» آرشیو اخبار » یورش کاربران عصبانی AAX به دفتر این صرافی در لاگوس
صرافی AAX

یورش کاربران عصبانی AAX به دفتر این صرافی در لاگوس

14 آذر 1401 2

پس از اینکه صرافی AAX برداشت وجود را در این پلتفرم متوقف کرد، مشتریان نیجریه‌ای به دفتر این شرکت در لاگوس هجوم برده و کارکنان آن را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک وب سایت خبری نیجریه‌ای روز 3 دسامبر (12 آذر) گزارش کرد، پس از اینکه صرافی رمزارزی اِی‌اِی‌ایکس (AAX) برداشت وجوه را در این پلتفرم متوقف کرد، مشتریان نیجریه‌ای آن به دفتر این شرکت در لاگوس هجوم برده و کارکنان آن را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند.

یورش کاربران AAX

اگرچه مشخص نیست که این حمله دقیقاً چه زمانی رخ داده است، ولی سهامداران انجمن فناوری بلاکچین نیجیریه (SiBAN) حمله روز 28 نوامبر (7 آذر) را محکوم کردند. این انجمن از کاربران عصبانی خواست که در برابر کارمندان این صرافی صبوری نشان دهند، زیرا آنها نیز به‌نوبه‌خود تحت تأثیر این توقف برداشت قرار گرفته‌اند. این انجمن خاطرنشان کرد:

تبلیغات جام جهانی قطر

“ما از تمامی کاربران یا سرمایه گذاران ناراضی و عصبانی درخواست می‌کنیم دست از آزار مدیر AAX در نیجریه، سایر کارکنان محلی و سفیران آن در سراسر کشور بردارند. این افراد نیز با وضعیتی مشابه کاربران و سرمایه گذاران ناراضی مواجه هستند. ما در جریان هستیم که هم‌اکنون ارتباط بین این افراد و دفتر مرکزی AAX به همان اندازه تیره و تار است. بنابراین ما از همه کاربران نیجریه‌ای AAX خواهش می‌کنیم با صبوری شرایط را درک کنند.”

ظاهراً وخامت اوضاع صرافی اِی‌اِی‌ایکس (AAX) از روز 14 نوامبر (23 آبان) و درست از زمانی آغاز شده است که این صرافی برداشت‌ها را به دلیل بروز یک نقص در ارتقاء سیستم متوقف کرد. در آن زمان، اِی‌اِی‌ایکس (AAX) ضمن رد هرگونه مشارکت و ارتباط با صرافی ورشکسته اِف‌تی‌ایکس (FTX)، به جامعه خود اطمینان داد که این توقف برداشت هیچ ارتباطی با سقوط آن ندارد.

تیم اِی‌اِی‌ایکس (AAX) روز 15 نوامبر (24 آبان) اعلام کرد که مشغول کار بر روی طرح افزایش سرمایه و جذب سرمایه اضافی است، زیرا سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از گسترش هرچه بیشتر تاثیرات منفی ورشکستگی اِف‌تی‌ایکس (FTX)، وجوه خود را از این صرافی برداشت کرده‌اند. انجمن فناوری بلاکچین ضمن اشاره به این که برخی از اعضای آن نیز تحت تاثیر این شرایط قرار دارند، اظهار داشت:

«با توجه به اینکه ارتقای سیستم AAX درست در زمانی انجام شد که سقوط FTX یک سری تاثیرات منفی و مخرب پی‌درپی در کل صنعت کریپتو ایجاد کرد، در وهله اول، می‌توان گفت که زمان‌بندی AAX برای ارتقای سیستم خود مشکوک به نظر می‌رسد. ارتقای طولانی مدت سیستم AAX تا این لحظه، بیشتر بحث‌انگیز بوده است و AAX برخلاف قول خود مبنی بر اطلاع رسانی روزانه از وضعیت، تاکنون نسبت به حفظ اعتماد و اطمینان کاربران خود غفلت کرده و در این امر ناکام مانده است».

روز 28 نوامبر (7 آذر)، بن کاسلین (Ben Caselin)، معاون بازاریابی و ارتباطات جهانی اِی‌اِی‌ایکس (AAX)، از سِمت خود استعفا داد و همین امر باعث افزایش این گمانه زنی شد که احتمالاً این صرافی دیگر فعالیت خود را از سر نخواهد گرفت. کاسلین در اینباره می‌گوید علیرغم تلاش‌های او در راستای مبارزه برای حفظ منافع جامعه، هیچ یک از ابتکاراتی که به آن دست یافته‌اند، پذیرفته نشده است.

مدیر سابق اِی‌اِی‌ایکس (AAX) از نحوه برخورد این صرافی با مسائل خود نیز انتقاد کرده و اقدامات آن را “فاقد حس همدلی” و “بیش از حد مبهم” توصیف کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×