» آرشیو اخبار » الیسون به برداشت میلیاردها دلار از سپرده‌های FTX اعتراف کرد
FTX و الیسون

الیسون به برداشت میلیاردها دلار از سپرده‌های FTX اعتراف کرد

3 دی 1401 5

کارولین الیسون مدیر اجرایی سابق آلامدا ریسرچ در اقرارنامه خود گفت می‌دانست که وجوه متعلق به FTX برای سرمایه‌گذاری‌های این شرکت خطرپذیر استفاده می‌شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیر اجرایی سابق آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، در بخشی از اقرارنامه خود گفته است می‌دانست که وجوه متعلق به صرافی اف تی ایکس (FTX) برای سرمایه‌گذاری‌های این شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در دسترس قرار گرفته است.

الیسون

اقرار الیسون به سوء استفاده از دارایی مردم

الیسون در رونوشت خلاصه مذاکرات پرونده دادخواست خود در ناحیه جنوبی نیویورک که روز 23 دسامبر (2 دی) منتشر شد، روابط مالی موجود میان اف تی ایکس (FTX) و آلامدا ریسرچ که در راس پرونده دادستانی علیه مدیر عامل سابق اف تی ایکس (FTX) یعنی سم بنکمن فرید قرار دارد را تایید کرد. به گفته مدیر عامل سابق آلامدا، این شرکت از سال 2019 تا 2022 به “تسهیلات دریافت وام” از طریق اف تی ایکس (FTX) دسترسی داشته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی اظهار داشت: «من متوجه شدم که مدیران اف تی ایکس (FTX) تنظیمات خاصی را در حساب FTX.com  آلامدا اعمال کرده‌اند که به این شرکت اجازه می‌داد تراز منفی را در ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال مختلف حفظ کند. «از لحاظ عملی، این آرایش به آلامدا اجازه می‌داد تا بدون نیاز به ارسال وثیقه، به یک خط اعتباری نامحدود دسترسی داشته باشد. به علاوه، این وام به پرداخت سود در تراز منفی نیاز نداشته و مشمول قانون مارجین کال یا پروتکل‌های لیکوئید شدن در FTX.com نبود. او افزود:

“اگر حساب‌های آلامدا در اف تی ایکس (FTX) دارای تراز منفی قابل توجهی در یک ارز خاص بود، به این معنا بود که آلامدا وجوهی را که مشتریان اف تی ایکس (FTX) به صرافی سپرده بودند، قرض می‌کند.”

حساب کاربری مجله تحقیقات جنایی اینر سیتی پرس (Inner City Press) در توییتر خود نوشت:

«خوب در مورد اف تی ایکس (FTX) و آلامدا باید گفت که اکنون رونوشت اقرار به گناه فاقد مهر و موم کارولین الیسون را داریم که به صورت مخفیانه نگهداری می‌شود و تا امروز، یعنی زمانی که بنکمن با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شد، ثبت نشده بود.»

الیسون در بیانیه خود ادعا کرده است که سم بنکمن فرید و سایر مدیران اف تی ایکس (FTX) وجوهی را از آلامدا قرض گرفته و از سرمایه اف تی ایکس (FTX) برای بازپرداخت “وام‌های چندین میلیارد دلاری” خود استفاده کرده‌اند. وی مدعی است او و بنکمن با علم به غیرقانونی بودن این کار، به طور عمد “صورت‌های مالی گمراه کننده‌ای” را برای وام‌دهندگان آلامدا امضا کرده‌اند.

الیسون گفت: «من واقعاً به خاطر کاری که انجام دادم متاسفم. می دانستم که اشتباه است.”

اقرارنامه الیسون، که روز 21 دسامبر (30 آذر) منتشر شد، مدیر عامل سابق آلامدا را از بسیاری از اتهاماتی که بنکمن فرید در حال حاضر با آنها مواجه است، تا حد زیادی در امان نگه داشته است. از جمله این اتهامات می‌توان به کلاهبرداری سیمی و کلاهبرداری از طریق اوراق بهادار اشاره کرد. با این حال، ممکن است او همچنان به دلیل تخلفات کیفری مالیاتی تحت تعقیب قرار گیرد. این درحالی است که قرار وثیقه 250 هزار دلاری به شرط تسلیم کردن کلیه اسناد سفر، برای او تعیین شده است.

گفتنی است که مقامات ایالات متحده روز 21 دسامبر سرانجام پس از بیش از یک هفته نگهداری در زندان فاکس هیل، سم بنکمن را از باهاما استرداد کردند. پس از آن، دادستان به مدیر عامل سابق اف تی ایکس (FTX) اجازه داد تا زمان دادگاه به شرط بستن پابند و با ارائه وثیقه 250 میلیون دلاری که توسط والدینش تامین شد، در بازداشت خانگی بماند. انتظار می رود او روز پنجم ژانویه (15 دی) بار دیگر در دادگاه حاضر شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×