» آرشیو اخبار » کابوس FTX؛ بیش از یک میلیون طلبکار و 3 میلیارد دلار بدهی
FTX

کابوس FTX؛ بیش از یک میلیون طلبکار و 3 میلیارد دلار بدهی

30 آبان 1401 4

اِف‌تی‌ایکس (FTX) به تنهایی بیش از 226 میلیون دلار به بزرگ‌ترین طلبکار خود بدهکار است. بقیه طلبکاران، مبالغی بین 21 تا 203 میلیون دلار طلب دارند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، براساس اطلاعات مندرج در یک پرونده قضایی که دادگاه ورشکستگی ایالات متحده برای ناحیه دلاور ارائه کرده و روز 20 نوامبر (29 آبان) منتشر شد، شرکت اِف‌تی‌ایکس تریدینگ (FTX Trading LTD) به 50 طلبکار اصلی خود بیش از 3 میلیارد دلار بدهکار است. ظاهراً این پرونده به عنوان بخشی از روند ورشکستگی فصل 11 شرکت ثبت شده است.

بدهی FTX

گفتنی است که در مورد هویت این طلبکاران اطلاعات زیادی در دست نیست، زیرا اسامی و اطلاعات شخصی آنها از سند منتشرشده حذف گردیده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق این سند، اِف‌تی‌ایکس (FTX) به تنهایی بیش از 226 میلیون دلار به بزرگ‌ترین طلبکار خود بدهکار است. بقیه طلبکاران، مبالغی بین 21 تا 203 میلیون دلار طلب دارند. همانطور که گفتیم، هویت طلبکاران ناشناخته بوده و مکان آنها فاش نشده است:

«فهرست 50 طلبکار برتر بر اساس اطلاعات بستانکاری حال حاضر بدهکار، از جمله اطلاعات مشتریانی که در حال حاضر در دسترس نیستند، تنظیم شده است. تحقیقات در مورد مبالغ ذکر شده، از جمله پرداخت‌هایی که احتمالاً انجام شده‌اند، ولی هنوز در دفاتر و سوابق بدهکاران ثبت نشده است، همچنان ادامه دارد. بدهکار در تلاش است تا به اطلاعات مشتریان دسترسی کامل پیدا کند.»

پس از فروپاشی سریع و غیرمنتظره‌ی اِف‌تی‌ایکس (FTX)، این شرکت روز 11 نوامبر (20 آبان) درخواست ورشکستگی فصل 11 را ارائه کرد. در آن زمان شرکت ضمن تایید خبر استعفای مدیر عامل سابق، سم بنکمن- فرید، اعلام کرد که مدیر عاملی جدید به نام جان جی ری (John J. Ray) را برای نظارت و رسیدگی به پرونده استخدام کرده است.

ری در آن زمان اظهار داشت: «توسل سریع ما به پرونده ورشکستگی فصل 11، راه‌حلی مناسب جهت فراهم کردن فرصتی برای ارزیابی وضعیت اِف‌تی‌ایکس (FTX) و ایجاد فرآیندی برای به حداکثر رساندن بازیابی دارایی سهامداران است. گروه اِف‌تی‌ایکس دارایی‌های ارزشمندی دارد که تنها در بستر یک فرآیند سازمان‌یافته و مشترک می‌توانند به طور مؤثر اداره شود.»

گفتنی است که اسنادی که پس از اطلاعیه اولیه منتشر شد، به این نتیجه رسیده‌اند که اِف‌تی‌ایکس احتمالاً در مجموع بیش از 1 میلیون طلبکار خواهد داشت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×