» ارز دیجیتال » بایننس مجوز خدمات رمزارزی در قزاقستان را دریافت کرد
شرکت بایننس

بایننس مجوز خدمات رمزارزی در قزاقستان را دریافت کرد

19 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بایننس (Binance) اخیراً به دلیل تلاش برای کسب مجوز فعالیت در حوزه‌های استحفاظی مختلف، همواره در سرخط اخبار بوده است؛ این تلاش‌ها در راستای هدف چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل این شرکت، برای تشویق صدها میلیون نفر برای پیوستن به دنیای رمزارزها در چند سال آینده، صورت گرفته است.

در حال حاضر برآوردها تخمین می‌زنند که تا سال 2024 یا 2025 بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان، حداقل بر روی یک رمزارز سرمایه‌گذاری ‌کنند. با توجه به این برآوردها، این صرافی به عنوان یک صرافی پیشرو در زمینه مبادلات رمزارزها و ارائه خدمات ارزهای دیجیتال، یکی از شرکت‌هایی است که بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری در این رشد انفجاری دارد.

بایننس مجوز فعالیت در قزاقستان را دریافت کرد

بایننس

تبلیغات جام جهانی قطر

براساس بیانیه مطبوعاتی اخیر این شرکت، بایننس مجوز ارائه خدمات نگهداری از ارزهای دیجیتال در قزاقستان را دریافت کرده است. این صرافی، این مجوز را از کمیته قانون‌گذاری خدمات فدرال (AIFC) دریافت کرده است و از این پس می‌تواند خدمات فوق‌الذکر را از مرکز مالی بین‌المللی ارائه دهد.

بایننس از نظر تعداد مجوز در بین صرافی‌ها رتبه اول را در اختیار دارد

بایننس علاوه بر اینکه از نظر حجم معاملات و تعداد کاربران، برترین صرافی رمزارزی جهان به شمار می‌آید؛ از نظر تعداد مجوزهای دریافتی از حوزه‌های استحفاظی مختلف در سراسر جهان نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

بایننس

یک هکر با سرقت 2 میلیون بایننس‌کوین (BNB) باعث شد شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) به مدت 8 ساعت متوقف شود. بدون شک دارندگان ارز سولانا (SOL) به این موضوع که بلاکچین‌های متمرکز ممکن است هر چند وقت یک بار متوقف شوند یا از کار بیافتند، عادت دارند (این زنجیره 8 بار در سال 2022 از کار افتاده است).

اما بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) توانسته بود تقریباً بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد، زیرا هیچ مسئله عمده‌ای در سطح این پروتکل مشاهده نشده بود.

چند شب گذشته یک هکر موفق شد از نقص موجود در بایننس‌توکن‌هاب (Binance Token Hub) که در موقعیتی مشابه بایننس چین (Binance Chain) برای بایننس اسمارت چین قرار دارد، سوء‌استفاده کند. او توانست در این اقدام، 2 میلیون BNB را سرقت کند، آنها سعی کردند بلافاصله این بایننس‌کوین‌ها را به دارایی‌های دیگر تبدیل کرده و آنها را به زنجیره‌های مقاوم در برابر سانسور منتقل کنند.

بایننس

تیم این شرکت بلافاصله دست به کار شده و سعی کرد تا جایی که می‌تواند در این اقدام مداخله کند و شبکه را از این وضعیت نجات دهد؛ به همین دلیل آنها بلافاصله تصمیم گرفتند این زنجیره را به مدت 8 ساعت متوقف کنند.

زمانی که کار از کار گذشته بود، تتر (Tether) کیف پول این هکر را در لیست سیاه قرار داد، اما آن گونه که از شواهد پیداست این هکر در نهایت توانست به مبلغ 100 میلیون دلار از 560 میلیون دلاری که در ابتدا سرقت کرده بود، دست پیدا کند. هر چند این مبلغ هنوز هم بسیار زیاد است، اما اگر تیم بایننس سریعاً وارد عمل نشده بود، او تمام 560 میلیون دلار را صاحب شده بود.

مترجم: خاطره باقری
منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×