دارند. ما برخی از گره‌ها را راه‌اندازی خواهیم کرد.»

بر اساس گفته آلکمی (Alchemy)، ارائه‌دهنده گره وب 3 (Web3)، “شدو فورک” یک فورک از شبکه اصلی است که فقط برای اهداف آزمایشی استفاده می‌شود. نام شبکه آزمایشی مورد نظر “Withdrawal-Mainnet-Shadow-Fork-1” است.

ماریوس ون در وایدن اظهار داشت که او و توسعه‌دهنده دیگری به نام پوتاز (Potuz)، گره‌های مخربی ایجاد خواهند کرد که بلوک‌ها و پیام‌های بدی را به سایر گره‌های شبکه آزمایشی ارسال کرده و سعی می‌کنند آنها را متقاعد کنند که به یک نسخه نادرست از شبکه بپیوندند.

در حال حاضر، این شبکه بدون مشکل در حال اجرا است، اما ون در وایدن گفته است که می‌خواهد ببیند آیا او و همکارش می‌توانند آن را خراب کنند یا خیر. ظاهراً این کار با این هدف انجام می‌گیرد که ببینند آیا این ارتقاء می‌تواند از حملات مخرب جلوگیری کند یا اینکه لازم است قبل از اجرای آن در شبکه اصلی، تغییرات بیشتری در آن اعمال شود.

راه‌اندازی این شبکه آزمایشی پس از آن صورت می‌گیرد که توسعه‌دهندگان برای عملی کردن قابلیت برداشت اترهای استیک شده ضرورت فزاینده‌ای مشاهده کنند. روز 6 ژانویه (16 دی)، تیم توسعه‌دهنده اتریوم جلسه‌ای برگزار کرده و در نهایت به این توافق رسیدند که فرمت شیء پیشنهادی ماشین مجازی اتریوم (EOF) را از ارتقاء شانگهای حذف کنند.

هدف EOF سهولت بخشیدن به ارتقای شبکه اتریوم در آینده بود. اما به دلیل پیچیدگی آن، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند که آن را از شانگهای حذف کنند، زیرا می‌ترسیدند موجب به تأخیر افتادن اجرای قابلیت برداشت اترهای استیک شده شود.

بر اساس گزارش ماه دسامبر (آذر و دی) پلتفرم تحلیل داده نانسِن (Nansen)، بیش از 14.5 میلیون واحد اتریوم با ارزشی بیش از 23 میلیارد دلار در زمان نگارش این مطلب، به قرارداد استیکینگ اتریوم واریز شده است و در حال حاضر قابل برداشت نیست. در ماه نوامبر (آبان)، توسعه‌دهندگان اتریوم به دلیل جابه‌جایی نقطه هدف مربوط به زمان فعال کردن برداشت‌ها مورد انتقادات شدیدی قرار گرفتند.

گفتنی است که راه‌اندازی ارتقای شانگهای در حال حاضر برای ماه مارس (اسفند) برنامه‌ریزی شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×