» آرشیو اخبار » موضع سم بنکمن-فرید در مورد مقررات رمزارزی
بنکمن-فرید

موضع سم بنکمن-فرید در مورد مقررات رمزارزی

29 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جامعه رمزارزی از طرح جدیدی که توسط بنکمن-فرید ارائه شده هیجان زده نیست.

سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل صرافی FTX، پیش نویس مجموعه‌ای از استانداردها برای ایجاد وضوح، و محافظت از کاربران رمزارزی را به اشتراک گذاشته است. این پیش نویس در شرایطی ارائه شده که ایالات متحده در انتظار یک رژیم‌ نظارتی کامل از طرف فدرال است

بنکمن-فرید ضمن تأکید بر اهمیت نظارت رگولاتورها بر حوزه‌های رمزارزی و حمایت از کاربران، گفت که باید یک اقتصاد باز وجود داشته باشد، که در آن نقل و انتقالات همتا به همتا، کدها (برنامه‌ها)، ولیدِیتورها (validators) و غیره به طور کلی رایگان باشند. منظور اقتصاد باز اقتصادی است که در آن مبادلات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی زیادی با محیط خارجی انجام شود. او معتقد است که ایجاد این استانداردها، تا زمانی که مقرراتی برای کمک به اطلاع‌رسانی و محافظت از کاربران وارد بازی نشده‌اند، ضروری است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بنکمن-فرید

دستورالعمل‌های بنکمن-فرید

این پیش‌نویس ایجاد «بلاک لیست‌ها» را رویکرد صحیحی برای رعایت تحریم‌ها، در محیط‌های بلاکچینی می‌داند. در حالی که مجاز دانستن همه نقل و انتقالات به طور بالقوه می‌تواند جرایم مالی قابل توجهی را تسهیل کند، اما بنکمن-فرید معتقد است که ایجاد یک بلاک لیست‌، که آدرس‌های غیرقانونی را در خود جای داده، تعادل را خوبی در پیشگیری از چنین جنایاتی ایجاد می‌کند. بعلاوه، مقامات می‌توانند نقل و انتقالات همتا به همتا را مجاز کنند، مشروط بر اینکه با نهادهای تحریم شده تعاملی نداشته باشند.

OFAC یا هر نهاد مسئول دیگری نیز باید یک لیست آنچِین به‌روز از آدرس‌های تحریم شده داشته باشد، تا اطمینان حاصل شود که نهادها یا اشخاص ثالث رمزارزی از انتقال وجوه به این آدرس‌ها یا پذیرش وجوه از آنها، اجتناب می‌کنند. علاوه بر این، بنکمن-فرید گفت که باید روی آدرس گیرنده، در صورتی که به طور یک‌ جانبه وجوهی از آدرس‌های تحریم شده به آن ارسال شده باشد، نظارت داشته باشیم. ضمناً، بازیگران مورد اعتماد در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال نیز باید هر یک فهرست آنچِینی از آدرس‌هایی که مشکوک به ارتباط با جرایم مالی هستند، داشته باشند.

برای کاهش تأثیر هک‌ها و سوءاستفاده‌ها، بنکمن-فرید اظهار داشت که طرف‌های مورد اعتماد، باید آدرس‌های مرتبط با رخنه‌های امنیتی را به فهرست عمومی «آدرس‌های مشکوک» خود اضافه کنند، تا پروتکل‌های متمرکز و غیرمتمرکز قادر به مسدود سازی سریع آدرس‌های مرتبط باشند.

مذاکره بین هکر و پروتکل آسیب‌دیده در خلال برخی رخنه‌های امنیتی صورت می‌گیرد. بنکمن-فرید گفت معامله‌ای که شامل ارائه پاداش سخاوتمندانه به هکر برای شناسایی آسیب‌پذیری در پروتکل باشد، بد به نظر نمی‌رسد، از نظر او چنین مذاکره‌ای در عمل اغلب «پر تنش و بحث‌برانگیز» است. او استاندارد جدیدی به نام «استاندارد ۵-۵» را پیشنهاد کرده، که می‌تواند از سرمایه کاربران بهتر از هر چیز دیگری محافظت کند.

از نظر مدیر عامل FTX، امور مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای (DeFi)، «آزادترین» حوزه برای انجام کلاهبرداری‌ها بوده است. او می‌گوید که رگولاتورها باید موارد استفاده از این فضا را به طور دقیق یاد بگیرند، فضایی که هیچ نظارتی روی آن برای آپلود کدها در بلاکچین نیست.

وظیفه اصلی ولیدِیتورها اعتبارسنجی صحیح بلوک‌ها است، «نه قضاوت یا نظارت بر آنها». کسب مجوز و ثبت نام برای میزبانی از یک وب‌سایت که فروش پروتکل‌های غیرمتمرکز، و همچنین بازاریابی محصولات دیفای برای سرمایه‌گذاران خُرد ایالات متحده را انجام می‌دهد، الزامی است.

بنکمن-فرید با توجه به ماهیت پیچیده این فضا گفت:

«اینکه بفهمیم دیفای و چیزهایی که به طور نزدیک با آن در ارتباط هستند، چگونه فعالیت می‌کنند، سخت است و مشکل اینجاست که آنها در حوزه‌های نظارتی هم قرار نمی‌گیرند، و هنوز راه کاری برای این موضوع پیدا نشده است.»

به گفته بنکمن-فرید، تا زمانی که یک چارچوب نظارتی صریح وجود نداشته باشد، به «حسابرسی‌های عمومی به‌روز، برای تأیید اینکه استیبل کوین‌های با پشتوانه دلاری در عمل هم توسط دلار پشتیبانی می‌شوند»، نیاز داریم. او احراز هویت (KYC) معامله‌گرانی را که در فرآیندهای آن-رَمپ (on-ramp) و آف-رَمپ (off-ramp) شرکت می‌کنند، ضروری می‌داند.

بنکمن-فرید

بازخورد جامعه

طرح پیشنهادی بنکمن-فرید برای بخش تحریم‌ها مورد استقبال خیلی از کاربران قرار نگرفت. برخی ادعا کردند که تحریم‌های پیشنهاد شده در دستورالعمل‌های او، «کل ارزش Web3 را تخریب می‌کنند.» کاربر دیگری استدلال کرده که پیش‌نویس پیشنهادی او، فضایی را که قرار بود در امور مالی انقلابی ایجاد کند، به سیستم مالی موجود هدایت خواهد کرد.

رایان شان آدامز (Ryan Sean Adams)، بنیانگذار بنکلِس (Bankless)، معتقد است پذیرش پیش‌نویسی که می‌خواهد دیفای را به «OFACed» تبدیل کند، مسدودسازی وجوه آنچِین را عادی‌سازی کند، و پلتفرم‌های دیفای را ملزم به ثبت نام به عنوان یک دلال-فروشنده کند، معقول نیست و در نهایت منجر به حذف ایالات متحده از حوزه رمزارزها می‌شود. وی در ادامه گفت:

«اینکه قوانین قدیمی سیفای (CeFi) را در دیفای اعمال کنید، راه حل درستی نیست. این مقررات باید با توجه به اصول اولیه دیفای تعیین شوند.»

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×