» ارز دیجیتال » متاورس‌ پایان بازی نیست‌، بلکه تحول دیجیتالی مداوم است
متاورس

متاورس‌ پایان بازی نیست‌، بلکه تحول دیجیتالی مداوم است

29 دی 1401 8

متاورس در سال گذشته در داخل و خارج از دنیای وب 3 به عنوان یک کلمه کلیدی مطرح بوده است. علاوه بر این، توسعه در متاورس چیزی است که نسبت به آشفتگی کلی فضای غیرمتمرکز قوی باقی مانده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، متاورس در سال گذشته در داخل و خارج از دنیای وب 3 به عنوان یک کلمه کلیدی مطرح بوده است. علاوه بر این، توسعه در متاورس چیزی است که نسبت به آشفتگی کلی فضای غیرمتمرکز قوی باقی مانده است.

همچنین موضوع داغ در مجمع جهانی اقتصاد وی ای اف (WEF) 2023 در داووس (Davos)، سوئیس است. WEF ابتکار عمل خود را با عنوان «تعریف و ساخت متاورس» با مشارکت بیش از 120 شرکت‌کننده که برای آن کنفرانس مطبوعاتی در 18 ژانویه (28 دی) برگزار کرد، توسعه داده است.

پنل WEF دو مقاله اول این ابتکار را برجسته کرد که قابلیت همکاری، حاکمیت و نقش مصرف کننده در فراسوی آینده را پوشش می‌دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

هدی الهاشمی (Huda Al Hashimi)، یکی از اعضای میزگرد و معاون وزیر امور کابینه در امور استراتژیک در امارات متحده عربی، آینده متاورس را به عنوان فضایی برای شکستن موانع اجتماعی و عدم بازآفرینی همان مسائل ترسیم کرد.

“ما باید از خود بپرسیم که چرا هنوز در حوزه‌هایی که می‌خواهیم از آن عبور کنیم، گیر کرده‌ایم. ما معتقدیم که یک پیشرفت اتفاق خواهد افتاد.”

متاورس

او می‌گوید به‌ ویژه وقتی نوبت به ایجاد حضور نهادهای دولتی در واقعیت دیجیتالی می‌رسد، چشم‌انداز این ابتکار نقش قانون‌گذاران را دوباره تصور می‌کند.

در سراسر جهان، دولت‌ها در حال کاوش در متاورس بوده‌اند. به ویژه امارات متحده عربی قبلاً یک شهر متاورس تحت حمایت دولت را در این کشور به عنوان یکی از ابتکارات متعدد خود در واقعیت دیجیتال راه‌اندازی کرده است.

دفاتر دولتی نروژ نیز شعبه‌های متاورس را برای پاسخگویی به نسل کاربران باز کرده‌اند.

کَثِی لی (Cathay Li)، رئیس شکل‌دهی آینده رسانه‌ها، سرگرمی‌ها و ورزش و عضو اکس‌کام (ExCom) در مجمع جهانی اقتصاد ژنو، گفت که قوانین و ارزش‌آفرینی دو موضوع کلیدی هستند که برای واقعیت دیجیتالی مفید برای کاربران باید درک شوند.

“ارزش اقتصادی و اجتماعی فوق العاده‌ای در این امر وجود دارد. اما اگر قانون‌گذاری نشده باشد، ممکن است برخی از مسائل مربوط به حریم خصوصی، ایمنی و امنیت وجود داشته باشد.”

لی گفت که متاورس نباید به عنوان یک «وضعیت پایانی» برای همه کارها و پیشرفت‌هایی که اکنون در حال انجام است، در نظر گرفته شود؛ بلکه باید به عنوان یک “تحول دیجیتالی مداوم” تجربه انسانی در واقعیت دیجیتال تلقی شود.

علاوه بر ایده‌های حاکمیت، اعضای پنل بر قابلیت همکاری و تولید داده‌های کاربر در متاورس تمرکز کردند.

متاورس

شیو یات (Siu Yat)، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس اجرایی انیموکا برندز (Animoca Brands)، خاطرنشان کرد که حقوق مالکیت دیجیتال کلیدی برای قابلیت همکاری مورد نیاز در تکامل بعدی متاورس است. او گفت:

“اگر حقوق مالکیت قضایی ندارید، در واقع می‌توانید آزادی دیجیتال داشته باشید. من فکر می‌کنم که این پایه و اساس این است که قابلیت همکاری به نفع همه باشد.”

هر سه شرکت کننده در پنل، چشم‌انداز پنج ساله‌ای از متاورس داشتند که بیشتر همراه با ساختارهای حاکمیتی واضح‌تر در زندگی روزمره اکثر مردم ادغام شده است.

هاشمی می‌گوید: “چه بخواهیم و چه نخواهیم، متاورس بخشی از زندگی ما خواهد بود.”

یات بر اینکه متاورس در آینده نزدیک اقتصادهای جدیدی را نیز ایجاد خواهد کرد که می‌تواند در مقیاس ملی باشد، تاکید کرد.

“اقتصادهای ملی جدید، مانند جامعه مجازی که به دلیل همه ارزش معاملاتی و تجارتی که روی آن اتفاق می‌افتد، واقعی است.”

او به ویژه تأکید کرد که با ویژگی‌های دیجیتال قوی‌تر، کاربران در واقع می‌توانند در این اقتصادهای دیجیتال جدید سهمی داشته باشند. اخیراً، مک کنزی (McKinsey) گزارش داد که متاورس به طور بالقوه ارزشی معادل 5 تریلیون دلار در هفت سال آینده ایجاد می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×