» آرشیو اخبار » وضعیت بازار؛ بیت کوین بازه محدود قیمت را حفظ می‌کند
وضعیت بازار

وضعیت بازار؛ بیت کوین بازه محدود قیمت را حفظ می‌کند

28 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از نوسانات شارپی هفته گذشته، بیت کوین تعطیلات آخر هفته را با قیمتی در حدود 19 هزار دلار شروع کرد و برای مدتی بدون هیچ گونه حرکت قابل توجهی در هر دو جهت، در وضعیتی ثابت باقی ماند. روز دوشنبه شرایط به همین منوال گذشت و در ساعات پایانی روز با افایش نوسانات، قیمت شروع به افزایش کرد. این تغییر با جهش قیمت تا مرز 19 هزار و 700 دلار به اوج خود رسید.

نمای کلی بازار و بیت کوین

بیت کوین بازه محدود خود را حفظ کرده است

درحالی که گاوها برای رسیدن به 20 هزار دلار آماده می‌شدند، وضعیت تغییر کرد و بیت کوین با پولبکی عمیق، تا مرز 19 هزار دلار سقوط کرد. هنوز هیچ یک از خریداران یا فروشندگان موفق نشده‌اند مسیر حرکت را به نفع خود تغییر دهند و بزرگ‌ترین رمزارز بازار در این لحظه با افت ناچیز 0.4 درصدی در تایم فریم روزانه با قیمت 19 هزار و 130 دلار دست‌به‌دست می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

ارزش بازار بیت کوین همچنان در حدود 367 میلیارد و 237 میلیون دلار در نوسان بوده و 38.4 درصد از ارزش تجمعی 956 میلیارد دلاری کل دارایی‌های دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

در بازار سهام ایالات متحده، هر سه شاخص اصلی نزدک کامپوزیت، میانگین صنعتی داوجونز و اس‌اندپی500 با اندکی کاهش آخرین جلسه معاملاتی خود را به پایان رساندند. به طور کلی در یک ماه گذشته، به جز شاخص دلار آمریکا، بیت کوین از دارایی‌های سنتی بهتر عمل کرده است.

نرخ تورم جهانی همچنان به روند روبه‌رشد خود ادامه می‌دهد. برای مثال، بریتانیا (10.1%) و کادانا (6.9%) هریک با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در راستای این افزایش قیمت، هر دو کشور از افزایش 0.50 درصدی و 0.75 درصدی نرخ بهره خبر داده‌اند. انتظار می‌رود این دو اقتصاد بزرگ جهان نیز همانند آمریکا، مسیر افزایش تهاجمی نرخ بهره را برای مهار تورم درپیش بگیرند.

سازمان نظارت بر مالیات ایالات متحده در تازه‌ترین اقدام خود، NFTها را در کنار استیبل‌کوین‌ها و رمزارزها به عنوان دارایی‌های دیجیتال طبقه‌بندی نمود. به موجب این تصمیم سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS)، سرمایه‌گذاران موظف خواهند بود درآمد حاصل از فروش و معامله NFTها را برای اهداف مالیاتی گزارش کنند.

از سوی دیگر، جامعه ترا (LUNC) طرح پیشنهادی کاهش مالیات توکن‌سوزی از 1.2٪ به 0.2٪ را تصویب کرد، در حالی که درآمد مالیاتی 10 درصدی همچنان به قوت خود باقیست. به این ترتیب، بایننس که حدود 11 میلیارد توکن LUNC سوزانده بود، موافقت کرده است که مالیات 0.2 درصدی را در دوران توکن‌سوزی بعدی خود اعمال کند.

پس از اینکه قطعه فورد ادواردز (Ford Edwards) به قیمت 65000 دلار فروخته شد، مجموعه “Ape Society” به برترین پروژه NFT بر بستر کاردانو تبدیل گردید. با افزایش حجم فروش NFTهای کاردانو در هفته‌های اخیر، بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که این بلاکچین می‌تواند زنجیره بعدی برای رونق NFTها باشد.

وزارت دارایی اسرائیل اعلام کرده است با همکاری وی‌ام‌وِیر (VMware) و فایربلاکس (Fireblocks) قصد دارد عرضه اوراق قرضه دولتی را از طریق فناوری بلاکچین آزمایش کند. بانک مرکزی این کشور اوراق قرضه خود را دیجیتالی کرده و به موسسات مالی شرکت‌کننده پرداخت خواهد کرد و انتظار دارد این دارایی‌ها را در آدرس کیف پول دولت بازگردانده شوند.

کشور جزیره ای مادیرا (Madeira)در اقدامی جنجالی اعلام کرده است که امیدوار است موفقیت السالوادور در پذیرش بیت کوین را در این کشور شاهد باشد. دولت مادیرا پس از تشکیل یک هیئت نظارت در ماه مه (اردیبهشت) برای ادغام زیرساخت‌های بیت کوین در اقتصاد محلی، حمایت خود از بیت کوین را نشان داده بود. علیرغم مقاومت‌های اتحادیه اروپا، ظاهراً  پروژه بیت کوین مادیرا با پذیرش قابل توجهی روبرو شده است.

داده‌های جدید کریپتواسلیت (CryptoSlate) حاکی از آن است که قیمت توکن‌های پیشروی متاورس طی 30 روز گذشته به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است که نشان‌دهنده کاهش علاقه عموم به املاک متاورس است.

قیمت زمین در متاورس نیز از اوج ثبت شده خود در ماه نوامبر 2021 (آبان 1400) تا 85 درصد کاهش یافته است. میانگین قیمت زمین در دسنترالند از 37 هزار و 238 دلار به 6 هزار و 600 دلار تنزل یافته است در حالی که سندباکس با سقوطی سنگین از 20 هزار دلار به حدود 3000 دلار رسیده است.

در بازار ارزهای دیجیتال، شرایط متفاوتی امروز حاکم است. در میان 10 ارز برتر بازار، اتریوم و سولانا در منطقه قرمز و بایننس کوین، ریپل، کاردانو و دوج‌کوین در ناحیه مثبت معامله می‌شوند.

رمزارز کوانت (QNT) که برای چند روز در زمره برنده‌های بازار جای داشت، امروز با افت 83.5 درصدی تا حدود 173 دلار کاهش یافته است. پس از آن، فراکس شِیر (FXS) با 7.4% کاهش در رتبه دوم بازنده‌های امروز قرار گرفته و با قیمت 6 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.

برنده اصلی امروز 100 رمزارز برتر بازار نیز “چِین” با نشان اختصاری XCN است که در 24 ساعت گذشته بیش از 14.8 درصد افزایش قیمت داشته و به حدود 0.070 دلار رسیده است.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cryptoslate و coindesk

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×