» آرشیو اخبار » مدیران تصفیه آلامدا ریسرچ 72 هزار دلار گم کردند!
آلامدا

مدیران تصفیه آلامدا ریسرچ 72 هزار دلار گم کردند!

24 دی 1401 3

مدیران تصفیه آلامدا ریسرچ هنگام تلاش برای واریز مقداری دارایی دیجیتال به یک کیف پول چند امضایی، حدود 72هزار دلار را در پلتفرم وام‌دهی آوه (Aave) از دست دادند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مدیران تصفیه آلامدا ریسرچ (Alameda Research) همچنان در مسیر تلاش خود برای بازیابی وجوه طلبکاران با موانع متعددی روبرو هستند. شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های رمزارزی آرخام (Arkham) در توییتر اعلام کرده است که تصفیه‌کنندگان، در حالی که تلاش می‌کردند تا مقداری دارایی دیجیتال را در یک کیف پول چند امضایی ادغام کنند، در مجموع مبلغی در حدود 72 هزار دلار را در پلتفرم وام‌دهی امور مالی غیرمتمرکز آوه (Aave) از دست دادند.

مدیران تصفیه تلاش داشتند یک پوزیشن وام را در پلتفرم آوه ببندند؛ اما به جای آن، وثیقه اضافی مورد استفاده برای این پوزیشن را حذف کردند و این دارایی‌ها را در معرض خطر لیکوئید شدن قرار دادند. به گزارش پلتفرم آرخام، طی 9 روز، این وام دو مرتبه و هر بار به مبلغ 4.05 واحد رمزارز رپد بیت کوین (WBTC) نقد شد و طلبکاران اکنون قادر به جبران آن نیستند.

توییت آرخام درباره آلامدا

تبلیغات جام جهانی قطر

وضعیت نامشخص دارایی‌های آلامدا ریسرچ

به گفته ارخام، “طی 2 هفته گذشته، حدود 1.4 میلیون دلار دارایی دیجیتال به طور پیوسته از کیف پول‌های آلامدا به این آدرس چند امضایی مرکزی بازگردانده شده است.” با این حال، هنوز بخش قابل توجهی از سرمایه در بیش از 50 کیف پول آلامدا سرگردان است و بزرگترین آنها بیش از 14 میلیون دلار ارزش دارد.”

ارخام در توییتی دیگر گفت که اپراتورها همچنان به اشتباهات درون‌زنجیره‌ای خود ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، هنگامی که تلاش می‌کردند وجوهی را از یک کیف پول واگذار شده برداشت کنند، موفق به خروج 1.75 میلیون دلار LDO نشدند، آنها هنگام تلاش برای برداشت «250 هزار توکن به ارزش 238 هزار دلار» دوباره شکست خوردند. توکن‌های LDO هنوز در حال واگذاری بودند و مدیران تصفیه مجبور بودند هر بار 10 هزار واحد LDO را برای انتقال به کیف پول مرکزی خارج کنند و همین امر منجر به انجام 9 تراکنش ناموفق شد.

تحلیل‌های آرخام حاکی از آن است که هنوز چندین پوزیشن دیفای (DeFi) در سایر کیف پول‌های آلامدا ریسرچ وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالاً مامورین تصفیه برای مدیریت فرآیند انتقال آنها نیز با مشکل مواجه شوند.

وبسایت خبری کوین تلگراف روز 2 ژانویه (12 دی) گزارش داد که مشکلات مالی آلامدا ریسرچ به قبل از سقوط اف تی ایکس (FTX) بازمی‌گردد. همانطور که قبلاً گزارش شد، شرکت آلامدا ریسرچ در سال 2018، یعنی حتی قبل از اینکه اف تی ایکس (FTX) موجودیت یابد، تقریباً سقوط کرده بود.

کارمندان سابق آلامدا فاش کرده‌اند که الگوریتم مورد استفاده معاملات در شرکت آلامدا ریسرچ برای انجام تعداد زیادی از معاملات سریع یا به اصطلاح فست ترید (fast trade) طراحی شده است. با این حال، این شرکت با پیش‌بینی نادرست جهت حرکات قیمت، سرمایه خود را از دست داد.

علاوه بر این، مشخص شد که در سال 2018، آلامدا ریسرچ نزدیک به دو سوم از دارایی‌های خود را به دلیل سقوط قیمت ریپل (XRP) از دست داده است. این شرکت در آستانه فروپاشی بود، اما توسط مدیر عامل شرکت، یعنی سم بنکمن-فرید نجات یافت. وی توانست با وعده 20 درصد سود سپرده حاصل از سرمایه‌گذاری‌، از وام دهندگان و سرمایه‌گذاران مختلف سرمایه لازم برای احیای شرکت را جمع‌آوری کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×