» ارز دیجیتال » سرقت 8 میلیون دلاری از کیف پول بیت کیپ

سرقت 8 میلیون دلاری از کیف پول بیت کیپ

5 دی 1401 6

هکرها از کیف پول «بیت کیپ» (BitKeep) 8 میلیون دلار بایننس کوین، اتریوم، تتر و کاردانو به سرقت بردند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هکرها از کیف پول «بیت کیپ» (BitKeep) 8 میلیون دلار بایننس کوین، اتریوم، تتر و کاردانو به  سرقت بردند. در این زمینه، شرکت امنیتی بلاک‌چین و تجزیه و تحلیل داده‌ های PeckShield، در اوایل صبح امروز گزارش داد که برخی از کاربران کیف پول بیت کیپ سرمایه خود را از این پلتفرم خارج کرده اند. بر اساس برآوردهای فعلی، کل مبلغ سرقت شده تقریبا 8 میلیون دلار بوده، که از دارایی های مختلف حوزه رمزارز ربوده شده است.

پس از ماه اکتبر که به «هکتبر» (Hacktober) که بدترین ماه در صنعت کریپتو از نظر هک ها و سوءاستفاده ها بود، نامگذاری شد، به نظر می رسد مهاجمان از هم اکنون مجدداً حالت تهاجمی خود را از سر گرفته اند.

طبق گفته شرکت امنیتی بلاک‌چین و تجزیه و تحلیل داده‌ های PeckShield، آخرین مورد قربانی این عرصه کیف پول بیت کیپ است. این شرکت امنیتی به نقل از یکی از مقامات این کیف پول اعلام کرد که دارایی چندین کاربر در این پلتفرم به سرقت رفته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

آنها نسخه اپلیکیشن هک شده، که کاربران دانلود کرده بودند را دلیل این سرقت دانسته اند. در همین زمینه برخی از کاربران توییتر نیز این امر را تایید کردند و گفتند اخیراً ایمیل‌ های مشکوکی در مورد دانلود نسخه دیگری از کیف پول دریافت کرده‌اند که فکر می‌کنند ممکن است مربوط به حملات فیشینگ باشد.

این شرکت امنیتی بلاک‌چین اضافه کرد که مقدار ارزهای رمزنگاری شده سرقت شده در حال حاضر حدود 8 میلیون دلار است که شامل بایننس کوین، اتریوم، تتر و کاردانو می شود.

شرکت بیت کیپ این سوءاستفاده را در کانال رسمی تلگرام خود مورد تایید قرار داد و از کاربران خواست در صورتی که نسخه اپلیکیشن آسیب دیده را دانلود کرده بودند، برنامه را حذف کرده و برنامه رسمی آنان را که در فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور در دسترس کاربران قرار دارد، دانلود و وجوه خود را در آن نگهداری کنند.

سرقت رمزارز

وبسایت کریپتو پوتیتو در اواسط اکتبر گزارش داد که بیت کیپ یکی از قربانیان حملات در آن ماه بود. با بهره‌برداری از ویژگی مبادله در پلتفرم کیف پول، مهاجمان توانستند یک میلیون دلار ارز رمزنگاری شده را سرقت کنند.

درباره ماه اکتبر نیز باید گفت که ماه یاد شده به دلایل مختلفی به یک ماه وحشت‌آور برای سرمایه گذاران تبدیل شده بود. نگرانی در مورد به خطر افتادن پروتکل های شناخته شده و مشهور حوزه رمزارز در طول این ماه افزایش یافته بود. در اوایل هفته دوم اکتبر، این ماه به عنوان ماهی با بیشترین تعداد کلاهبرداری و هک ارزهای دیجیتال شناخته شد. جامعه رمزارز در حال بررسی هک‌ هایی بود که اکتبر را در صدر فهرست قرار داد.

در همان هفته های نخست این ماه، شرکت امنیتی بلاکچین و تجزیه و تحلیل داده ‌های PeckShield ، آمار ماهانه کل رمزارزهای سرقت شده را به جامعه ارائه داد. به گفته این شرکت، تا 31 اکتبر 2022، میزان 2.98 میلیارد دلار از بازار از طریق هک سرقت شد.

لازم به ذکر است که در مجموع 44 سرقت در ماه یاد شده روی 53 پروتکل تاثیر گذاشته بود. در حالی که 100 میلیون دلار از دارایی های سرقت شده به سرمایه گذاران بازگردانده شد، اما هنوز هم سارقانی که 760 میلیون دلار به جیب زده بودند، مفقود بودند. به دنبال آن، فهرست وجوه دزدیده شده در سال 2022 به نزدیک به 3 میلیارد دلار افزایش یافت. این دو برابر مقدار از دست رفته در سال 2021  بودکه 1.55 میلیارد دلار ارزش داشت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×