» آرشیو اخبار » تحلیل و بررسی وضعیت بازارهای گاز طبیعی
گاز طبیعی

تحلیل و بررسی وضعیت بازارهای گاز طبیعی

10 آذر 1401 5

اگر گاز طبیعی به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه برسید، احتمالاً بازار تا سطح 6 دلار کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، اگر بخواهیم از سطح 7.50 دلار بالاتر برویم، فکر می کنم می توانیم شاهد حرکت بازار به سطح 8.00 دلار باشیم. این سطح اخیراً مقاومت بالایی را از خود نشان داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای گاز طبیعی در جریان معاملات روز چهارشنبه اندکی کاهش یافتند تا نشانه‌هایی از تردید در صعود نشان داده شود، اگر چه در صورتی که بازار بخواهد به ثبات برسد باید شاهد اندکی رشد باشیم. در کل حرکات معاملات آتی گاز طبیعی از 24 اکتبر نشان دهنده یک جهت صعودی علیرغم نزولی بودن ماهیانه معاملات است.

گاز طبیعی آتی

عوامل متعددی باعث شد که قیمت آتی گاز طبیعی پس از رسیدن به اوج قیمت 10.005 دلار در 23 اوت، در 24 اکتبر به 4.749 دلار برسد.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار گاز طبیعی هفتگی

با این حال، و علیرغم فرسودگی کوتاه مدت گاز طبیعی که از هفته آخر اکتبر با آن مواجه است، به نظر می رسد روند کلی در بلندمدت همچنان به همان شکل باقی مانده است.

نمودار یک ساعته گاز طبیعی

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به تصویب لایحه ای برای جلوگیری از اعتصاب راه آهن و اجباری شدن زمان مرخصی با حقوق برای کارگران راه آهن رأی داد. معاملات آتی گاز طبیعی روز چهارشنبه با کاهش شدیدی بسته شد، زیرا پیش‌بینی‌های هواشناسی بر انتظارات تقاضای گرمایش اثر گذاشت. این در حالیست که به نظر می رسد، موثرترین عامل کاهش قیمت ها، تولید بالای گاز طبیعی بوده باشد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

بازارهای گاز طبیعی در جریان معاملات روز چهارشنبه کمی عقب نشینی کرده اند تا نشانه هایی از تردید را نشان دهند، چون همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا در این بازار هستیم. پیش بینی می شود که بازار در حال رسیدن به کف قیمتی است. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA50) احتمالاً حمایت کمی در نزدیکی سطح 6.88 دلار ارائه می دهد که دقیقاً بالاتر از سطح 6.74 دلار قرار دارد. در نهایت، حمایت تکنیکال زیادی در این محدوده وجود دارد که فکر می‌کنم می‌تواند دوباره به تصویر بازگردد و در نتیجه بازار را کمی بالا ببرد.

گاز طبیعی

اگر گاز طبیعی به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه برسید، احتمالاً بازار تا سطح 6 دلار کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، اگر بخواهیم از سطح 7.50 دلار بالاتر برویم، فکر می کنم می توانیم شاهد حرکت بازار به سطح 8.00 دلار باشیم. این سطح اخیراً مقاومت بالایی را از خود نشان داده است، بنابراین رسیدن به بالاتر از آن در حال حاضر دشوار خواهد بود. چرا که بازار شاهد نوسانات زیادی است.

این نکته را هم باید در نظر داشت که ما در زمان صعودی گاز طبیعی در سال قرار داریم و از سوی دیگر بازارهای آتی در حال معامله قرارداد ژانویه هستند. اما در نهایت، این وضعیتی است که به نظر می رسد شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی خواهیم بود. در این شرایط پیش بینی قیمت ها در دراز مدت کار ساده ای نیست.

عدم اطمینان در مورد زمان راه اندازی مجدد پایانه گاز طبیعی فری پورت (Freeport LNG) هم از سوی دیگر مانع از واقعی شدن قیمت ها شده است. روز چهارشنبه، معاملات آتی گاز طبیعی ژانویه به 6.930 دلار رسید که 0.1620 یا 2.28 درصد کاهش داشت. صندوق سهام گاز طبیعی ایالات متحده (UNG) با کاهش 0.91 دلاری یا 4.11 درصدی در 21.23 دلار بسته شد.

الگوهای نامشخص آب و هوا

سازمان هواشناسی نت گاز (NatGasWeather) روز چهارشنبه اعلام کرده که روند کلی آب و هوا مرتب بین آب و هوای گرم و سرد تغییر و نوسان دارد. در معاملات روزهای پایانی نوامبر، این شرکت همچنین گفت که پس از اینکه مدل‌های هواشناسی روز سه‌شنبه در روزهای 8 تا 15 دسامبر سردتر شدند، آمارهای روز چهارشنبه حاکی از گرم تر شدن هوا بوده و بر میزان تقاضا به شکل معنی داری اثر گذاشت.

نت گاز همچنین گفت که گرمتر شدن آب و هوا در جنوب و شرق ایالات متحده در آخر این هفته تا اوایل هفته آینده، تقاضای گاز طبیعی را بسیار کاهش خواهد داد.

انتظار می‌رود گزارش ذخیره‌سازی هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در روز پنجشنبه، برداشت حدود 89 میلیارد متر مکعب را ​​نشان دهد. این با کاهش 54 Bcf در هفته مشابه سال 2021 و میانگین برداشت 5 ساله 34 میلیارد متر مکعبی مقایسه می شود. اگر پس از اعلام موجودی هفتگی در روز پنجشنبه، سقوط به زیر 6.834 دلار رخ داد، افزایش شدید فشار فروش می‌تواند تایید کننده یک روند نزولی در طول هفته باشد.
قیمت بسته شدن معاملات در روز جمعه، در نهایت مسیر بعدی را برای هفته آینده تعیین خواهد کرد.

در پایان، علیرغم امید به روند صعودی در هفته دوم دسامبر، رویکرد محتاطانه باید در اولویت اول باشد، زیرا خرس‌ها همچنان در حال تعقیب هدف 4.7 دلاری در بحبوحه نوسانات فزاینده هستند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×