» آرشیو اخبار » روند صعودی قیمت گاز طبیعی در پی سردی هوا
گاز طبیعی

روند صعودی قیمت گاز طبیعی در پی سردی هوا

26 دی 1401 8

گاز طبیعی در حال ایجاد یک گپ صعودی ناشی از سرمای هوا است. و این در حالیست ک معامله‌گران در طی پنجشنبه و جمعه گذشته از سقوط شدید گاز طبیعی به دلیل گرمای هوا شوکه شده بودند؛ چرا که گرمای هوا به عنوان یک کاتالیزور کلیدی در بازار عمل کرده و قیمت‌ها را نزولی کرد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گاز طبیعی در حال ایجاد یک گپ صعودی ناشی از سرمای هوا است. و این در حالیست ک معامله‌گران در طی پنجشنبه و جمعه گذشته از سقوط شدید گاز طبیعی به دلیل گرمای هوا شوکه شده بودند؛ چرا که گرمای هوا به عنوان یک کاتالیزور کلیدی در بازار عمل کرده و قیمت‌ها را نزولی کرد.

 

 

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار گاز

باز شدن شکاف هفتگی نشان دهنده ورود گاوهای بزرگی است که نسبت به روند نزولی محدود زیر سطح پایین روز جمعه مطمئن بودند. از زمان شروع معاملات هفتگی، حرکت گاز طبیعی نشان دهنده قدرت مجدد گاوهای نر است که با وجود فشار فروش وارد بازی شده‌اند، زیرا ممکن است آب و هوا از 24 ژانویه تغییر مسیر دهد.

در نمودار 15 دقیقه‌ای، اگر قیمت‌ها تا ساعت 06:00 صبح بالاتر از سطح حمایت فوری 3.555 دلار باقی بمانند، قیمت‌ها در حدود ساعت 06:30 صبح جلسه معاملاتی امروز (16 ژانویه) به سمت بالا حرکت خواهند کرد. حرکت پایدار بالاتر از مقاومت فوری 3.942 دلار، شکست سطوح قبلی را تایید می‌کند.

به نظر می‌رسد که نوسانات بالای قیمت می‌تواند ادامه‌دار باشد، زیرا گاوها تا تغییر قابل توجه بعدی در چشم‌انداز آب و هوا بازار را در دست خواهند داشت. حرکت روز دوشنبه مهم است، زیرا نشان‌دهنده قدرت گاوهای گاز طبیعی است. گاوهای نر کوچک پس از سقوط شدید هفته گذشته همچنان ممکن است در رابطه با ورود به بازار تردید داشته باشند.

با این حال، هر حرکت صعودی به عنوان یک حرکت مقطعی تلقی می‌شود، زیرا پیش‌بینی هفتگی حاکی از احتمال نزول بازار به دلیل آب و هوای گرم ایالات متحده و اروپا در هفته آینده است. مومنتوم در معاملات آتی گاز طبیعی اهمیت زیادی دارد.

معاملات آتی گاز طبیعی

عقب‌نشینی طولانی مدت گاز طبیعی در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای معاملات آتی به نظر می رسد. با در نظر گرفتن تحلیل‌های گروه CME برای بازارهای آتی گاز طبیعی، احتمال روند صعودی برای روز جمعه بیشتر شد، و این‌بار با افزایش حدود 9.2 هزار قراردادی این احتمال را تایید کرد. حجم معاملات گاز طبیعی از همین روند پیروی کرده و پس از افزایش بیش از 16 هزار قرارداد، بازار نوسانی باقی ماند.

قیمت گاز طبیعی اکنون 3 دلار است. قیمت گاز طبیعی در پایان هفته گذشته با افزایش احساسات و ریسک بازار به حرکت نزولی خود ادامه داد. در مقابل، ادامه روند نزولی در حال حاضر محتمل‌ترین سناریو به نظر می‌رسد، و هدف کلیدی بازار سطح 3.00 دلار است.

نمودار آتی گاز طبیعی

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : investing ، fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×