» آرشیو اخبار » بازارهای نفت خام به آرامی عقب‌نشینی کردند
نفت خام

بازارهای نفت خام به آرامی عقب‌نشینی کردند

8 بهمن 1401 5

نفت خام برنت نزدیک به بالاترین حد اخیر خود با مقاومت قابل توجهی روبرو شده و به سمت سطح 86 دلار عقب‌نشینی کرده است. نفت برنت در محدوده 85.50 تا 88.50 دلار تثبیت شده و به کاتالیزورهای صعودی نیاز دارد تا بالاتر از سطح 88.50 دلار قرار گیرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نفت خام ابتدا تلاش کردند در جلسه معاملاتی روز جمعه افزایش یابند، اما با توجه به اینکه همچنان شاهد حرکت‌های نوسانی زیادی هستیم، به سرعت به قیمت‌های اولیه بازگشتند. در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله در ساعت 11:10 روز شنبه (8 بهمن، 28 ژانویه)، نفت خام برنت در کانال 86.33 دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز در کانال 79.38 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

نفت خام وست تگزاس

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ابتدا در روز جمعه افزایش یافت، اما به سرعت عقب‌نشینی کرد و پس از تلاش ناموفق برای رسیدن به بالای 82.50 دلار به زیر سطح 80 دلار بازگشت. به نظر می‌رسد که معامله‌گران عجله داشتند تا قبل از تعطیلات آخر هفته مقداری سود کسب کنند. اخباری مبنی بر افزایش 50 درصدی تولید و عرضه نفت خام روسیه در مناطق اورال وجود دارد. با این وجود، بازار همچنان بالاتر از سطوح حمایتی قرار دارد. به نظر می‌رسد که بازار منتظر نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) است تا مشخص کند که سمت و سوی تقاضای نفت خام به کدام جهت خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

 در نهایت و در مقیاس هفتگی، بازار نفت خام غرب تگزاس اندکی در طول هفته معاملاتی کاهش یافته است، زیرا ما همچنان از سطح 80 دلار به عنوان حمایت بالقوه استفاده می‌کنیم. در حال حاضر مهمترین عاملی که می‌تواند بازار را صعودی نماید، تقاضای نفت چین می‌باشد، چرا که دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال بازگشایی است. هر چند به نظر می‌رسد که تقاضای جهانی نفت چین حداقل در شرایط کنونی، رشد چندانی نداشته باشد.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت نیز در تلاش است تا صعود نماید. ابتدا به سمت منطقه حیاتی بین 89 دلار و میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA50) حرکت کرد، اما دوباره مجبور به عقب‌نشینی شد. همانطور که بازار به نوسان خود ادامه می‌دهد، سعی دارد جهت‌گیری خود را مشخص کند. در حال حاضر فکر می‌کنم ما منتظر نشست فدرال رزرو نیز هستیم، زیرا تقاضای جهانی ارتباط زیادی با مسیر بعدی نفت خام دارد. اگر فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری به صورت تهاجمی و انقباضی عمل کند، نه تنها تجارت ایالات متحده، بلکه رشد جهانی اقتصاد نیز به مخاطره خواهد افتاد .

اگر به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه برسیم، احتمالاً این بازار تا سطح 80 دلار کاهش می‌یابد. در مقیاس هفتگی، بازارهای برنت نیز در طول هفته نوسان داشته‌اند، زیرا ما در تلاش هستیم تا بفهمیم تقاضا به چه شکل خواهد بود. و بنابراین باید به جلسه فدرال رزرو و البته رشد جهانی توجه داشته باشیم. به نظر می‌رسد رشد جهانی نسبتاً آهسته است، بنابراین روند صعودی تا حدودی محدود است. در درازمدت، نفت البته خریداران زیادی پیدا خواهد کرد، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که بازار بیشتر با یک سناریوی کوتاه‌مدت نزولی مواجه است.

در نهایت و به‌طور خلاصه نفت خام برنت نزدیک به بالاترین حد اخیر خود با مقاومت قابل توجهی روبرو شده و به سمت سطح 86 دلار عقب‌نشینی کرده است. نفت برنت در محدوده 85.50 تا 88.50 دلار تثبیت شده و به کاتالیزورهای صعودی نیاز دارد تا بالاتر از سطح 88.50 دلار قرار گیرد.

 تحلیل و بررسی روند قیمت گاز طبیعی

گاز طبیعی به میزان 63.9 درصد از بالاترین حد خود در اواخر نوامبر کاهش یافته است. با کاهش نوسانات، گاز طبیعی وارد یک روند نزولی شده است. اگر کندل روزانه سبز بسته شود، این اولین بار در هشت روز است که گاز طبیعی در حالت صعودی بسته می‌شود؛ اگرچه به سختی می‌توان یک روند صعودی را برای گاز طبیعی متصور شد.

نمودار گاز طبیعی

حمایت اصلی قیمت در منطقه 2.75 دلار می‌باشد، که در حدود سطح حمایت جزئی  فیبوناچی 161.8 درصد و رنج 2.78 دلار است. مقاومت صعودی در ناحیه میانگین متحرک نمایی 12 روزه  (EMA 12) مشاهده می‌شود. اگر کاهش گاز طبیعی ادامه یابد، منطقه حمایتی بعدی حدود 2.45 تا 2.24 خواهد بود. این تقریباً حمایت ماهانه گاز طبیعی در طی سال های 2020 و 2021 بوده است و شامل چندین سطح قیمت حمایتی فیبوناچی است.

از طرف دیگر، گاز طبیعی می‌تواند به مقاومت متحرک نمایی 12 روزه که اکنون در 3.34 است، بازگردد. این 14.7 درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح روز است. شکست قاطع بالای 2.91 روز جمعه، یک سیگنال بازگشتی صعودی اولیه را به معامله‌گران ریسک‌پذیر ارائه می‌دهد. با این وجود، یک برگشت صعودی کلیدی، تا زمانی که یک شکست به بالای 3.60 دیده نشود، رخ نخواهد داد.

پتانسیل صعودی گاز طبیعی

اکنون گاز طبیعی نسبت به اوج 7.60 در نوامبر 2022 تا 63.9 درصد کاهش یافته است و بازار برای ادامه بازی نیازمند یک روند صعودی است؛ که اگر شروع شود، هدف صعودی اولیه رنج 4.60 تا 4.75 دلار است. این منطقه قیمتی از فیبوناچی اصلاحی 38.2 درصدی روند نزولی و حمایت قبلی، که اکنون تبدیل به مقاومت شده حاصل گشته است.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع :   fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×