» آرشیو اخبار » کراکن حساب‌های مرتبط با FTX را در این صرافی مسدود کرد
کراکن

کراکن حساب‌های مرتبط با FTX را در این صرافی مسدود کرد

23 آبان 1401 2

کراکن ضمن تایید اینکه وجوه سایر مشتریان این صرافی تحت تأثیر قرار نگرفته است، اعلام کرد که حساب‌های مرتبط با اف‌تی‌ایکس «برای محافظت از طلبکاران» مسدود شده است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی آمریکایی کراکن (Kraken) پس از رایزنی‌های مختلف با مقامات، تصمیم گرفت حساب‌های مرتبط با اِف‌تی‌ایکس گروپ (FTX Group) و آلامدا ریسرچ (Alameda Research) را در این صرافی مسدود کند.

کراکن

کراکن روز 13 نوامبر (22 آبان) در یک پست توییتری ضمن تایید اینکه وجوه سایر مشتریان این صرافی تحت تأثیر قرار نگرفته است، اعلام کرد که حساب‌های مرتبط با اف‌تی‌ایکس «برای محافظت از طلبکاران» مسدود شده و ذخایر به طور کامل حفظ می‌شوند. این صرافی پیش‌بینی می‌کند به دلیل ترس ناشی از این اتفاق کاربران زیادی وجود خود را نقد کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

«کراکن در مورد تعداد انگشت شماری از حساب‌های متعلق به صرافی ورشکسته  FTX، آلامدا ریسرچ و مدیران آنها با نهادهای مجری قانون صحبت کرده است. این حساب‌ها برای محافظت از طلبکاران مسدود شده‌اند. این تصمیم سایر مشتریان کراکن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. کراکن ذخایر را به طور کامل حفظ می‌کند.»

یکی از سخنگویان کراکن در مصاحبه خود با کوین‌تلگراف گفت که این صرافی وضعیت پیش‌آمده برای صرافی اِف‌تی‌ایکس را از نزدیک رصد کرده و با مجریان قانون در تماس بوده است. به گفته او، کراکن به دلیل احتمال وجود کلاهبرداری، سهل انگاری یا سوء رفتار، تصمیم گرفته است برخی از این حساب‌ها را مسدود کند.

وی افزود: “ما هر حساب را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم و ممکن است در صورت لزوم از دادگاه ورشکستگی یا وکلا راهنمایی بخواهیم.”

این اقدام کراکن پس از آن صورت گرفت که صرافی رمزارزی اِف‌تی‌ایکس (FTX) روز 11 نوامبر (20 آبان) اعلام کرد که گروه بزرگ اِف‌تی‌ایکس گروپ متشکل از حدود 130 شرکت تابعه از جمله شرکت تجاری آلامدا ریسرچ با استعفای بنیانگذار آن سم بنکمن-فرید، برای فصل 11 ورشکستگی در ایالات متحده آماده می‌شود.

به‌علاوه، پس از هک مشکوک اِف‌تی‌ایکس که یک حساب در کراکن را نیز شامل می‌شد، نیک پرکوکو (Nick Percoco)، افسر ارشد امنیتی کراکن روز 12 نوامبر (21 آبان) گفت که آنها از هویت دارنده این حساب آگاه هستند؛ سپس اعلام کرد اِف‌تی‌ایکس از وجوه حساب تأیید شده کراکن خود برای تکمیل این تراکنش استفاده کرده‌است.

به نظر می‌رسد که رگولاتورهای محلی در بحبوحه آشفتگی‌های اخیر، اِف‌تی‌ایکس و مدیران آن را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند. برای مثال، نهاد تنظیم کننده بازار اوراق بهادار باهاما روز دهم نوامبر (19 آبان) دارایی‌های اِف‌تی‌ایکس دیجیتال مارکت (FTX Digital Markets) و طرف‌های مرتبط با آن را در این کشور مسدود کرد.

رگولاتور اوراق بهادار باهاما روز 12 نوامبر (21 آبان) شایعه درخواست اولویت برداشت کاربران مستقر در باهاما را رد کرد. در همین حال، مدیران ارشد صرافی اِف‌تی‌ایکس به دلیل سوء رفتار قضایی احتمالی، توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما تحت بازجویی هستند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×