» آرشیو اخبار » الروند با نام تجاری جدید به حوزه متاورس قدم می‌گذارد
الروند

الروند با نام تجاری جدید به حوزه متاورس قدم می‌گذارد

14 آبان 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پلتفرم توسعه‌دهنده فناوری بلاکچین الروند (Elrond)، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در قالب یک برند جدید با تمرکز بر متاورس بازتعریف گردد.

این شرکت با نام جدید مالتی‌وِرس‌ایکس (MultiversX) با معرفی سه محصول جدید با محوریت متاورس پا به‌ عرصه خواهد گذاشت. سه ابزار جدید این نام تجاری جدید ایکس‌وُرلدز (xWorlds)، ایکس‌پورتال (xPortal) و ایکس‌فابریک (xFabric) هستند، که هدف همه آنها کمک به سازندگان و کاربران متاورس است. این ابزارها یک پورتال متاورس، هولدر دارایی‌های دیجیتال، ابزارهای سازنده و یک ماژول بلاکچین قابل استقرار را شامل می‌شوند.

متاورس الروند

تبلیغات جام جهانی قطر

بنیامین مینکو (Beniamin Mincu)، مدیرعامل مالتی‌وِرس‌ایکس، در مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف اظهار داشته است که این تغییر نام تجاری هم به نفع واقعیت دیجیتال و هم به نفع واقعیت فیزیکی خواهد بود:

«ما اکنون در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که قادر هستیم تا مسیری بزرگ‌تر به سمت رشد، پذیرش و سودمندی، در دنیای واقعی و فراجهان ایجاد کنیم.»

مالتی‌وِرس‌ایکس می‌گوید قصد دارد به روند ایجاد جامعه و کارهای زیربنایی قبلی مانند اکوسیستم و فناوری‌های موجود ادامه دهد. مینکو گفت که جامعه الروند همیشه از تحولات جدید حمایت کرده است:

«برای خلق یک شاهکار، باید نگاهی متفاوت به جهان داشت و جسورانه حرکت کرد. جامعه همیشه از جهش‌های بزرگ روبه‌جلوی ما قدردانی کرده است.”

علاقه الروند و سایر شرکت‌های بزرگ به متاورس

در اوایل سال جاری، موسسه ملی تحقیق و توسعه انفورماتیک بخارست در رومانی، اعلام کرد که از بلاکچین الروند برای توسعه یک سیستم دامین غیرمتمرکز و یک بازار NFT استفاده خواهد کرد.

این چرخش جدید الروند به سمت متاورس در حالی اتفاق می‌افتد که بسیاری از برندها، شبکه‌ها و حتی افراد نیز تمرکز خود را به همین جهت تغییر داده‌اند.

علی‌رغم گزارش‌های اخیر در مورد کاهش تعداد تعاملات در متاورس، شرکت‌ها همچنان مشتاقانه به سوی آن حرکت می‌کنند. برای مثال، اخیراً، متا و مایکروسافت برنامه‌های آفیس 365 (Office 365) را به متاورس وارد کردند و یک آژانس مالیاتی نروژی نیز به منظور افزایش دسترسی به نسل‌های جوان، دفتری را در دیسنترالند (Decentraland) افتتاح کرد.

گزارش سه ماهه سوم دَپ‌رادار (DappRadar) حاکی از آن بود که بازی‌های بلاکچین و پروژه‌های متاورس در مجموع 1.3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در بازه زمانی جولای تا سپتامبر (اواسط تیر تا اواسط مهر) جذب کرده‌اند. بر اساس همین گزارش، پروژه‌های زیربنایی متاورس بیش از 36 درصد از سرمایه‌گذاری‌های این سه ماهه را تشکیل می‌دهند.

توسعه دهندگان در سراسر فضای وب 3 نیز بازی‌های متاورسی خود را با عرضه فناوری‌های جدید ارتقاء داده‌اند تا محیط‌های دیجیتالی بهتری را برای کاربران بسازند.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×