» ارز دیجیتال » شکایت گروهی از مشتریان FTX برای اولویت در دریافت غرامت

شکایت گروهی از مشتریان FTX برای اولویت در دریافت غرامت

7 دی 1401 6

در حالی که سازمان‌ های دولتی در صف شکایت از FTX و بنیانگذار آن سم بنکمن فرید هستند، گروهی از مشتریان سابق تلاش کردند تا در صف اول دریافت وجوه خود باشند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که سازمان‌ های دولتی در صف شکایت از FTX و بنیانگذار آن یعنی سم بنکمن فرید هستند، گروهی از مشتریان سابق تلاش کردند تا در صف اول دریافت وجوه خود باشند. یک طرح دعوی که توسط چهار نفر آغاز شده است، خواستار ارائه اولویت به مشتریان برای دریافت وجوه مسدود شده در شرکت است و نه سرمایه‌گذاران.

این شکایت در 27 دسامبر در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه دلاور تنظیم شد. چهار شاکی ادعا می کنند که به نمایندگی از همه مشتریان سابق FTX دست به این اقدام زده اند، که ممکن است جمعیت آنها به یک میلیون نفر هم برسد. آنچه که شاکیان در این طرح دعوا به دنبال به دست آوردن آن هستند، کسب حق اولویت برای بازگرداندن دارایی های رمزارزی مشتریان است که اینک در اختیار FTX US یا FTX.com قرار دارد.

شاکیان تاکید می‌کنند که قراردادهای کاربری FTX به این پلتفرم اجازه استفاده از سرمایه های مشتریان برای اهداف خود از جمله وام گرفتن یا استفاده از آن برای هزینه های عملیاتی را نمی دهد. بر اساس این شکایت، هرگونه حذف وجوه مشتری از حساب ‌ها «ترکیب غیر مجاز دارایی ها، اختلاس، سوءاستفاده یا تبدیل دارایی مشتری آن هم به صورت غیر قانونی بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

از این رو، تا زمانی که دارایی مشتریان بازپرداخت نشده باشد، هرگونه وجوه مسدود شده توسط FTX و دارایی‌هایی که به عنوان دارایی مشتری شناخته می شود، نمی تواند برای پرداخت هزینه هایی مربوط به غیر از امور مشتری یا پرداخت مطالبات و بدهی ها مورد استفاده قرار گیرد.

در این دادخواست آمده که «اعضای گروه مشتری نباید مجبور باشند در این مراحل ورشکستگی در کنار طلبکاران تضمین شده یا عمومی بدون وثیقه ایستاده باشند، تا فقط در دارایی های املاک گروه صرافی FTX و آلامدا ریسرچ سهیم شوند.»

همچنین، اخیراً وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مورد محل اختفای حدود 372 میلیون دلار از دارایی های دیجیتال مفقود شده از FTX آغاز کرده است. در 12 نوامبر، در بحبوحه ورشکستگی و سقوط داخلی این صرافی، FTX به مشتریان در مورد فعالیت غیرعادی یک کیف پول ناشناس که حداقل 228523 اتر را به خارج از صرافی منتقل کرده بود، هشدار داد.

زمانی که کیف پول ‌های رمزنگاری مرتبط با شرکت تجاری ورشکسته آلامدا ریسرچ، شرکت خواهر FTX، تنها چند روز پس از آزاد شدن سم بنکمن فرید با وثیقه 250 میلیون دلاری شروع به انتقال وجه کردند، اتهام دیگری به این شرکت ها وارد شد.

اکنون در اتفاقی جالب توجه، تنها چند روز پس از دادگاه وی، کیف پول مرتبط با شرکت آلامدا پس از مدت‌ ها دوباره فعال شده و انتقالاتی را صورت داده است.

کیف پول مرتبط با شرکت آلامدا ریسرچ که اکنون ورشکسته شده است، تنها چند روز پس از آنکه سم بنکمن فرید به قید وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شد، دوباره فعال شده است. انتقال سرمایه از این کیف پول‌ ها باعث کنجکاوی اعضای جامعه شده، اما از آن مهمتر نحوه انتقال بوده که توجه کاربران را جلب کرده است.

صرافی اف تی ایکس

 

انتقال سرمایه از کیف پول آلامدا

بر اساس داده‌ های موجود، از این کیف پول برای تبدیل توکن‌ های ERC-20 به اتریوم و تتر استفاده شده است و سپس این توکن ‌ها به دیگر صرافی ها منتقل شده‌ اند.

برای مثال، کیف پولی با آدرس 0x64e9  بیش از 600 اتریوم را از کیف پول آلامدا دریافت کرده و سپس بخشی از آن را به تتر تبدیل کرده است. بخش دیگر تراکنش نیز به پلتفرم ChangeNow منتقل شده است.

فردی به نام (ZachXBT)، تحلیلگر آنچین و مطرح بازار، گفته که کیف پول این شرکت در نهایت سرمایه‌ ها را با استفاده از صرافی ‌های غیرمتمرکز به بیت کوین تبدیل کرده است. شایان ذکر است که صرافی ‌های مورد استفاده معمولاً توسط هکرها و به منظور مخفی کردن مسیر تراکنش ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افزون بر آن، رونده کیفری «سم بنکمن فرید» مدیرعامل سابق صرافی FTX، پس از انصراف قاضی «رونی آبرامز» در روز جمعه، به قاضی «لوئیس کاپلان» واگذار شد، که بر پرونده‌های حقوقی افترا علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین نیز نظارت دارد. علت کناره‌گیری قاضی آبرامز این بود که همسرش شریک شرکت حقوقی «دیویس پولک اند واردول» است که در سال ۲۰۲۱ به FTX مشاوره می‌‌داده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×