» آرشیو اخبار » عرضه مجموعه NFT کوکاکولا با همکاری کریپتو دات کام
کریپتو دات کام

عرضه مجموعه NFT کوکاکولا با همکاری کریپتو دات کام

15 آذر 1401 2

کاکولا و صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com) برای راه‌اندازی یک مجموعه از توکن‌های غیرمثلی (NFT) با الهام از جام جهانی فوتبال 2022 قطر، با یکدیگر وارد همکاری شدند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کوکاکولا و صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com) برای راه‌اندازی یک مجموعه از توکن‌های غیرمثلی (NFT) با الهام از جام جهانی فوتبال 2022 قطر، با یکدیگر وارد همکاری شدند. این مجموعه که با همکاری هنرمند دیجیتال، جی‌مانک (GMUNK)، ایجاد شده است، بر اساس “نقشه‌های حرارتی” استوار است که به صورت بصری حرکات و نکات برجسته بازیکنان را به تصویر می‌کشد.

کریپتو دات کام

گفتنی است که جی‌مانک (GMUNK) تاکنون 10 هزار قطعه NFT بر اساس این نقشه‌های حرارتی ایجاد کرده است که از 1 می تا 31 ژوئیه 2023 (11 اردیبهشت تا 9 مرداد 1402) در پلتفرم توکن‌های غیرمثلی صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com) در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات جام جهانی قطر

برای دسترسی به این مجموعه NFT، طرفداران باید یک حساب کاربری در پلتفرم توکن‌های غیرمثلی صرافی کریپتو دات کام ایجاد کرده و برای ضرب یک توکن غیرمثلی، از صفحه فَن‌زون (fan zone) طرفداران کوکاکولا دیدن نمایند. فن‌زون کوکاکولا یک مرکز دیجیتالی برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر است که به طرفداران این برند معروف اجازه می‌دهد تا هیجان‌ها و هیاهوی بازی‌ها و لحظات به یاد ماندنی در طول مسابقات را تجربه کنند.

علاوه بر این مجموعه NFT، فن‌زون کوکاکولا تابلوهای امتیازات، تعهدات و پیش‌بینی‌ نتایج را نیز شامل می‌شود که به طرفداران اجازه می‌دهد تا با یکدیگر رقابت کرده و در زمان واقعی با مسابقات تعامل داشته باشند.

به گزارش کریپتوپوتیتو (Cryptopotato)، علی‌رغم اینکه این اعلامیه برای مخاطبان جهانی و در سایت‌های رسمی کوکاکولا ارائه شده‌ است، ولی گزینه‌های ثبت نام فقط برای ساکنان قطر، عربستان سعودی یا کشورهای عربی در دسترس قرار دارد.

جی‌مانک (GMUNK)، در یک بیانیه مطبوعاتی رسمی اعلام کرد که مجموعه “قطعه جادویی” کوکاکولا از داده‌های فوتبالی به عنوان یک قلم مو استفاده می‌کند، تراکم، رفتار و کاربردهای رنگی را تعریف می‌کند و علاقه و اراده را برای بازیکنان جام جهانی به تصویر می‌کشد. این همان چیزی است که برای توسعه آثار هنری دیجیتال منحصر به فرد، برای یک هنرمند الهام بخش می‌باشد.

نازلی بربر اوغلو (Nazli Berberoglu)، مدیر کل جام جهانی فیفا، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با جی‌مانک، توانایی هنری و زیبایی کلی این مجموعه را تحسین کرد:

« جی‌مانک یک استعداد فوق‌العاده‌ است که دائماً مرزهای جدیدترین و هیجان‌انگیزترین رشته هنری را جابجا کرده است، NFT‌های الهام‌گرفته از «نقشه‌های حرارتی» جی‌مانک، به خوبی شور و اراده‌ای که بازیکنان در طول جام جهانی نشان داده‌اند را به تصویر می‌کشد. در حالی که آن‌ها در زمین بازی در حال مبارزه هستند، حس ورزش‌کاری و عملکرد فوق‌العاده آنها، الهام بخش آثار باورنکردنی در عرصه هنر دیجیتال خواهد بود.”

استیون کالیفوویتز (Steven Kolifowitz)، مدیر بازاریابی کریپتو دات کام (Crypto.com) گفت: «جام جهانی امسال اولین جام جهانی خواهد بود که از فناوری وب 3 (Web3) در آن استفاده شده است. شراکت با کوکاکولا و جی‌مانک برای یادآوری این مسابقات تاریخی و ثبت آنها برای همیشه در بلاکچین، برای ما یک افتخار است. ما با همکاری هم، شکلی جدید از خاطرات را خواهیم ساخت.»

اعتقاد کریپتو دات کام به بازاریابی ورزشی

گفتنی است که این تنها مجموعه NFT با الهام از جام جهانی فیفا نیست که صرافی کریپتو دات کام از آن حمایت کرده است. پیش از این، کمپانی ویزا با همکاری این صرافی محبوب یک مجموعه NFT با الهام از گل‌های نمادین ستاره‌های محبوب فوتبال یعنی جرد بورگتی، تیم کیهیل، کارلی لوید، مایکل اوون و ماکسی رودریگز را راه‌اندازی کرده بود.

ناگفته نماند که تمام معاملات این صرافی در حوزه ورزش موفقیت‌آمیز نبوده است. برای مثال، این صرافی مجبور شد به دلیل نگرانی‌های نظارتی، در آخرین لحظه از یک قرارداد اسپانسرینگ با یوفا (UEFA) کناره‌گیری کند. قرار بود این صرافی به جای گازپروم، به عنوان اسپانسر رسمی لیگ اروپا معرفی شود.

با این حال، این مجموعه از توکن‌های غیرمثلی، جدیدترین همکاری ورزشی صرافی کریپتو دات کام است که در حال حاضر حامی رسمی جام جهانی 2022 قطر می‌باشد. در سابقه این صرافی، مشارکت‌های قابل توجهی در بخش ورزش، از فرمول 1 گرفته تا ورزش‌های الکترونیکی، صرف میلیون‌ها دلار در تبلیغات، حمایت‌های مالی و مشارکت برای معرفی رمزارزها به مخاطبان اصلی به چشم می‌خورد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×