» ارز دیجیتال » یونی سواپ (UNI) با خطر سقوط 45 درصدی مواجه است
یونی سواپ (UNI) با خطر سقوط 45 درصدی در ماه سپتامبر مواجه است

یونی سواپ (UNI) با خطر سقوط 45 درصدی مواجه است

26 تیر 1401 5

لیست شدن ارز دیجیتال UNI در پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) منجر به کمی افزایش قیمت این توکن شد، اما این روند صعودی طولانی مدت آن را تضمین نمی‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آخرین الگوی نمودار یونی سواپ (UNI) نشان می‌دهد که سرمایه گذاران باید پس از افزایش 20 درصدی هفته گذشته، برای اصلاح قیمت این ارز دیجیتال آماده باشند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

سقوط 45 درصدی قیمت UNI در پیش است؟

قیمت UNI از اواسط ژوئن یک روند صعودی را طی کرده و یک الگوی کنج یا گوه افزایشی تشکیل داده است، الگویی که تحلیلگران سنتی به دلیل سابقه آن در فریب دادن خریداران با شکست‌های فیک (Fake Breakout)، به عنوان یک الگوی بازگشتی نزولی به آن نگاه می‌کنند.

بنابراین، گوه‌ افزایشی معمولا پس از شکسته شدن خط روند پایینی الگو تکمیل می‌شود. معامله گران معمولاً هدف نزولی الگوی گوه افزایشی را با کم کردن فاصله بین خط روند بالا و خط روند پایینی آن از نقطه بریک‌داون (Breakdown) یا شکست قیمت محاسبه می‌کنند.

 

یونی سواپ (UNI) با خطر سقوط 45 درصدی در ماه سپتامبر مواجه است

نمودار قیمت روزانه UNI/USD به همراه الگوی «گوه افزایشی». منبع: TradingView

 

این باعث می‌شود که تارگت نزولی UNI تا سپتامبر 2022 به 3.8 دلار برسد که در صورت شکسته شدن حمایت الگو در نزدیکی 6.52 دلار، 45 درصد نسبت به قیمت 15 جولای (24 تیر) پایین‌تر است.

با این حال، اگر بریک‌داون در نقطه اوج الگو اتفاق بیفتد، یعنی جایی که دو خط روند گوه به هم می‌رسند، هدف به 4.65 دلار تغییر می‌کند و منجر به کاهش 32.25 درصدی نسبت به قیمت 15 جولای می‌شود.

جالب اینجاست که یک گوه افزایشی نیز بین فوریه و آوریل در نمودار تشکیل شده است. این الگو یک حرکت صعودی 65 درصدی را در دل خود جای داد و پس از آن قیمت UNI با 70 درصد افت از حدود 12.50 دلار به 3.56 دلار کاهش پیدا کرد.

 

کاتالیزورهای صعود قیمت UNI

به طور هم‌زمان، توکن UNI یک الگوی سر و شانه معکوس نیز ترسیم کرده است که تارگت صعودی آن در حوالی 9.50 دلار قرار می‌گیرد و 40 درصد نسبت به قیمت فعلی آن بالاتر است.

 

یونی سواپ (UNI) با خطر سقوط 45 درصدی در ماه سپتامبر مواجه است

نمودار قیمت روزانه UNI/USD به همراه الگوی سر و شانه معکوس. منبع: TradingView

 

الگوی صعودی UNI یک پشتوانه فاندامنتال دارد: پلتفرم رابین‌هود

قابل به ذکر است که این اپلیکیشن معاملاتی بدون کارمزد آمریکایی در ۱۴ ژوئیه اعلام کرد که یونی سواپ (UNI) را به سبد ارزهای دیجیتال خود برای ارائه به ۲۲.۸ میلیون سرمایه‌گذار خرد خود اضافه کرده است.

با این حال، همان‌طور که بازار در مورد شیبا اینو (SHIB) تجربه کرد، لیست شدن یک ارز دیجیتال در پلتفرم رابین‌هود حتماً به روند صعودی طولانی مدت آن منجر نخواهد شد.

قابل ذکر است، تصمیم این شرکت برای لیست کردن توکن SHIB به افزایش تقریباً 20 درصدی این ارز دیجیتال در 12 آوریل کمک کرد، اما نتوانست روند صعودی آن را حفظ کند. قیمت SHIB از زمان عرضه در پلتفرم رابین‌هود تقریباً 60 درصد سقوط کرده است.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×