» آرشیو اخبار » 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید
5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید: BTC ، ETH ، BCH ، AXS ، EOS

5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

3 مرداد 1401 6

به گزراش واحد ترجمه گذارنیوز، اگر بیت کوین موفق شود از  مقاومت بالاسر خود عبور کند، ارزهای ETH ، BCH ، AXS و EOS می‌توانند روند صعودی خود را با قدرت بالایی از سر بگیرند.

گاوها (خریداران) در تلاش‌اند تا کندل هفتگی بیت کوین (BTC) را با قدرت ببندند، در همین حال، خرس‌ها (فروشندگان) تلاش می‌کنند تا دوباره بر بازار حاکم شوند. همچنین تحلیلگران با دقت میانگین متحرک 200 هفته‌ای (MA200) که روی 22 هزار و 705 دلار قرار دارد را زیر نظر دارند، ضمن آنکه  نمودار فعلی BTC نشان می‌دهد که یک حرکت تعیین کننده در شرف وقوع است.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

روند کوتاه مدت بازار ارز دیجیتال فعلا ناشمخص است

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که کندل هفتگی بالای MA200 بسته شود تا سفارشات خرید در این سطح افزایش پیدا کند، اما از دست رفتن این سطح می‌تواند نشان از این باشد که فروشندگان دوباره بر بازار حاکم شده‌اند. هرچند روند کوتاه‌مدت بیت کوین فعلاً نامشخص است ، اما تحلیلگر بازار کالب فرانزن (Caleb Franzen) اظهار نموده که بیت کوین از ماه مه در محدوده انباشت (Accumulation Zone) قرار دارد.

در همین حال ، شرکت تحلیل آن‌چین کریپتوکوانت ((Cryptoquant به افزایش خروج اتر (ETH) از صرافی‌های بزرگ، که به 1.87 میلیون دلار ETH می‌رسد، اشاره کرده است. معمولاً خروج ارزهای دیجیتال از صرافی‌ها نشانه این است که تریدرها نسبت به روند بلندمدت قیمت دیدگاه صعودی دارند و به همین دلیل کوین‌های خود را از صرافی برداشت می‌کنند و در کیف پول خود نگه‌داری می‌کنند.

 

5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید: BTC ، ETH ، BCH ، AXS ، EOS

عملکرد روزانه بازار ارز  دیجیتال. منبع: COIN360

آیا بیت کوین می‌تواند به برگشت خود به سمت بالا ادامه دهد و منجر به صعود آلت‌کوین‌ها شود؟ بیایید وضعیت 5 ارز دیجیتالی که نمودار آن‌ها قوی به نظر می‌رسد را بررسی کنیم.

 

BTC/USDT

خرس‌ها در تاریخ 23 ژوئیه (1 مرداد) سعی کردند بیت کوین را به داخل الگوی مثلث متقارن خود برگردانند اما گاوها برنامه‌های دیگری در سر داشتند. افزایش قیمت BTC از سطح بریک‌اوت مثلث نشان می‌دهد که خریداران با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند.

 

5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید: BTC ، ETH ، BCH ، AXS ، EOS

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

همچنین شیب صعودی میانگین متحرک 20 روزه (21 هزار و 865 دلار) و قرارگیری اندیکاتور RSI در ناحیه مثبت خود، نشان از برتری خریداران دارد.

اگر خریداران قیمت را بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) ( 22 هزار و 384 دلار) حفظ کند، بیت کوین شانس این را خواهد داشت که تا مقاومت 24 هزار و 726 دلار صعود کند. در صورت شکسته شدن این سطح مقاومت و همچنین بسته شدن کندل قیمت بالای آن، راه برای صعود بیت کوین تا  هدف الگوی مثلث یعنی 28 هزار و 171 دلار و پس از آن تا سطح 30 هزار دلار  باز خواهد شد.

برعکس، اگر قیمت به EMA 20 واکنش منفی نشان دهد، بیت کوین ممکن است تا سطح حمایت بعدی خود در  20 هزار و 500 دلار سقوط کند.

نمودار چهار ساعته BTC/USD. منبع: TradingView

بیت کوین در نمودار چهار ساعته یک الگوی گوه نزولی تشکیل داده است. اگر خریداران قیمت را به بالای این الگو هدایت کنند، احتمالاً دوباره شاهد تست شدن سطح 24 هزار و 276 دلار خواهیم بود. ضمن آنکه شکسته شدن این سطح  مقاومتی و بسته شدن کندل چهار ساعته بالای آن، می‌تواند بیانگر از سرگیری روند صعودی باشد.

