» آرشیو اخبار » موجودی اتریوم در قراردادهای هوشمند به بالاترین سطح خود رسید
اتریوم

موجودی اتریوم در قراردادهای هوشمند به بالاترین سطح خود رسید

16 آبان 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، میزان موجودی اتریومی که در قراردادهای هوشمند متمرکز شده است، پس از مِرج (Merge) به بالاترین حد خود رسیده است. به عبارت دیگر، قراردادهای هوشمند اکنون 0.45 درصد از کل موجودی در گردش اتر (ETH) را به خود اختصاص داده‌اند. این درحالی است که 0.57 درصد، اتریوم استیک‌شده و 0.17 درصد آن به موجودی صرافی‌ها اختصاص دارد.

نمودار زیر نمای منطقه‌ای از برخی از بزرگترین نقاط تمرکز موجودی اتریوم را نشان می‌دهد. این مناطق عرضه به صورت نسبتی از موجودی در گردش از پایین‌ترین سطح به بالاترین سطح نشان داده می‌شود. در این نمودار، میزان موجودی نگهداری‌شده در صرافی‌ها با رنگ زرد، موجودی در قراردادهای هوشمند با رنگ قرمز و موجودی استیک شده در زنجیره بیکن (Beacon) با رنگ بنفش نشان داده شده است.

تمرکز موجودی اتریوم

تبلیغات جام جهانی قطر

داده‌های زیر نشان می‌دهند که اترهایی که به تازگی به گردش بازار اضافه شده‌اند، در کجا توزیع می‌شود. همین امر، بینشی از فعالیت شبکه برای کوین‌های جدید در اختیار ما قرار می‌دهد. تمرکز موجودی در صرافی‌ها از اواسط سال 2020 کاهش یافته است، درحالیکه اتریوم موجود در قراردادهای هوشمند و اتریوم استیک شده از اواخر سال 2020 روندی افزایشی داشته‌اند.

عرضه اتریوم از زمان مرج

موجودی در گردش اتریوم در دوران پسا مِرج

پس از عرضه اولیه اتریوم در سال 2014، کل موجودی در گردش آن 72 میلیون واحد اتر (ETH) بود. در زمان راه‌اندازی هاردفورک مِرج، این موجودی به 120,534,150 واحد رسیده بود و از آن زمان تاکنون، حدود 10 هزار واحد کاهش یافته است. تا جایی که، روز 27 اکتبر (5 آبان)، این موجودی به پایین‌ترین سطح خود پس از مرج رسید؛ پس از آن، این معیار روند افزایشی آرامی را آغاز کرد.

پیش از این، بیشترین عرضه جدید اتر به صنعت ماینینگ اختصاص داشت. در حقیقت، روزانه حدود 13 هزار واحد اتر (ETH) ماین می‌شد. پس از حذف قابلیت ماینینگ از شبکه، عرضه جدید حدود 99 درصد کاهش یافت. یعنی اکنون فقط 3 هزار واحد اتر در روز از استیکینگ ایجاد می‌شود. گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، روزانه حدود هزار و 172 واحد اتر سوزانده می‌شود.

بر اساس داده‌های اولتراسوند مانی (Ultrasound Money)، تمرکز کلی موجودی شبکه اتریوم را می‌توان به ترتیب به حساب‌های اتریوم، قراردادهای هوشمند و اعتبارسنجی‌ها تقسیم کرد. 72 درصد از کل عرضه در حساب‌ها، 15 درصد در قراردادهای هوشمند و 13 درصد در اعتبارسنجی‌ها نگهداری می‌شود.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×