» آرشیو اخبار » مصیبت FTX دامان اروس گلوبال را هم گرفت!
اروس گلوبال

مصیبت FTX دامان اروس گلوبال را هم گرفت!

10 آذر 1401 4

پلتفرم وام‌دهی میپل فایننس روز 30 نوامبر گفت که شرکت اروس گلوبال وام 2400 واحدی رپد اتریوم (wETH) با ارزشی درحدود 3 میلیون دلار، را پرداخت نکرده است.

پیامدهای فروپاشی صرافی متمرکز اِف‌تی‌ایکس (FTX) در بازار تمامی ندارد. در تازه‌ترین نمونه از تاثیرات مخرب این اتفاق، شرکت تجاری ارزهای دیجیتال اروس گلوبال (Auros Global) اعلام کرده است که قادر به بازپرداخت 2400 واحد توکن رپداتریوم (wETH) وام خود نیست.

اروس

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پذیره‌نویس اعتبار نهادی  M11 Credit، که استخرهای نقدینگی را در پلتفرم وام‌دهی میپل فایننس (Maple Finance) مدیریت می‌کند، روز 30 نوامبر (9 آذر) به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفت که شرکت اروس گلوبال پرداخت اصلی وام 2400 واحدی رپد اتریوم (wETH) را که در مجموع ارزش آن به حدود 3 میلیون دلار می‌رسد، پرداخت نکرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این پذیره‌نویس نشان داده است که همیشه، به ویژه پس از رویدادهای ماه گذشته، ارتباط نزدیک خود با گیرندگان وام را حفظ کرده است. براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده این پلتفرم، اروس گلوبال در نتیجه ورشکستگی اِف‌تی‌ایکس (FTX) با مشکل نقدینگی کوتاه مدت مواجه بوده است:

«ما متعهد هستیم در هر زمان به‌روزرسانی‌های شفافی در مورد شرایط وام‌گیرنده‌ها در اختیار وام‌دهنده‌ها قرار دهیم. اگر سوالی دارید، می توانید با آدرس m11credit@maven11.com تماس بگیرید.»

در حالی که شرکت تجارت الگوریتمی و بازارساز اروس گلوبال، هنوز به بیانیه M11 Credit پاسخ نداده است، این موضوع، توسط خود میپل فایننس (Maple Finance) بازنشر شده است.

گفتنی است که M11 Credit تاکید کرده است که این اتفاق به معنای عدم پرداخت وام نیست؛ بلکه در مقابل، بر اساس قراردادهای هوشمند، یک “مهلت 5 روزه” به شرکت داده می‌شود. این بدان معناست که اروس تا 5 دسامبر (14 آذر) فرصت دارد تا پیش از آنکه این اقدام به مثابه قصور در پرداخت بدهی تلقی شود، نسبت به پرداخت دیرکرد وام خود اقدام کند.

میپل فایننس (Maple Finance) در یک ویدیوی رسمی در یوتیوب، گفته است در صورتی که این اتفاق، قصور در پرداخت بدهی لحاظ شود، می‌تواند باعث شود مبلغ وثیقه وام گیرنده نقد شده یا توکن‌های میپل (Maple) و استیبل کوین یواس‌دی‌سی (USDC) روی پلتفرم، برای پوشش هزینه‌های پرداخت نشده مورد استفاده قرار گیرد. این اقدامات اجرایی از طریق دادگاه‌های نیویورک قابل پیگیری هستند.

پلتفرم  m11credit ادعا می‌کند که در تلاش است با همکاری اروس گلوبال بیانیه مشترکی ارائه کرده و اطلاعات بیشتری را در اختیار وام دهندگان قرار دهند.”

همانطور که قبلاً گفتیم، صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) روز 11 نوامبر (20 آبان) اعلام کرد که پس از تحمل بحران شدید نقدینگی و ناتوانی در پرداخت سفارشات برداشت، اعلام ورشکستگی خواهد کرد. اثرات ناشی از این تصمیم، به بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز سرایت کرد.

برای مثال، بلاک‌فای (BlockFi) روز 28 نوامبر (7 آذر) اعلام ورشکستگی کرد. صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال گالوآ کپیتال (Galois Capital) و نیو-هو تکنولوژی (New Huo Technology) نیز در نتیجه سقوط اِف‌تی‌ایکس، میلیون‌ها دلار ضرر کرده‌اند؛ نست‌کوین (Nestcoin) نیز مجبور شد به دلیل همکاری با این صرافی ناموفق، بخشی از کارمندان خود را اخراج کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×