» ارز دیجیتال » تحلیل » تحلیل بازار کریپتوکارنسی و سولانا، پیشتاز بازار
سولانا

تحلیل بازار کریپتوکارنسی و سولانا، پیشتاز بازار

19 دی 1401 7

بازار رمزارزها در روزهای آخر هفته میلادی گذشته با پیشتازی آلتکوین‌ ها به‌خصوص سولانا، قدرت تازه‌ای گرفت. روز یکشنبه (8 ژانویه)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) هر کدام با 20 درصد افزایش، پیشتاز رالی در بازار آلتکوین ها بودند.

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، بازار رمزارزها در روزهای آخر هفته میلادی گذشته با پیشتازی آلتکوین‌ ها به‌خصوص سولانا، قدرت تازه‌ای گرفت. در بازار آلتکوین ها، اتریوم با افزایش 4 درصد همراه بود، در حالی‌که بایننس کوین (BNB) 7 درصد افزایش یافت. پالیگان و لایت کوین نیز به ترتیب 7 درصد و 8.5 درصد افزایش یافته‌اند. روز یکشنبه (8 ژانویه)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) هر کدام با 20 درصد افزایش، پیشتاز رالی در بازار آلتکوین ها بودند.

رشد کاردانو

تا زمان انتشار این گزارش، قیمت کاردانو 19.5 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر با قیمت 0.3262 دلار و ارزش بازار 11.3 میلیارد دلار معامله می شود. از ابتدای سال 2023، کاردانو (ADA) با نزدیک به 10 درصد افزایش در هفته گذشته، قدرت زیادی از خود نشان داده است.

رشد سولانا

یکی دیگر از آلتکوین های اصلی که در هفته گذشته با افزایش قیمت زیادی روبرو شد، سولانا (SOL) است. رقیب قدیم اتریوم 20 درصد رشد کرد و بالای 16.36 دلار با ارزش بازار 5.9 میلیارد دلار معامله می شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

در هفته گذشته، قیمت سولانا (SOL) 60 درصد افزایش یافت و آن را به یکی از آلتکوین‌ های با عملکرد برتر در بازار تبدیل کرده است. سولانا (SOL) پس از فروپاشی صرافی رمزارز FTX در نوامبر 2022 با یک ریزش بزرگ روبه‌رو شد. سولانا سال 2022 را با کاهش قیمت خیره کننده 95 درصدی به پایان رساند، اما خریدارها در سال 2023 به بازی بازگشته اند.

تحلیل تکنیکال سولانا

 

سولانا
نمودار تکنیکال سولانا در هفته پیش

 

طبق نمودار زیر، سولانا (SOL) اکنون از اولین مقاومت خود یعنی 15 دلار عبور کرده است. مقاومت بعدی برای سولانا در روند صعودی خود 18.1 دلار است. اگر سولانا این مقاومت را نیز بشکند، می‌تواند برای دوره صعودی بعدی آماده شود. بعد از ریزش قبلی سولانا اکنون سطح 23 درصد فیبوناچی شکسته شده و تارگت بعدی فیبوناچی در سطح 38 درصد 19 دلار خواهد بود. البته ممکن است به سطح قبلی فیبوناچی یا 15 دلار پولبک بزند. در این خصوص باید به واگرایی RSI در تایم فریم 4 ساعته نیز توجه کنیم و مراقب باشیم که در تایم 4 ساعته یا یک روزه سقف بالاتری برای تثبیت روند داشته باشیم. در غیر این صورت امکان اصلاح وجود دارد.

 

نمودار تکنیکال سولانا در 9 ژانویه در تایم فریم 4 ساعته
نمودار تکنیکال سولانا در 9 ژانویه در تایم فریم 4 ساعته

 

بررسی بازار رمزارزها با تحلیل دامیننس تتر

از طرف دیگر با توجه به نمودار زیر دامیننس تتر در تایم فریم هفتگی به پایان روند صعودی خود نزدیک شده و به مقاومت استاتیک محکمی رسیده است. با کاهش دامیننس تتر، رشد بازار رمزارز ها مورد انتظار است.

نمودار دامیننس تتر در تایم فریم هفتگی
نمودار دامیننس تتر در تایم فریم هفتگی

تحلیل بنیادی بازار

برای اطلاع از وضعیت کلان بازار در یک تحلیل بنیادی، جلسه بعدی فدرال رزرو 31 ژانویه است که قرار شده 50bps افزایش نرخ بهره صورت گیرد؛ و در جلسه بعدی آن که کمتر از دو ماه بعد از آن یعنی 21 مارس انجام خواهد شد، افزایش دیگر نرخ بهره با 25bps، احتمالاً پایانی برای افزایش مداوم و شدید نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود که عامل اصلی در بازار خرسی سال گذشته بوده است. بنابراین بعد از این جلسه فدرال رزرو، زمستان تمام شده، قیمت نفت و گاز و انرژی احتمالاً ارزانتر خواهد شد و بالطبع تورم آمریکا نیز پایین خواهد آمد. بنابراین، هر چند جلسه بعدی فدرال رزرو یک سرعت‌گیر برای بازار محسوب می شود، اما چشم‌انداز بازارهای سهام آمریکا و به دنبال آن بازار کریپتوکارنسی بعد از یک چرخه نزولی طولانی روشن‌تر خواهد شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×