همچنین EMA20 مسطح شده و RSI در نزدیکی محور میانی خود قرار دارد و این‌ها نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت پایین بیاید و به زیر SMA50 شکسته شود ، بیت کوین احتمالاً تا سطح حمایت الگوی گوه ریزش خواهد کرد.

 

ETH/USDT

اتر با مقاومت محکم یک هزار و 700 دلار روبرو است اما نکته  مثبتی که وجود دارد این است که خریداران در این سطح فعال هستند. ضمن آنکه تثبیت قیمت در نزدیکی این مقاومت، احتمال شکسته شدن آن را افزایش می‌دهد.

 

5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید: BTC ، ETH ، BCH ، AXS ، EOS

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

شیب صعودی EMA 20 (یک هزار و 384 دلار) و قرار گرفتن اندیکاتور RSI در قلمرو مثبت، نشان می‌دهد که گاوها دست بالاتر را دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای یک هزار و 700 دلار برسانند، شتاب صعودی قیمت احتمالاً افزایش پیدا خواهد کرد  و ETH/USDT می‌تواند تا  مقاومت روانی دو هزار دلار و پس از آن تا سطح دو هزار و 200 دلار صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت پس از برخورد به یک هزار و 700 دلار به پایین برگردد، خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت اتر را به زیر EMA 20 بیاورند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این حرکت، قیمت اتر ممکن است تا یک هزار و 280 دلار نیز کاهش پیدا کند. ضمن آنکه برگشت ETH از این سطح می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را برای چند روز دیگر بین 1،280 و 1700 دلار درگیر کند.

 

5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید: BTC ، ETH ، BCH ، AXS ، EOS

نمودار چهار ساعته ETH/USD. منبع: TradingView

قیمت ETH پس از برخورد به  SMA50  به بالا برگشت و این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید  در کف‌ قیمت هستند. اکنون خریداران سعی می‌کنند قیمت را به مقاومت یک هزار و 700 دلار برسانند. شیب هر دو میانگین متحرک صعودی شده  و  اندیکاتور RSI در قلمرو مثبت خود قرار دارد و نشان می‌دهد که اتریوم در مسیر صعود با مقاومت خاصی رو به رو نیست.

اگر خریداران قیمت را از ناحیه مقاومتی یک هزار و 650 دلار الی یک هزار و 700 دلار عبور دهند، شتاب صعودی قیمت افزایش خواهد یافت و اتر (ETH) می‌تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. برای منتفی کردن این سناریوی صعودی، فروشندگان باید قیمت را به زیر  یک هزار و 450 دلار برسانند.

 

BCH/USDT

بیت کوین کش (BCH) در تلاش است تا بعد از روند نزولی طولانی مدت خود، یک کف قیمت تشکیل دهد. قیمت در 20 ژوئیه (29 تیر) نسب به مقاومت سربار 135 دلار واکنش منفی نشان داد، اما نکته مثبت این است که خریداران با قدرت از EMA 20 (117 دلار) دفاع کردند.

 

نمودار روزانه BCH/USDT. منبع: TradingView

قیمت BCH در چند روز گذشته یک الگوی حلالی شکل در کف قیمت خود تشکیل داده است که با شکسته شدن مقاومت 135 دلار تکمیل می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد ، نشانه آن است که سطح 95 دلار  کف قیمت BCH بوده است. در ادامه هم این توکن می‌تواند تا تارگت الگوی خود در 175 دلار و بعد از آن تا سطح 200 دلار افزایش پیدا کند.

احتمال دیگر این است که قیمت برای مدتی بین EMA 20 و 135 دلار نوسان کند. ضمن آنکه از دست رفتن  EMA20 در نمودار روزانه می‌تواند فروشنده‌ها را مجدداً بر بازار حاکم کند.

 

5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید: BTC ، ETH ، BCH ، AXS ، EOS

نمودار چهار ساعته BCH/USD.

خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت در نمودار چهار ساعته رسانده‌اند و راه را برای تست مجدد سطح 135 دلار هموار  کردند. شیب میانگین‌های متحرک صعودی شده و RSI در ناحیه مثبت خود قرار دارد که نشان دهنده این است که BCH  در مسیر صعود خود با مقاومت خاصی رو به رو  نیست. اگر خریداران قیمت را به بالای 135 دلار برسانند ، شتاب صعودی قیمت افزایش خواهد یافت و  احتمالاً شاهد رسیدن قیمت تا 157 دلار خواهیم بود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر EMA20 برسد، توکن BCH ممکن است تا SMA50 و پس از آن تا سطح 117 دلار افت کند. ضمن اینکه شکسته شدن این سطح حمایت می‌تواند به معنی برتری فروشندگان باشد.

