» آرشیو اخبار » گاز طبیعی آماده برای یک رالی کوتاه مدت

گاز طبیعی آماده برای یک رالی کوتاه مدت

20 دی 1401 5

با کاهش حدود 44 درصدی معاملات آتی گاز طبیعی طی سه هفته گذشته، بازارهای گاز طبیعی هفته جدید را با فروش بیش از حد آغاز کردند. گرچه شکاف در بازارها بالاست، اما به نظر نمی‌رسد که دقیقاً در جهت صعودی باشد و بیشتر یک رالی اصلاحی و محدود در پیش خواهد بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با کاهش حدود 44 درصدی معاملات آتی گاز طبیعی طی سه هفته گذشته، بازارهای گاز طبیعی هفته جدید را با فروش بیش از حد آغاز کردند. گرچه شکاف در بازارها بالاست، اما به نظر نمی‌رسد که دقیقاً در جهت صعودی باشد و بیشتر یک رالی اصلاحی و محدود در پیش خواهد بود.

معاملات آتی گاز طبیعی

قیمت‌های آتی گاز طبیعی روز دوشنبه با افزایش شاخص‌های تکنیکال و افزایش تقاضا برای نفت خام در حال افزایش هستند. امید به افزایش کمتر تهاجمی نرخ بهره ایالات متحده نیز بازارهای مالی را تقویت کرده و دلار را تضعیف نمود. دلار ضعیف تر، کالاهای دلاری مانند گاز طبیعی را برای سرمایه‌گذاران دارای ارزهای خارجی مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

در ساعت 12:40 به وقت گرینویچ، معاملات آتی گاز طبیعی مارس 3.485 دلار است که 0.093 دلار یا 2.74٪ درصد افزایش یافته است. در روز جمعه، صندوق سهام گاز طبیعی ایالات متحده (UNG) به 11.87 دلار رسید که 0.09 دلار یا 0.75 درصد کاهش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس آمارهای منتشر شده، گاز طبیعی ایالات متحده در هفته اول ژانویه حدود 18 درصد کاهش یافت که بزرگترین افت در یک سال گذشته است. تحلیلگران شرکت مشاوره انرژی (EBW Analytics) به مشتریان گفتند، ماه اول 2023 گرمترین ژانویه در بیش از 15 سال گذشته است. طبق آمارهای (Refinitiv)، با کاهش 44 درصدی معاملات آتی طی سه هفته گذشته که بزرگترین افت سه هفته‌ای قیمت‌ها در تاریخ است، قیمت‌های آتی گاز طبیعی هفته جدید را با شرایط فروش بالا آغاز کردند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) برای هفتمین روز متوالی برای اولین بار از سال 2019 زیر 30 قرار گرفته است. صنعت گاز گستره ماه‌های مارس تا آوریل را (widow maker) می‌نامد، زیرا حرکت سریع قیمت ناشی از تغییر پیش‌بینی آب و هوا، برخی از معامله‌گران را به طور کال از بازار بیرون می راند. در این حالت، بازار از گستره ماه مارس تا آوریل برای تخمین میزان گرمایش زمستانی در زمانی که تقاضای گاز به اوج می‌رسد، استفاده می‌کند.

با توجه به شرایط فروش بیش از حد، معامله‌گران باید این گستره را برای هرگونه روند اصلاحی که می‌تواند نشان دهنده شکل گیری کف قیمت باشد، زیر نظر داشته باشند.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

نمودار گاز طبیعی

 

چشم انداز کوتاه مدت

ما انتظار نداریم که شاهد تغییر روند صعودی باشیم، اما به دلیل شرایط فروش بیش از حد و تقاضای قوی‌تر برای دارایی‌های دلاری مانند گاز طبیعی به دلیل کاهش ارزش دلار، می‌توانیم شاهد رالی قوی کوتاه مدت باشیم. علاوه بر این، اگرچه انتظار می‌رود که هوا طی 15 روز آینده کاملاً گرم باشد، اما احتمال شکل‌گیری الگوی هوای سردتر وجود دارد. بر اساس مدل اروپایی، اگر هوای یخبندان بر فراز کانادا و در نهایت به ایالات متحده بازگردد، ممکن است الگویی سردتر در حدود 3 تا 10 فوریه شکل بگیرد. این احتمالی است که باید حتماً آن را در نظر داشته باشید، چرا که هرگونه تغییر شرایط آب و هوایی، می تواند فرصت فروش را از بین ببرد.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×