» آرشیو اخبار » تحلیل تکنیکال روزانه و هفتگی نفت خام

تحلیل تکنیکال روزانه و هفتگی نفت خام

14 آبان 1401 3

بازارهای نفت خام در جریان معاملات روز جمعه دوباره افزایش یافتند، به طوری که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله (5 نوامبر، 14 آبان ساعت 2:30) نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در رنج 92.60 دلار و نفت خام برنت هم در رنج قیمت 98.75 دلار معامله می شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نفت خام در جریان معاملات روز جمعه دوباره افزایش یافتند، به طوری که در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب (5 نوامبر، 14 آبان در ساعت 14:30) نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در رنج 92.60 دلار و نفت خام برنت نیز در رنج قیمت 98.75 دلار معامله می شود.

تحلیل تکنیکال روزانه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)

بازار نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت و به میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA200) رسید. اگر بتوانیم از سطح ساختاری کانال 93.40 دلار عبور کنیم، حرکت به سمت هدف بعدی در سطح 98 دلار امکان پذیر خواهد شد. این نقطه ای است که بسیاری از معامله گران تلاش می کنند بفهمند که آیا تقاضا برای نفت خام افزایش می یابد یا اینکه شاهد نوسانات بیشتری خواهیم بود. «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) دقیقا زیر این «کندل استیک» (Candlestick) قرار دارد.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت برنت نیز در طول روز افزایش یافتند، همچنین توانستند به راحتی از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA200) عبور کنند. در این مرحله، اوج رالی گذشته تهدید شده، و اگر قیمت بتواند به بالاتر از آن حرکت کند، احتمال اینکه برنت به سطح 100 دلار برسد، بیشتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که بازار برنت اخیراً پیشتاز بوده است و من فکر می‌کنم که احتمالاً همینطور ادامه خواهد داشت. با این وجود، این بازاری است که همچنان شاهد نوسانات زیادی است، کما اینکه خریداران هم در حال کاهش هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار نفت خام

پیش بینی هفتگی قیمت نفت خام

بازارهای نفت خام در طول هفته رشد کرده و به بالاترین سطح خود رسیده اند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، احتمالا شاهد یک چرخش کامل در روند نفت خام خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)

بازار نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) در ابتدا، در طول هفته معاملاتی کاهش یافت، اما مجددا توانست توجه خریداران را به خود جلب کند. به نظر می رسد که در این مرحله، بازار آماده ادامه همان رفتار است، نوسانات هم همین موضوع را تایید می کند. با توجه به احتمال کاهش عرضه در بازارهای نفت خام، احتمالاً بازار همچنان شاهد رشد معاملات خواهد بود. در صورت رسیدن قیمت نفت به 100 دلار، شاهد یک رالی صعودی خواهیم بود.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت

بازارهای برنت در شروع هفته کاهش قیمت را شاهد بودند، اما در سطح بالای 90 دلار حمایت شدند. در این مرحله به نظر می رسد که بازار در حال حرکت به سمت سطح 100 دلاری است. اگر بتوانیم به بالای این سطح برسیم، بازار به سرعت سطح 105 دلاری را هدف قرار خواهد داد. به نظر می رسد که در نهایت و در میان مدت قیمت ها افزایشی خواهد بود. اما در صورت شروع یک روند نزولی، سطح روانی اصلی 85 دلار است. در صورتی که به زیر این سطح حرکت کنیم، شروع یک روند نزولی اجتناب ناپذیر خواهد شد.

 

نمودار تکنیکال نفت خام هفتگی

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire , fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×