» آرشیو اخبار » رشد 30 درصدی آپتیمیزم (OP) ظرف چند روز؛ دلیل چیست؟
آپتیمیزم

رشد 30 درصدی آپتیمیزم (OP) ظرف چند روز؛ دلیل چیست؟

3 بهمن 1401 6

آپتیمیزم (Optimism)، راهکار لایه 2 مقیاس‌پذیری اتریوم طی سه روز گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته و به یکی از سودآورترین دارایی‌های دیجیتال هفته تبدیل شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت توکن بومی آپتیمیزم (Optimism)، راهکار لایه ۲ مقیاس‌پذیری اتریوم یعنی OP، طی سه روز گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته و به این ترتیب، به یکی از سودآورترین دارایی‌های دیجیتال اصلی در کل هفته تبدیل شده است. این دارایی با رسیدن به تراز 2.5 دلار به ازای هر توکن، به بالاترین سطح خود رسیده است. البته اگر قیمت اولیه 3 دلاری را که آپتیمیزم در مرحله نخست عرضه خود، در میان کاربران توزیع شد، در نظر نگیریم، این بالاترین سطح قیمت تاریخی OP خواهد بود.

نمودار آپتیمیزم

دلیل اوج گرفتن آپتیمیزم (OP) چیست؟

یکی از دلایل جهش سریع قیمت آپتیمیزم (OP) را می‌توان به “گرم شدن جهانی” بازار رمزارزها نسبت داد. دومین دلیل، این واقعیت است که شبکه‌های لایه 2 اتریوم عموماً یک دوره‌ علاقه انفجاری و رشد سریع تعداد کاربران، تراکنش‌ها و کل ارزش قفل شده را تجربه می‌کنند. آپتیمیزم (OP) هم که از این قاعده مستثنی نیست اکنون به عنوان یکی از رهبران این روند، با 635 میلیون دلار کل ارزش قفل شده (TVL)، از 2.64 میلیون آدرس منحصر به فرد برخوردار است، که حدود 70 هزار نفر از آنها روزانه به طور فعال از این شبکه استفاده می‌کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

وقتی قیمت آپتیمیزم (OP) در ماه ژانویه (دی) در مقابل اتریوم، بیش از 85 درصد رشد کرد، نشانگر همین واقعیت بود. بزرگترین جهش قیمت این توکن در برابر دلار و اتریوم روز جمعه رخ داد، که نشان دهنده علاقه‌مندی بازار به پروژه‌هایی بود که از شاخص‌های فاندامنتال قوی برخوردار هستند. همین امر قیمت OP را به اوج جدیدی رساند. احتمالاً با افزایشی که انتظار می‌رود در کاربردپذیری شبکه‌های لایه 2 اتریوم در سال 2023 شاهد باشیم، انتظار تداوم این روند صعودی چندان دور از ذهن نخواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×