» آرشیو اخبار » بنکمن سهام رابینهود را با پول مردم خریده است!
بنکمن

بنکمن سهام رابینهود را با پول مردم خریده است!

7 دی 1401 3

سم بنکمن-فرید اعتراف کرده است که برای خرید سهام رابینهود بیش از 546 میلیون دلار از شرکت خواهر صرافی خود یعنی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) قرض گرفته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سم بنکمن-فرید، بنیانگذار خجالت زده صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX)، اعتراف کرده است که برای خرید سهام رابینهود و سرمایه‌گذاری در این شرکت، بیش از 546 میلیون دلار از شرکت خواهر صرافی خود یعنی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) قرض گرفته است.

وی بعداً از همان سهام به عنوان وثیقه برای اخذ وام از شرکت بلاک‌فای (BlockFi) توسط آلامدا ریسرچ استفاده کرد. بلاک فای یکی از نهادهایی است که ادعای مالکیت این سهام را دارد.

سم بنکمن

تبلیغات جام جهانی قطر

اقرارنامه بنکمن-فرید که روز 12 دسامبر (21 آذر)، یعنی روز دستگیری او در دادگاه عالی آنتیگوا و باربودا ثبت و در تاریخ 27 دسامبر (6 دی) علنی شد، نشان می‌دهد که او و زیکسائو “گری” وانگ (Zixiao “Gary” Wang)، یکی دیگر از بنیانگذاران اف تی ایکس (FTX) از طریق چهار سفته در بازه زمانی بین آوریل و می این وام‌ها را از آلامدا دریافت کرده‌اند.

به بیان دقیق‌تر، روز 30 آوریل (10 اردیبهشت)، وام‌هایی با ارزش 316.6 میلیون دلار و 35.1 میلیون دلار به ترتیب به بنکمن و وانگ داده شده است. در تاریخ 15 می (25 اردیبهشت)، دو وام دیگر با ارزشی در حدود 175 میلیون دلار و 19.4 میلیون دلاری به شخص بنکمن داده شد.

این وام‌ها برای تأمین مالی یک شرکت کاغذی مستقر در آنتیگوا با نام امرجنت فیدلتی تکنولوژی (Emergent Fidelity Technologies Ltd) استفاده شد که 7.6 درصد از سهام شرکت کارگزاری رابینهود (Robinhood) را در ماه می (اردیبهشت) به قیمت 648 میلیون دلار در آن زمان خریداری کرد.

وی افزود که اگر مبلغ پرداختی توسط امرجنت برای خرید سهام بیش از 546 میلیون دلار اعلام شده است، «تردید ندارد که این مبلغ اضافی توسط او و گری برای تأمین مالی خرید سهام رابینهود قرض گرفته شده است».

افشای این وام‌ها می‌تواند کشمکش قانونی جاری بر سر بیش از 56 میلیون سهام رابینهود که ارزش آن اکنون به حدود 430 میلیون دلار می‌رسد را پیچیده‌تر کند.

شرکت وام‌دهی ارزهای دیجیتال بلاک فای (BlockFi) از شرکت امرجنت متعلق به سم بنکمن به خاطر سهام رابینهود شکایت کرده است، سهامی که ظاهراً به عنوان وثیقه برای دریافت وام‌های بلاک فای به آلامدا ریسرچ در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) ارائه شده است.

اف تی ایکس (FTX) روز 23 دسامبر (2 دی) وارد عمل شد و از یک قاضی ورشکستگی در ایالات متحده درخواست کمک کرد تا از این طریق از مطالبه سهام توسط بلاک فای جلوگیری کند. این شرکت گفت که سهام متعلق به آلامدا بوده و اصرار داشت که شرکت‌های اف تی ایکس باید سهام رابینهود را حفظ کنند و تحقیقات باید در مورد سایر ادعاهای مالکیت آنها ادامه یابد.

ناگفته نماند که شخص بنکمن-فرید و طلبکار اف تی ایکس (FTX)، یوناتان بن شیمون (Yonathan Ben Shimon)، مدعی مالکیت این سهام هستند.

پیش از این، پرونده‌های ورشکستگی فصل 11 اف تی ایکس در ایالات متحده نشان می‌داد که بنکمن-فرید درصدد دریافت یک وام شخصی 1 میلیارد دلاری از آلامدا ریسرچ بوده است.

کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیر عامل سابق آلامدا، روز 23 دسامبر (2 دی) در بخشی از قرارداد اقرار توافقی خود گفت: “آلامدا وجوهی را به عنوان قرض می‌گرفت که مشتریان اف تی ایکس (FTX) در این صرافی واریز کرده بودند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×