» آرشیو اخبار » نفت خام؛ جبران عرضه محدود با کاهش تقاضا
قیمت نفت خام

نفت خام؛ جبران عرضه محدود با کاهش تقاضا

30 آبان 1401 3

برای هفته‌های متوالی، نگرانی‌های عرضه باعث افزایش قیمت‌ها شد. اما احساسات در طول هفته گذشته به دلیل نگرانی‌های تقاضا، تغییر کرد. این تغییر احساسات با وضعیت نزولی تقاضای نفت خام چین آغاز شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هفته های متوالی، نگرانی های مربوط به عرضه نفت خام باعث افزایش قیمت ها شده بود. اما در طول هفته گذشته به دلیل نگرانی های مربوط به سمت تقاضا، احساسات تغییر کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در روز جمعه و برای کل هفته کاهش یافت. فروش هفته گذشته بی وقفه بود و بازار در طی 4 جلسه از 5 جلسه معاملاتی، در مقادیر کاهشی بسته شد.

گزارش بهتر از حد انتظارِ شاخص قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه، تا حدی بر بازار اثر گذاشت. اما این آمار برای اثر گذاری بر بازار و تغییر روند قیمت ها کافی نبود. به خصوص که نگرانی های ناشی از تضعیف تقاضای چین تشدید شده و از سوی دیگر نه تنها چشم انداز نرخ بهره افزایشی بود، که دلار آمریکا نیز مجددا تقویت شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در روز جمعه، نفت خام آتی «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) برای تحویل ژانویه به 80.11 دلار رسید که 1.29 دلار یا 1.58 درصد کاهش داشت. صندوق نفت ایالات متحده (USO) نیز با کاهش 1.10 دلاری یا 1.57 درصدی به 69.04 دلار رسید. به این ترتیب نفت خام وست تگزاس برای دومین هفته متوالی کاهش یافته و 9.13 درصد سقوط کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت تحویل ژانویه با 74 سنت یا 0.8 درصد کاهش در ساعت 7:15 به وقت گرینویچ، به 86.88 دلار در هر بشکه رسید. در کل هر دو شاخص در روز جمعه در پایین‌ترین حد خود از 27 سپتامبر بسته شدند و برای دومین هفته ضرر خود را افزایش دادند. به طوری که نفت خام برنت 9 درصد و نفت خام وست تگزاس 10 درصد کاهش یافت.

احتمال کاهش بیشتر نفت خام وست تگزاس

برای هفته‌های متوالی، نگرانی‌های عرضه باعث افزایش قیمت‌ها شد. اما احساسات در طول هفته گذشته به دلیل نگرانی‌های تقاضا، تغییر کرد. این تغییر احساسات با وضعیت نزولی تقاضای نفت خام چین آغاز شد. زیرا محدودیت‌های کووید تقریباً همه امیدها را برای رالی پایان سال کاهش داد.

همراه با افزایش نرخ بهره بیشتر از سوی فدرال رزرو، تقاضای ضعیف چین نگرانی‌های رکود اقتصادی را افزایش داده است. این در حالیست که جامعه جهانی می داند که اوپک پلاس میزان تولید روزانه نفت خام را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

علاوه بر این، نرخ‌های بهره بالاتر به معنای قوی‌تر شدن دلار آمریکا است، و این در نهایت منجر به کاهش تقاضای خارجی نفت دلاری می‌شود.

نفت خام

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه نفت خام

روند اصلی طبق نمودار نوسان روزانه نزولی است. معامله نفت خام در کانال 74.96 دلار دوباره روند نزولی را تأیید می کند. حرکت به سوی 92.53 دلار، روند اصلی را به صعودی تغییر خواهد داد. که این بسیار بعید است، با این حال به دلیل کاهش طولانی مدت قیمت، معامله گران باید مراقب بازگشت احتمالی قیمت نفت خام باشند.

روند کوتاه مدت نیز نزولی است. معامله در کانال 89.20 دلار، روند را به صعودی تغییر می دهد.

محدوده اصلی معاملاتی نفت خام وست تگزاس، کانال 60.23 تا 108.63 دلار است. این بازار در حال حاضر در داخل منطقه اصلاحی خود با قیمت 84.43 دلار تا 78.72 دلار معامله می شود.

محدوده قراردادهای آتی نفت خام، کانال 35.98 دلار تا 108.63 دلار است. سطح 50 درصدی آن در 72.31 دلار، هدف نزولی اصلی و حمایت بالقوه بعدی است.

پیش بینی نفت خام

پیش بینی تکنیکال نمودار روزانه نفت خام وست تگزاس

واکنش معامله‌گران به سطح اصلی فیبوناچی در 78.72 دلار، احتمالاً جهت قیمت نفت خام WTI تحویل ژانویه را دوشنبه (21 نوامبر، 30 آبان) تعیین می‌کند.

سناریوی صعودی
حرکت مداوم به بالای سطح 78.72 دلار، نشان دهنده حضور خریداران خواهد بود. اگر این حرکت شتاب صعودی کافی ایجاد کرد، به دنبال افزایش احتمالی به سطح 50 درصد اصلی در 84.43 دلار باشید.

سناریوی نزولی
حرکت مداوم به سطح زیر 78.72 دلار، نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. اولین هدف نزولی پایین ترین قیمت در 74.96 دلار است. اگر این سطح شکسته شود، به دنبال این باشید که فروش احتمالاً به سطح 50 درصد اصلی در 72.31 دلار برسد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، Investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×