» آرشیو اخبار » سم بنکمن و همراهانش در دبی دنبال لانه موش هستند
بنکمن

سم بنکمن و همراهانش در دبی دنبال لانه موش هستند

22 آبان 1401 5

سم بنکمن و دو مدیر دیگر اِف‌تی‌ایکس، درصدد هستند تا راهی برای فرار به دبی پیدا کنند؛ زیرا ظاهراً این کشور معاهده استرداد مجرم ندارد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سم بنکمن فرید، مدیر عامل سابق صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX)، گری وانگ (Gary Wang) یکی از بنیانگذاران و نیشاد سینگ (Nishad Singh) مدیر بخش مهندسی صرافی در باهاما “تحت نظارت” مقامات محلی هستند.

کوین‌تلگراف به نقل از یک منبع آگاه می‌گوید این سه مدیر سابق اِف‌تی‌ایکس، به‌علاوه کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیر عامل آلامدا ریسرچ، درصدد هستند تا راهی برای فرار به دبی پیدا کنند؛ چراکه ظاهراً این کشور هیچ توافقنامه استرداد مجرمی را با ایالات متحده امضا نکرده است.

سم بنکمن فرید

تبلیغات جام جهانی قطر

 

با توجه به اینکه سه مدیر ارشد صرافی اکنون در باهاما تحت نظارت هستند، فرار آنها به دبی کار بسیار دشواری خواهد بود. این منبع آگاه که خواست نام او فاش نشود، گفت:

«من به تازگی خبردار شده‌ام که آنها در تلاشند برای رسیدن به دبی راهی بیابند، زیرا دبی معاهده استرداد ندارد.»

طبق ادعای این منبع آگاه، الیسون در حال حاضر در هنگ کنگ است و راحت‌تر از سه نفر دیگر می‌تواند خود را به دبی برساند.

بنکمن کجاست

در برنامه 16 ساعته توییتر اسپیس (Twitter Space) به میزبانی ماریو نوفل نظریه مشابهی عنوان شد، مبنی بر اینکه منابع مورد اعتمادی شهادت داده‌اند بنکمن-فرید “در یک فضای محبوس” در استراحتگاه مجللی در نیو پراویدنس باهاما با نام آلبانی تاوِر همراه با مقامات، تحت نظارت قرار دارد. یک شایعه تاییدنشده نیز می‌گوید بنکمن-فرید در حال حاضر به پدرش جوزف بنکمن ملحق شده است.

روز دهم نوامبر (19 آبان) شایعاتی مبنی بر دستگیری بنکمن در فرودگاه باهاما منتشر شد و شواهدی نیز تایید می‌کرد که جت شخصی او در حالی که از ناسائو به سمت میامی در راه بود، متوقف شده است.

روز 12 نوامبر (21 آبان)، پس از اینکه کاربران توییتر مختصات جت خصوصی وی را با استفاده از وبسایت ردیابی پرواز اِی‌دی‌اس-بی اکسچنج (ADS-B Exchange) ردیابی کردند، اعلام شد که بنکمن در ساعات اولیه همان روز در بوئنوس‌آیرس فرود آمده است. پس از آن، بنکمن با انتشار پیامی در رویترز به شایعات فرار خود به آرژانتین پایان داد و مدعی شد که هنوز در باهاما است.

گزارش روز نهم نوامبر (18 آبان) وال استریت ژورنال حاکی از آن بود که وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پروسه بررسی سقوط این صرافی ارز دیجیتال را آغاز کرده‌اند. دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا (DFPI) نیز روز دهم نوامبر (19 آبان) اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد “شکست ظاهری” این صرافی آغاز خواهد کرد.

گفتنی است که تقریباً 130 شرکت زیرمجموعه اِف‌تی‌ایکس گروپ ازجمله اِف‌تی‌ایکس تریدینگ، اِف‌تی‌ایکس یو‌اس و آلامدا روند اعلام ورشکستگی خود را آغاز کرده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×