» آرشیو اخبار » بررسی بازارهای گاز طبیعی؛ تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

بررسی بازارهای گاز طبیعی؛ تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

25 آبان 1401 4

بازارهای گاز طبیعی در جریان معاملات روز سه شنبه اندکی افت کرده اند، هر چند که خط روند کماکان در منطقه صعودی قرار دارد. اگر بالاتر از میانگین های متحرک قرار گیریم، امکان حرکت به سطح 7.00 دلار وجود دارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای گاز طبیعی در جریان معاملات روز سه شنبه اندکی افت کرده اند، هر چند که خط روند کماکان در منطقه صعودی قرار دارد.

تجزیه و تحلیل فنی گاز طبیعی

بازارهای گاز طبیعی در طول جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافته است، زیرا ما همچنان در خط روندی هستیم که در نمودار علامت‌گذاری شده است. در این مرحله، بازار احتمالاً همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا خواهد بود، به این دلیل که «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA 200) مقاومت اندکی نشان می دهد. «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) شروع به حرکت به سمت متحرک نمایی 200 روزه کرده است، و اگر به پایین تر از آن سقوط کند، «تقاطع مرگ» (death cross) را آغاز می کند که مورد توجه بسیاری هم قرار خواهد گرفت.

همانطور که گفته شد، اگر بالاتر از میانگین های متحرک قرار گیریم، امکان حرکت به سطح 7.00 دلار وجود دارد. پس از آن، این امکان وجود دارد که ما بتوانیم به سطح 7.50 دلار برویم، و در نتیجه فکر می‌کنم در شرایطی قرار گرفته‌ایم که احتمالاً در اولین نشانه‌های خستگی (exhaustion) شاهد محو شدن رالی‌ها نباشید.

تبلیغات جام جهانی قطر

در نهایت، من فکر می‌کنم که ما سناریویی داریم که در آن احتمالاً به زیر خط روند صعودی سقوط کرده و به سطح 6.00 دلار می‌رسیم. با شکست به زیر سطح 6.00 دلار، این امکان وجود دارد که به سطح 5.50 دلار سقوط کنیم.
به خاطر داشته باشید که گاز طبیعی با این موضوع دست و پنجه نرم می کند که پایانه فری‌پورت LNG به این زودی ها راه اندازی نمی شود؛ و این بدان معناست که صادرات گسترده ای به اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

در این مرحله، من گمان می‌کنم که ما بیش از هر چیز دیگری فشار نزولی داریم، بنابراین احتمال دارد که بازار به روند نزولی خود ادامه دهد. همانطور که گفته شد در بهترین شرایط، بازار سمت و سوی مشخصی ندارد.

نمودار گاز طبیعی

تجزیه و تحلیل فاندامنتال قیمت گاز طبیعی

هر دو مدل اصلی آب و هوا شرایط یخبندان گسترده ای را در طول این هفته و تا اواخر هفته آینده نشان داده‌اند. معاملات آتی گاز طبیعی در روز سه‌شنبه افزایش یافت، زیرا انتظار می‌رود پایانه گازی فری‌پورت (Freeport LNG) صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) خود در تگزاس را از نوامبر تا دسامبر به تعویق بیندازد.

علاوه بر نوسانات ناشی از وضعیت فری‌پورت، معامله‌گران به رویترز گفتند که به دلیل پیش‌بینی‌های مبنی بر هوای سردتر و تقاضای گرمایش بیشتر از آنچه قبلاً تا پایان نوامبر پیش‌بینی می‌شد، احتمالاً شرایط کماکان نوسانی خواهد بود.
در ساعت 12:21 به وقت گرینویچ، معاملات آتی گاز طبیعی دسامبر به 6.404 دلار رسید که 0.105 یا 1.67 درصد افزایش داشت. در روز دوشنبه، صندوق گاز طبیعی ایالات متحده (UNG) به 19.53 دلار رسید که 0.37 دلار یا 1.93 درصد افزایش داشت.

فری پورت در کانون توجه معامله گران گاز طبیعی

منابع مطلع در رابطه با پایانه گازی فری‌پورت (Freeport LNG)، روز دوشنبه به رویترز گفتند که این شرکت هنوز درخواستی برای از سرگیری خدمات به اداره ایمنی خطوط لوله وزارت حمل‌ونقل (PHMSA) ارائه نکرده است.

تا اواخر هفته گذشته، فری پورت بارها گفته بود که کارخانه، پس از تعطیلی ناشی از انفجار 8 ژوئن، در ماه نوامبر بازگشایی خواهد شد؛ اما تا این لحظه، خبری مبنی بر خدمات دهی مجدد فری پورت منتشر نشده است.

فری‌پورت اعلام کرده که هیچ اظهارنظر عمومی در مورد زمان بازگشت به خدمات مورد انتظار پایانه صادراتی ارائه نکرده است و ظاهراً راه اندازی مجدد احتمالی در ماه نوامبر صورت نخواهد گرفت.

گاز طبیعی

هوای سردتر در راه است
به گفته سازمان اطلاعات هواشناسی، هر دو مدل آب و هوای آمریکا و اروپا، شرایط یخبندان گسترده ای را در طول این هفته و هفته آینده نشان داده‌اند.

چشم انداز کوتاه مدت

در حالی که قیمت‌های آتی گاز طبیعی می‌تواند تنها بر اساس پیش‌بینی‌های آب‌وهوا افزایشی شود، معامله‌گران باید برای نوسانات در هر دو جهت آماده شوند، زیرا عدم اطمینان بالایی پیرامون فری‌پورت وجود دارد.

اگر فری‌پورت تاریخ راه اندازی را اواخر نوامبر اعلام کند، به دنبال افزایش شدید قیمت ها باشید. و اگر شروع خدمات دهی را به ماه دسامبر موکول کند، قیمت ها ممکن است به شدت کاهش یابد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire و fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×