» آرشیو اخبار » چرا 8 مهر روز مهمی برای بایننس کوین است؟
بایننس کوین

چرا 8 مهر روز مهمی برای بایننس کوین است؟

27 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بایننس کوین، توکن اصلی زنجیره هوشمند بایننس، از روز 10 آگوست (19 مرداد)، یعنی زمانی که برای اولین بار با یک خط روند نزولی در نزدیکی مقاومت 335 دلاری مواجه شد، یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داد و در طول پنج هفته بعد از آن، در نقطه برخورد دو الگوی صعودی و نزولی متضاد در حدود 280 دلار در نوسان بود.

BNB /USD در FTX

انتظار می رود روز 30 سپتامبر (8 مهر)، یعنی زمان برخورد دو خط روند با یکدیگر، مشخص شود که مثلث متقارن به سمت بالا شکسته می شود یا به سمت پایین. بی ان بی (BNB) که در حال حاضر از ارزش بازاری در حدود 45 میلیارد دلار برخوردار است، طی سه ماه گذشته، تا 15 درصد بهتر از کل بازار آلتکوین ها عمل کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

آخرین پیشرفت در توسعه زنجیره بایننس کوین در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور) و به دنبال معرفی پروژه مقیاس‌پذیری فناوری حریم خصوصی اثبات دانش صفر (Zero Knowledge) اتفاق افتاد. انتظار می‌رود این شبکه آزمایشی ماه نوامبر (آبان ماه) با هدف نهایی شدن سریع تر و کاهش کارمزد تراکنش ها راه اندازی شود. ویتالیک بوترین، مغز متفکر اتریوم نیز که پیش از این، یعنی اواخر سال 2021 به اهمیت پروتکل دانش صفر (ZK) اشاره کرده بود، قصد دارد راه حل مشابهی را برای شبکه اتریوم پیاده سازی کند.

شبکه زنجیره بایننس کوین که سازگار با اتریوم است، کاملاً کاربردی بوده و دَپ های (DApps) متعددی متشکل از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، بازی‌ها، خدمات وام وثیقه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، تجمیع کننده های سود و بازارهای NFT را در خود جای داده است.

 

کاهش در سپرده های قیمتی می تواند یک علامت خطر برای بایننس کوین باشد

علیرغم اینکه در حال حاضر BNB حدود 60 درصد با آخرین رکورد تاریخی خود فاصله گرفته است، اما همچنان جایگاه سوم بازار کریپتو به لحاظ ارزش بازار را در اختیار دارد. علاوه بر این، کل ارزش قفل شده (TVL ) در این شبکه رقمی بالغ بر 6.6 میلیارد دلار است. این درحالی است که علیرغم افزایش 26.5 درصدی قیمت BNB طی 3 ماه گذشته، TVL شبکه که بر اساس تعداد توکن‌های BNB سپرده گذاری شده در مدت مشابه ارزیابی می شود،  12.5 درصد کاهش داشته است. معمولاً این داده ها نگران کننده هستند ولی تاثیر آنها تا حد زیادی به عملکرد سایر رقبا بستگی دارد.

بایننس کوین

البته کاهش سپرده‌ها در قراردادهای هوشمند در سراسر صنعت کریپتو به امری عادی بدل شده است. به عنوان مثال، این معیار در خصوص سولانا (SOL) و آوالانچ (AVAX) به ترتیب، کاهشی 27.5 و 36 درصدی را نشان می دهد. حتی اتریوم نیز کاهش 29 درصدی در سپرده های ETH را شاهد بوده است به طوری که این رقم از 34 میلیون واحد اتر در تاریخ 17 جولای (27 خرداد) تا مرز 24.2 میلیون کاهش یافته است.

در همین حال، از نظر دلاری، کل ارزش 6.6 میلیارد دلاری قفل شده در زنجیره بایننس کوین در حال حاضر، 12 درصد افزایش طی بازه سه ماه منتهی به 16 سپتامبر (25شهریور) را نشان می دهد. طبق داده های دیفای لاما (DeFi Llama)، این رقم نسبت به سایر رقبای اتریوم، مانند آوالانچ (با رقم 2.2 میلیارد دلار) و سولانا (1.3 میلیارد دلار) بیشتر است.

افزایش استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز، Gameta در صدر است

برای تأیید اینکه آیا کاهش کل ارزش قفل شده (TVL) در زنجیره هوشمند بایننس کوین با کاهش شمار کاربران همراه بوده است یا خیر، سرمایه گذاران باید به بررسی معیارهای استفاده از دَپ ها (DApp) در این شبکه بپردازند. برخی از برنامه‌های کاربردی، مانند بازی‌ها و کلکسیون‌ها، به سپرده‌ زیادی نیاز ندارند، بنابراین معیار TVL در این دست از برنامه ها بی‌ربط می باشد.

بایننس کوین

با نگاهی دقیق تر متوجه می شویم که پنکیک سوآپ (PancakeSwap)، صرافی غیرمتمرکز زنجیره BNB Chain ، از 1.75 میلیون آدرس فعال برخوردار بوده و بدون چون و چرا در میان تمام شبکه های قرارداد هوشمند پیشتاز می باشد. در همین حال، در شبکه اتریوم تنها سه برنامه کاربردی غیرمتمرکز (DApp) با بیش از 35 هزار آدرس فعال وجود دارد که عبارتند از یونی سواپ (Uniswap)، اوپن سی (OpenSea) و متامس سوآپ (MetaMask Swap).

مهمتر از آن اینکه، سه برنامه غیرمتمرکز استفاده کننده از زنجیره بایننس کوین بیش از 190 درصد رشد را تجربه کرده اند و در این میان، گِیم‌تا (Gameta)  با بیش از 900 هزار آدرس فعال پیشگام است. اگر برنامه دیگری به غیر از پنکیک سوآپ بتواند جایگاه اول در تمام شبکه های قراردادهای هوشمند را کسب کند، منتقدان زنجیره بایننس کوین برای بهانه جویی کار سختی در پیش خواهند داشت.

 

با تمام این توضیحات، اگر قضاوت صرفاً بر اساس اعداد مطلق، یعنی کاهش 12.5 درصدی TVL توکن های BNB و کاهش 14 درصدی آدرس های فعال در دَپ‌های پیشرو در بایننس چین صورت پذیرد، می توان به اشتباه نتیجه گرفت که بایننس کوین برای اصلاحی گسترده آماده شده است. ولی تجزیه و تحلیل دقیق تر، مانند مقایسه عملکرد این دارایی با رقبا، نشان می دهد که عبور از الگوی مثلث متقارن در تراز 280 دلار در تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر) احتمالاً یک محرک صعودی برای قیمت BNB خواهد بود.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×