» آرشیو اخبار » راه‌اندازی یک ETF متاروسی، توسط بزرگترین شرکت مدیریت دارایی
ETF

راه‌اندازی یک ETF متاروسی، توسط بزرگترین شرکت مدیریت دارایی

9 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس پرونده‌ای که اخیراً در SEC تشکیل شده، بلک‌راک (Blackrock)، شرکت سرمایه‌گذاری چند ملیتی مستقر در شهر نیویورک و بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، برنامه‌هایی برای ایجاد یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) جدید بر اساس شرکت‌های حوزه متاورس دارد. این صندوق – که آی‌شِیرز فیوچر متاورس تِک اند کامیونیکِیشنز ای‌تی‌اِف (Ishares Future Metaverse Tech and Communications ETF) نامیده می‌شود – شرکت‌های متاورسی که با واقعیت مجازی، NFTها، واقعیت افزوده و برنامه‌های مالی بازی محور موسوم به گیمفای (gamefi) در ارتباط هستند، را ردیابی خواهد کرد.

ETF

پرونده جدید بلک‌راک، از برنامه‌های آن برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس متاورسی خبر می‌دهد

بلک‌راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان از لحاظ مقدار دارایی‌های تحت مدیریت (AUM)، اخیراً در حوزه دارایی‌های دیجیتال و فضای بلاکچین سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. روز جمعه، کاترین گرایفلد (Katherine Greifeld) و ویلدانا هاجریک (Vildana Hajric) از بلومبرگ، از تشکیل یک پرونده جدید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، برای ETF جدید بلک‌راک گزارش دادند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این خبر پس از راه‌اندازی ETF بلاکچینی آی‌شِیرز به نام UCITS منتشر شد. در ماه آگوست (مرداد)، بلک‌راک از همکاری خود با کوین‌بِیس (Coinbase) خبر داد. طی این همکاری مشتریان بلک‌راک امکان دسترسی به دارایی‌های رمزارزی را خواهند داشت. در گزارش هاجریک و گرایفلد آمده که پرونده‌ای برای بلک‌راک در روز پنج‌شنبه (۲۹ سپتامبر، ۷ مهر) تشکیل شده است. خبرنگاران خاطرنشان کردند که این ETF متاورسی هنوز علامت تجاری و معاملاتی مشخصی ندارد.

تمرکز روی متاورس

در این گزارش گفته شده که: «ETF متاورسی بلک‌راک می‌تواند شامل شرکت‌هایی باشد که در معرض «پلتفرم‌های مجازی، رسانه‌های اجتماعی، بازی‌ها، دارایی‌های دیجیتال و واقعیت افزوده هستند». لَری فینک (Larry Fink)، مدیر عامل بلک‌راک، سال گذشته اظهار داشت که در مورد بیت کوین، بیشتر طرفدار جیمی دیمون (Jamie Dimon) است.

در سال ۲۰۱۷، دیمون بیت کوین را یک «کلاهبرداری» نامید. در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰)، او گفت که بیت کوین «بی‌ارزش» است. دیمون گفت: «مشتریان ما بزرگسالان هستند. آنها ممکن است با من اختلاف نظر داشته باشند. این همان چیزی است که بازارها را می‌سازد.»

با این حال، در آن زمان، فینک گفت که «آینده بزرگی را برای یک ارز دیجیتال» متصور است و معتقد است «این ارز دیجیتال به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان کمک خواهد کرد، خواه بیت کوین باشد، یا حتی ارز دیگری.» از سوی دیگر، ریک ریدر (Rick Rieder)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری (CIO) در بلک‌راک، گفته است که بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارایی‌های بادوامی هستند.

ریدر طی مصاحبه ای با یاهو فایننس لایو (Yahoo Finance Live) توضیح داد: «هنوز هم فکر می‌کنم که بیت کوین و به طور کلی رمزارزها دارایی‌های بادوامی هستند.» ریدر در طول مصاحبه خود افزود: «معامله رمزارزها یک تجارت ماندگار است، اما مازاد بر آن هم چیزهای زیادی ساخته شده است.»

ETF

علاوه بر این، بلک‌راک درست پس از همکاری با کوین بیس، در اواسط آگوست (اواخر مرداد) یک تراست اختصاصی برای بیت کوین راه‌اندازی کرد. به گفته مشتریان بلک‌راک، این شرکت سرمایه‌گذاری چندملیتی دلیل راه‌اندازی تراست اختصاصی برای بیت کوین را غالب بودن آن بر سایر دارایی‌ها اعلام کرده است.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×