 

AXS/USDT

توکن اکسی اینفینیتی  (AXS) در حال تحکیم  در یک روند نزولی است. این نشان می‌دهد که گاوها در تلاش‌اند تا کف قیمت را تشکیل دهند.

 

5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید: BTC ، ETH ، BCH ، AXS ، EOS

نمودار روزانه AXS/USDT. منبع: TradingView

EMA20 (15.55 دلار) مسطح شده و RSI در ناحیه مثبت خود قرار دارد که این‌ها بیانگر تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت مقاومت سربار 18.53 دلار را پشت سر بگذارد،  این تعادل احتمالاً به نفع خریداران ختم خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز AXS/USDT می‌تواند صعود خود را به سمت 25.21 دلار و پس از آن 28.20 دلار آغاز کند.

از طرف دیگر ، اگر قیمت از 18.53 دلار پایین بیابد و میانگین متحرک خود را به پایین بشکند، بیانگر آن خواهد بود که AXS ممکن است زمان بیشتری را در محدوده معاملاتی خود سپری کند. ضمن آنکه خرس‌ها برای به دست آوردن دست بالاتر باید قیمت را به زیر 11.85 دلار برسانند.

 

5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید: BTC ، ETH ، BCH ، AXS ، EOS

نمودار چهار ساعته AXS/USDT. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت به مقاومت سربار 18.53 دلار به شدت واکنش منفی نشان داده که این حاکی از فروش شدید در این سطح است. فروشندگان اکنون سعی می‌کنند قیمت این توکن را به زیر EMA20 هدایت کنند. اما اگر قیمت از این سطح به بالا  برگردد ، خریداران دوباره تلاش می‌کنند مقاومت 18.53 دلار را پاک‌سازی کنند. اگر آنها  در انجام این کار موفق ظاهر شوند، احتمالاً شاهد یک حرکت صعودی جدید در AXS خواهیم بود.

در مقابل ، اگر قیمت به زیر EMA20 شکسته شود ، توکن AXS ممکن است تا  SMA50 هم پایین بیاید. این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید زیرا اگر شکسته شود ، شتاب صعودی قیمت  احتمالاً تضعیف خواهد شد.

 

EOS/USDT

EOS در تاریخ  18 ژوئیه (27 تیر) از میانگین‌های متحرک خود عبور کرد و در تاریخ 21 ژوئیه (30 تیر) EMA20 (1.05 دلار) را با موفقت تست کرد.

 

نمودار روزانه EOS/USDT. منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک در نمودار روزانه یک تلاقی صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در نزدیکی قلمرو اشباع خرید قرار دارد که این‌ها نشان می‌دهد خریداران دست بالاتر را دارند. اکنون قیمت می‌تواند تا سطح مقاومت 1.46 دلار افزایش پیدا کند، سطحی که خرس‌ها احتمالاً با قدرت از آن دفاع خواهند کرد.

اگر ارز دیجیتال EOS نسبت به سطح 1.46 دلار واکنش منفی نشان ندهد، حاکی از آن خواهد بود که تریدرها پوزشن‌های خرید خود را  باز نگه‌داشته‌اند و این می‌تواند احتمال شکسته شدن این مقاومت را افزایش دهد. چنین حرکتی بر یک تغییر روند بالقوه دلالت دارد.

اما اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین‌های متحرک خود شکسته شود، سناریوی صعودی اعتبار خود را از دست میدهد.

 

نمودار چهار ساعته EOS/USD. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک در نمودار چهار ساعته دارای شیب صعودی هستند و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد که این‌ها نشان می‌دهد روند قیمت EOS صعودی است.

ارز دیجیتال EOS در نزدیکی سطح 1.26 دلار با یک مقاومت روبرو است اما خریداران در این سطح فعال هستند. این نشان می‌دهد که حرکت صعودی همچنان قوی است. اگر قیمت بالا برود و از 1.26 دلار عبور کند، روند صعودی می‌تواند تا 1.33 دلار و پس از آن تا 1.46 دلار امتداد پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر 1.20 دلار برسد، ایستگاه بعدی می‌تواند سطح EMA20 باشد. اگر این سطح حمایت نیز از دست برود، روند نزولی قیمت می‌تواند تا SMA50 ادامه پیدا کند.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×