» آرشیو اخبار » گاوهای نفت خام به دنبال کسب سود
نفت خام بازار جهانی

گاوهای نفت خام به دنبال کسب سود

1 بهمن 1401 5

بازارهای نفت خام در روز جمعه نسبتاً متلاطم بودند، زیرا همچنان شاهد تردید در شکل‌گیری الگوی سر و شانه معکوس (head and shoulder) هستیم.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نفت خام در روز جمعه نسبتاً متلاطم بودند، زیرا همچنان شاهد تردید در شکل‌گیری الگوی سر و شانه معکوس (head and shoulder) هستیم.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نمودار نفت خام

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول جلسه معاملاتی روز جمعه نوسانی بود، زیرا ما همچنان بالای خط گردن الگوی سر و شانه معکوس هستیم و سعی می‌کنیم بفهمیم شتاب صعودی کافی وجود دارد یا نه؟. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در زیر این کانال قرار داشته و حمایت زیادی را به همراه خط گردن ارائه می‌دهد. همانطور که گفته شد، اگر بازار به بالای کندل چهارشنبه برسد، امکان حرکت به سمت متحرک نمایی 200 روزه، درست بالای سطح 86 دلار، باز می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

از سوی دیگر، اگر بخواهیم به زیر کندل پنج‌شنبه سقوط کنیم، احتمالاً می‌توانیم تا سطح ۷۵ دلار پایین بیاییم.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز در روز جمعه بسیار متلاطم بودند، زیرا به نظر می‌رسد که معامله‌گران نمی‌خواهند برای تعطیلات آخر هفته در بازار حضور داشته باشند. همانطور که گفته شد، سطح زیر 85 دلار و میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50)، هر دو در دسترس هستند و بنابراین در این منطقه حمایت قابل توجهی صورت خواهد گرفت. اگر بخواهیم به زیر سطح 83.50 دلار سقوط کنیم، ممکن است که بتوانیم به سطح 80 دلار برسیم.

به هر حال، سطح 80 دلار یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی قابل توجه است. اگر روند نزولی شود، احتمال دارد تا سطح ۷۵ دلار به پایین حرکت کنیم. از سوی دیگر، متحرک نمایی 200 روزه را می‌توان در سطح 90.89 دلار هدف قرار داد. در نهایت، من فکر می‌کنم تنها چیزی که می‌توانیم روی آن حساب کنیم این است که به زودی یک حرکت تکانشی صورت خواهد گرفت.

معاملات آتی نفت خام و اخبار چین

گمانه‌زنی‌های مربوط به احیای اقتصاد چین، به گاوهای نفتی کمک کرد تا به دومین هفته پر سود خود در روز جمعه دست یابند، و تحلیلگران می‌گویند که ماندگاری این رالی با توجه به اعداد تولیدی و رشدی که از اقتصاد شماره 2 در اواخر این ماه و آینده به دست می‌آیند تعیین می‌شود.

فعال‌ترین قرارداد نفت خام وست تگزاس اینترمدیت یا WTI تحویل فوریه، که در نیویورک معامله می‌شود، 98 سنت یا 1.2 درصد افزایش یافت و به 81.31 دلار در هر بشکه رسید. WTI تحویل مارس،  1.03 دلار یا 1.4 درصد افزایش یافت و به 81.64 دلار رسید.

در این هفته، هر دو قرارداد نفت خام وست تگزاس حدود 2 درصد افزایش یافتند. قیمت نفت برنت لندن برای تحویل در ماه مارس با 1.47 دلار یا 1.7 درصد افزایش، به 87.63 دلار رسید. نفت برنت پس از رسیدن به اوج قیمت در کانال 87.75 دلار، در هفته جاری 2.8 درصد و برای ماه کمی بیش از 2 درصد افزایش داشت.

اد مویا (تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA) گفت، قیمت‌ نفت خام هفته خوبی را پشت سر گذاشت. در واقع خوش‌بینی برای بازگشایی مجدد چین، شتاب صعودی حرکت را افزایش داد. با این حال او این سوال را مطرح کرد که آیا تقاضای جهانی نفت با افزایش ریسک رکود اقتصادی همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد یا خیر؟

به نظر می‌رسد بسیاری از معامله‌گران انرژی بر روی این موضوع قیمت‌گذاری می‌کنند. مویا افزود شروع تعطیلات سال نو چینی به دقت زیر نظر بازار خواهد بود، چرا که در تعیین روند اثر دارد.

نفت خام

جشن‌های موسوم به سال نو قمری در چین به‌طور رسمی از این یکشنبه به مدت یک هفته برگزار می‌شود. اما کارخانه‌ها در این کشور به مدت دو تا چهار هفته تعطیل می‌شوند. بسته شدن طولانی مدت اغلب منجر به کاهش میزان تولید برای ژانویه و اوایل فوریه می‌شود. با این حال، آنچه می‌تواند بر فعالیت‌های امسال پس از سال نو قمری تأثیر بگذارد، وضعیت شیوع ویروس کرونا در چین است، که کارشناسان بهداشت می‌گویند ممکن است با افزایش فعالیت اجتماعی ناشی از جشن‌ها دوباره افزایش یابد.

اقتصاد چین سال 2022 را با یک رکود بزرگ به پایان رسانید. فعالیت کارخانه ها در ماه دسامبر به سرعت کاهش یافت. بر اساس گزارش اداره ملی آمار، شاخص رسمی مدیران خرید بخش تولید (PMI) در ماه گذشته از 48 در ماه نوامبر به 47 کاهش یافته است که بزرگترین افت از فوریه 2020 را رقم زد.

شاخص PMI غیر تولیدی چین که فعالیت در بخش خدمات را اندازه‌گیری می‌کند، ماه گذشته از 46.7 در ماه نوامبر به 41.6 سقوط کرد. این شاخص پایین‌ترین سطح نزدیک به سه سال گذشته را نشان می‌دهد؛ و اگرچه دولت حمایت خود را از بازار املاک افزایش داده است، اما تأثیرات آن هنوز کند است و به این ترتیب فروش مسکن در دسامبر مجدداً کاهش یافت.

نفت خام

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) مستقر در پاریس، روز چهارشنبه اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت ممکن است در سال 2023 به بالاترین حد خود برسد، زیرا چین قرنطینه‌ها و محدودیت‌های مربوط به سیاست سخت‌گیرانه خود برای مقابله با کووید-صفر را لغو می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند که لغو قرنطینه‌ها و سایر اقدامات مربوط به کووید توسط پکن به مرور زمان به عادی سازی اقتصاد چین کمک می‌کند. اما در کوتاه‌مدت، ممکن است سطوح بسیار بالایی از عفونت‌های جدید ناشی از این ویروس در بزرگترین جمعیت جهان وجود داشته باشد و این افزایش در زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصاد هنوز آسیب‌پذیر است.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×