» آرشیو اخبار » شرکت پلِید از توقف دسترسی FTX به داده‌های کاربران خبر داد
پلِید

شرکت پلِید از توقف دسترسی FTX به داده‌های کاربران خبر داد

22 آبان 1401 4

با توقف دسترسی اف‌تی‌ایکس (FTX) به محصولات شرکت پلِید (Plaid)، این صرافی دیگر نمی‌تواند هیچگونه اطلاعات مالی را از طریق پلِید بازیابی کند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز 12 نوامبر (21 آبان)، پلِید (Plaid) اعلام کرد که دسترسی اف‌تی‌ایکس (FTX) به محصولات این شرکت را از حدود ساعت 6:30 صبح روز 12 نوامبر به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC) به حالت تعلیق درآورده است. با این اقدام صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) دیگر نمی‌تواند هیچگونه اطلاعات مالی را از طریق پلِید بازیابی کند.

«پلِید دسترسی اف‌تی‌ایکس به محصولات خود را از تاریخ 11/11/22 به حالت تعلیق درآورد. اف‌تی‌ایکس دیگر نمی تواند هیچگونه اطلاعات مالی را از طریق پلِید بازیابی کند. برای ارائه شفافیت بیشتر، سوالات متداول کاربران در لینک زیر گردآوری شده است. https://t.co/QbyNtXUH5r»

پلِید

تبلیغات جام جهانی قطر

آشنایی با پلِید (Plaid)

پلِید (Plaid) یک شرکت فین‌تک است که به عنوان ارائه‌دهنده رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) بانکی آزاد شناخته می‌شود و ارتباط بین برنامه‌های خدمات مالی و بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات کارت‌های اعتباری را تسهیل می‌کند.

محصولات این شرکت در اف‌تی‌ایکس آمریکا (FTX.US)، کاربران را قادر می‌سازد به مشتریان FTX.US اجازه دهند تا حساب‌های بانکی خود را به اپلیکیشن FTX متصل کنند. سپس به اف‌تی‌ایکس یو.اس اجازه می‌دهد تا پرداخت‌هایی را درخواست نماید که توسط شبکه اتاق پایاپای الکترونیکی (ACH) پردازش می‌شوند.

این شرکت پیش از این در توییتر ضمن تایید این مطلب که هیچ نشانه‌ای دال بر دخالت و استفاده از پلِید برای فعالیت‌های کلاهبرداری وجود ندارد، گفته بود که تعلیق دسترسی به دلیل ” گزارش‌های عمومی نگران‌کننده” اعمال شده است.

این درحالیست که روز 12 نوامبر (21 آبان)، کاربران توییتر گزارش کرده بودند که اف‌تی‌ایکس یو.اس تلاش کرده است از طریق پلِید (Plaid) به حساب‌های آنها دسترسی پیدا کند. هرچند گزارش‌های تایید شده تاکنون فقط دسترسی به داده‌های کاربران را نشان داده و هیچ گزارشی تا این لحظه دال بر برداشت وجوه منتشر نشده است.

یکی از کاربران با نام مایک مک‌گوئینس با انتشار یک اسکرین شات از حساب بانکی خود مدعی شد که عده‌ای قصد داشته‌اند به حساب او دسترسی پیدا کنند:

«اگر یک حساب بانکی مرتبط با اف‌تی‌ایکس آمریکا دارید، رمز حساب بانکی خود را تغییر داده و اشتراک‌گذاری داده‌ها را فوراً متوقف کنید. »

برخی دیگر هشدار داده‌اند که کاربران فوراً رمزهای عبور حساب بانکی خود را تغییر دهند و حقوق دسترسی اعطاشده به پلِید را لغو کنند.

پلید در بخش سوالات متداول خود ضمن تکرار تعلیق دسترسی اف‌تی‌ایکس و عدم توانایی آن در بازیابی اطلاعات از حساب‌های این شرکت، اعلام کرده است که برخی از این درخواست‌های دسترسی، بخشی از بررسی‌های خودکار اطلاعات مالی هستند که توسط پلِید و طبق یک برنامه منظم انجام می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×