» آرشیو اخبار » سرمایه‌گذاری 1.15 میلیارد دلاری آلامدا ریسرچ در جنسیس دیجیتال
آلامدا

سرمایه‌گذاری 1.15 میلیارد دلاری آلامدا ریسرچ در جنسیس دیجیتال

13 آذر 1401 4

آلامدا ریسرچ شرکت خواهر FTX، در کمتر از 9 ماه، حدود 1.15 میلیارد دلار در شرکت ماینینگ ارزهای دیجیتال جنسیس دیجیتال اَسِتس سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، خبرگزاری بلومبرگ روز 3 دسامبر (12 آذر) با افشای سندی اعلام کرد که شرکت سرمایه‌گذاری و معاملات رمزارزی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) که با عنوان شرکت خواهر صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) نیز شناخته می‌شود، در کمتر از 9 ماه، حدود 1.15 میلیارد دلار در شرکت ماینینگ ارزهای دیجیتال جنسیس دیجیتال اسِتس (Genesis Digital Assets) سرمایه‌گذاری کرده که بزرگترین سرمایه‌گذاری خطرپذیر این شرکت بوده است.

آلامدا

این تزریق سرمایه قبل از رکود قیمت رمزارزها و در فاصله بین آگوست 2021 و آوریل سال جاری (مرداد 1400 تا فروردین 1401) انجام شده است. گفتنی است که جنسیس دیجیتال، یک شرکت بزرگ استخراج بیت کوین مستقر در ایالات متحده است و ارتباطی با شرکت تجاری جنسیس کپیتال، با 175 میلیون دلار سرمایه بلوکه شده در حساب معاملاتی اِف‌تی‌ایکس (FTX) ندارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

نقش بنکمن در تصمیمات آلامدا ریسرچ

سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل سابق اِف‌تی‌ایکس (FTX)، اخیراً مشارکت خود در تصمیم‌گیری‌های سرمایه گذاری آلامدا ریسرچ، از جمله سرمایه گذاری در جنسیس دیجیتال را تایید کرده است، این درحالیست که پیش از این، در مقابل رگولاتورها، این واقعیت را تکذیب کرده بود. بر اساس اسناد منتشر شده، انتقال سرمایه از آلامدا به این شرکت ماینینگ در چهار تاریخ مختلف صورت پذیرفته است، که عبارتند از: 100 میلیون دلار در آگوست 2021 (مرداد 1400)، 550 میلیون دلار در ژانویه (دی 1400)، 250 میلیون دلار در فوریه (بهمن 1400) و 250 میلیون دلار در آوریل 2022 (فروردین امسال).

گفتنی است که در طول یک سال گذشته، جنسیس دیجیتال با هدف رشد برنامه‌های جاه‌طلبانه خود، از طریق دو دوره جداگانه تامین مالی، در مجموع 556 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. ظاهراً بخشی از این سرمایه برای خرید 20 هزار ماینر بیت کوین از یک مرکز داده جدید در تگزاس به نام کَنان (Canaan) و گسترش عملیات شرکت در ایالات متحده و اروپای شمالی در نظر گرفته شده است.

همانطور که می‌دانید، اخیراً صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و بازار نزولی، شاهد کاهش شدید حاشیه سود خود بوده است. در آخرین گزارش استخراج سه ماهه سوم هش‌ریت ایندکس (Hashrat Index) به چندین عامل اشاره شده است که منجر به کاهش قابل‌توجه قیمت هش و هزینه بالاتر تولید یک واحد بیت کوین (BTC) شده است. درآمد به دست آمده توسط ماینرهای بیت‌کوین در این مدت، به دلیل عملکرد ضعیف بازار و نیازهای محاسباتی سنگین‌تر، به کمترین میزان در دو سال گذشته در حدود ۱۱.۶۷ میلیون دلار رسیده است.

انتظار می‌رود که بحران اخیر ایجاد شده توسط صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس (FTX)، زمستان کریپتو را طولانی‌تر کند، زیرا در نتیجه اتفاقات اخیر، اعتماد سرمایه‌گذاران تا حد زیادی از بین رفته است. گزارش کوین‌بیس حاکی از آن است که تسلط استیبل کوین‌ها به بالاترین حد خود یعنی ۱۸ درصد رسیده است، که به‌ نوبه‌ خود نشان دهنده آن است که احتمالاً بحران نقدینگی حداقل تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×