» آرشیو اخبار » ژاپن پای متاورس را به مدارس خود باز کرد
مدرسه در متاورس

ژاپن پای متاورس را به مدارس خود باز کرد

8 آبان 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شهر تودا از استان سایتامای ژاپن، برای تشویق دانش‌آموزان به شرکت در کلاس‌های درس، به‌ویژه آنهایی که از مدرسه دور هستند، یک سرویس آموزش متاورس را به کار گرفت.

این سرویس تحصیلی متاورس به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در محوطه مدرسه گردش و در کلاس‌های مجازی تحصیل کنند. به گزارش رسانه محلی ان‌اچ‌کی (NHK)، دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه از طریق متاورس باید از مدیران مدارس خود تأییدیه بگیرند.

متاورس

تبلیغات جام جهانی قطر

متاورس، راه‌حل دولت‌ها برای چالش حضور دانش‌آموزان در مدرسه

براساس داده‌های دولت ژاپن، در سال مالی 2021، حدود 244 هزار و 940 دانش‌آموز ژاپنی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی حداقل برای مدت 30 روز غیبت داشته‌اند. در این گزارش، به علاقه یک دانش‌آموز کلاس پنجمی به چت آنلاین به جای حضور در مدرسه نیز اشاره شده است. در حالی که این کودک بیش از دو سال است که به طور فیزیکی به مدرسه نرفته است، به ملاقات با دوستان خود برای انجام بازی‌های خارج از منزل، علاقه نشان می‌دهد.

در حالی که تلاش‌های مداوم دولت‌ها برای بهبود حضور بچه‌ها در مدرسه همچنان یک چالش بزرگ محسوب می‌شود، مقامات ژاپنی برای کمک به دانش‌آموزان در جهت برقراری ارتباط با افراد پیرامون خود، تمرکز خود را بر روی مدارس متاورس معطوف کرده‌اند.

سوگیموری ماسایوکی (Sugimori Masayuki)، رئیس مرکز آموزشی تودا، امیدوار است با این اقدام، شاهد رشد دانش‌آموزان در متاورس و در نهایت زندگی مستقل در جامعه باشد.

در همین حال، شهر فوکوکا (Fukuoka) نیز اخیراً از آغاز همکاری خود با آستار ژاپن لبز (Astar Japan Labs)، شرکت توسعه‌دهنده بلاکچین آستار در راستای تلاش خود برای تبدیل شدن به مرکز وب3 ژاپن خبر داده است. شهردار فوکوکا، سوئیچیرو تاکاشیما (Soichiro Takashima)، ضمن تایید آرزوی این شهر برای رهبری فضای وب 3 (Web3) در ژاپن، اظهار داشت:

«ما باید در چارچوب وب3 کاری را انجام دهیم که شرکت‌های بزرگ در زمان قدرت ژاپن، برای جهان انجام دادند.»

سوتا واتانابه (Sota Watanabe) بنیانگذار شبکه استار، خبر “همکاری نزدیک این شرکت با شهر فوکوکا برای جذب توسعه‌دهندگان و کارآفرینان بیشتر” را تایید کرد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×