» آرشیو اخبار » بایننس کوین بی‌ سر و صدا از مرز 350 دلار گذشت!
بایننس کوین

بایننس کوین بی‌ سر و صدا از مرز 350 دلار گذشت!

14 آبان 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که بازار رمزارزها اخیراً پولبکی گسترده را شاهد بوده است، بایننس کوین (BNB) طی 7 روز گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. توکن بومی بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، با بیش از 19% افزایش در بازه زمانی هفتگی، در کنار دوج کوین، برندگان اصلی بازار رمزارزها بوده‌اند.

علاوه‌ بر این، حجم معاملات 24 ساعته آن نیز افزایش ملموسی را نشان می‌دهد. به طور خاص، بیش از 1.1 میلیون دلار رمزارز BNB طی یکی دو روز گذشته دست‌به‌دست شده است که نشان دهنده افزایش 9.45 درصدی آن است. در زمان نگارش این مطلب، بایننس کوین با 4.20 درصد افزایش بیشتر، با قیمت 359 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

بایننس
بایننس

در حالی که هیچ کاتالیزور مهمی برای افزایش قیمت اخیر وجود ندارد، بسیاری آن را نتیجه مشارکت بایننس در پروسه خرید توییتر توسط ایلان ماسک می‌دانند. به یاد بیاورید که بایننس یک لوگو با یک «پرنده آبی» و نام بایننس کوین، دوج کوین و ماسک (BNB، Doge و Mask) را به تازگی عرضه کرد. برخی از تحلیلگران این اقدام را به مثابه علامتی از رمزارزهایی تلقی کردند که قرار است در توییتر به عنوان روش‌های پرداخت پشتیبانی شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در حالی که رمزارز بی‌اِن‌بی (BNB) به لطف قرارداد خرید توییتر یک روند صعودی قوی را آغاز کرد، ظاهراً شرکت مادر آن به سرمایه‌گذاری‌های دیگر چشم دوخته است. براساس مقاله اخیر بلومبرگ، احتمالاً بایننس یک بانک را به لیست خریدهای بعدی خود اضافه خواهد کرد. این معامله از پتانسیل کاهش تنش بین بخش رمزارزها و بانکداری سنتی برخوردار است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، اخیراً اعلام کرده است که این شرکت مایل است بیش از یک میلیارد دلار برای خرید این بانک هزینه کند.

با وجود رکود شدید بازار، بایننس همچنان پتانسیل‌های زیادی برای رشد پیش روی خود دارد، به‌طوریکه تنها در سال جاری، در 67 پروژه جدید سرمایه‌گذاری کرده است. ژائو گفت که این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند بازی، تجارت الکترونیک و سایر بازارها است. ولی هنوز مشخص نکرده است که این صرافی ارزهای دیجیتال کدام بانک را برای خرید در نظر دارد. هرچند، گمان می‌رود این صرافی تنها خرید بخشی از سهام بانک و نه کل آن را مدنظر دارد.

این غول ارزهای دیجیتال معتقد است می‌تواند به بانک‌ها کمک کند تا پایگاه کاربری و ارزش‌گذاری‌های خود را ارتقاء دهند. در ماه جولای (تیر)، سم بنکمن-فراید (Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل اف‌تی‌ایکس (FTX)، احتمال خرید گلدمن ساکس را مطرح کرد. ولی با توجه به آخرین سقوط در بازار رمزارزها، بدیهی است که نخبگان ارزهای دیجیتال هرگز چنین ماهیِ عظیمی را صید نخواهند کرد. وی در مورد این خرید بالقوه، روش جدیدی را اتخاذ کرد و سرمایه گذاری بیشتر در املاک مصادره شده و سایر دارایی‌های مشکل‌دار را برگزید.

بایننس کوین در بخش گیم‌فای پیشتاز است

طبق گزارش‌ها، زنجیره هوشمند بایننس بیش از هر پلتفرم دیگری در گیم‌فای (GameFi)، بازی‌های بلاکچین ایجاد کرده است. اکنون BNB از مزیت 36.6 درصدی برخوردار بوده و در تلاش است جایگاه خود را به عنوان تامین‌کننده برتر بازی‌های بلاکچین در گیم‌فای (GameFi) مستحکم‌تر کند.

بایننس از زمان عرضه محصولات اولیه خود در گیم‌فای، گسترش فوق‌العاده‌ای در این صحنه داشته است. برخلاف آن زمان، اکنون بسیاری از شبکه‌های بلاکچین سالانه بازی‌های جدیدی را ارائه می‌دهند. بی‌ان‌بی چِین (BNB Chain)، اتریوم، وَکس (WAX)، سولانا و پالیگان تنها برخی از شرکت‌هایی هستند که بازی‌های بلاکچین منحصربفردی تولید کرده‌اند. این بازی ها عبارتند از کریپتوکیتیز (CryptoKitties)، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و الین ورلدز (Alien Worlds).

در همین حال، تجزیه و تحلیل‌های اخیر نشان داده است که بایننس از بین تمام این شبکه‌ها، بیشترین بازی‌های بلاکچین را در گیم‌فای ارائه کرده است. در واقع، بی‌ان‌بی چِین (BNB Chain)، اتریوم و پالیگان سه شبکه بلاکچین مهم در اکوسیستم گیم‌فای (GameFi) به شمار می‌روند. در حال حاضر، این سه بازی بیش از 70 درصد از کل بازی‌های موجود در وب3 را تشکیل می‌دهند.

مترجم: مرضیه مظاهری
ویراستار: تارا هدایتی
منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×