» آرشیو اخبار » تحلیل آنچین: انباشت نهنگ‌ها – خروج 1 میلیارد دلار BTC از Coinbase
نهنگ

تحلیل آنچین: انباشت نهنگ‌ها – خروج 1 میلیارد دلار BTC از Coinbase

30 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نهنگ ها در حال انباشت بیت کوین در صرافی بایننس هستند. زمانی که قیمت بیت کوین به سطح 20 هزار دلار رسید، دامیننس یا سلطه صرافی بایننس در حجم معاملات اسپات به شدت افزایش یافت و اکنون به 84 درصد رسیده است.

بیت کوین در این هفته تقریباً ثابت ماند اگرچه بیشتر قرمز رنگ بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران از عدم قطعیت مداوم اقتصاد کلان جهانی نگران هستند. در ماه گذشته، بیت‌کوین در محدوده رنج بین 18200 تا 20400 باقی ماند، در حالیکه نوسان‌پذیری آن کاهش داشت. علی‌رغم نزول قیمت‌ها، حرکات اخیر بیت کوین سرسختی و اصلاح پذیری خود را در این بازار خرسی نشان داده است. با نگاهی به گذشته، به نظر می‌رسد که تحلیل های بنیادی و آنچین نیز پس از پنج ماه فعالیت خسته کننده در حال بهبود هستند.

شاخص MVRV هولدرهای کوتاه مدت زیر 180 روز نسبت به ابتدای سال 2022 کاهش داشته است. بنابراین نشان دهنده فروش در ضرر هولدرهای کوتاه مدت هست. اما در حال حاضر، این شاخص یک روند صعودی را تا عدد 1 (عدد کلیدی) در پیش گرفته و بازگشت آن به مقادیر بالای عدد یک، وضعیت هولدرهای کوتاه مدت رو به حالت صعودی قوی تغییر خواهد داد و از فشار فروش تا حد زیادی می‌کاهد. همچنین شاخص میانگین 7 روزه مقدار واریزی بیت کوین، کف دیگری را ثبت کرده است که نشان می‌دهد فروشندگان نسبت به قبل کمتر شدند. لذا، از نظر واریزی بیت کوین به صرافی و نگرانی از فشار فروش شرایط خوبی وجود دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

اما در حوزه داده‌های آنچین، خبر مهمی روز چهارشنبه 27 مهرماه از طرف مدیرعامل شرکت کره‌ای کریپتو کوانت که در زمینه تحلیل شاخص‌های آنچین کار می‌کند منتشر شد. کی یانگ جو توییتی را به اشتراک گذاشت که خروج بیت‌کوین به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار از بزرگترین صرافی رمزارز آمریکا یعنی کوین‌بیس را نشان می‌داد:

امروز تعداد 48 هزار بیت کوین از کوین بیس خارج شد. به تراکنش ها نگاه کردم و به نظر می‌رسد که آنها قلک قدیمی را شکستند تا بیت کوین را به مشتریان سازمانی تحویل دهند.

جریان خروجی از صرافی کوین بیس
جریان خروجی از صرافی کوین بیس

در یادداشتی جداگانه، این شرکت نوشت که الگوی تراکنش‌ها، نشانگر ایجاد یک کیف پول جدید حضانتی برای مشتریان سازمانی است و دلالت دارد بر اینکه مؤسسات بزرگ از کاهش قیمت یکساله‌ای که معامله‌گران خرد اهرمی را ترسانده، هراسی ندارند.

انباشت بیت کوین توسط نهنگ ها در صرافی های بایننس و کوین بیس

افشاگری یانگ پس از آن صورت گرفت که جان دی آگوس تینو ، مشاور ارشد کوین‌بیس، روز سه‌شنبه در طی مصاحبه با آنتونی اسکاراموچی گفت که خریدهای سازمانی رمزارز “بسیار بسیار سریع” پیش می‌رود. به گفته این کارشناس، با وجودیکه خریدهای مؤسسات به دلیل فقدان قانونگذاری واضح طی سال گذشته کاهش داشته است، شرایط کنونی با حرکت قانون‌گذاران به سمت تصویب قوانین شفاف رو به بهبود است؛ که این مسأله به مؤسسات سرمایه‌گذاری اطمینان بیشتری می‌دهد. به عنوان مثال دولت بریتانیا به دنبال اضافه کردن ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی قانونی در آخرین لایحه اصلاحیه خود است.

بعلاوه، با کاهش قیمت بیت کوین به سطوح جذاب، به نظر می‌رسد مؤسساتی که عمدتاً در دسته نهنگ‌ ها قرار می‌گیرند، جذب این قیمت‌های ارزان شدند؛ به نحوی که آقای یانگ اخیراً در توییتی نوشت:

قیمت بیت کوین اکنون نزدیک به قیمت تخمینی مؤسسات برای ورود است؛ که این مؤسسات از خدمات کوین بیس به عنوان کارگزار اصلی خود استفاده می‌کنند. اگر هنوز معتقدید که نهادهای بزرگ این بازار را هدایت می‌کنند، این شرایطِ زمانی می‌تواند برای شما مفید باشد.

در 20 اکتبر (28 مهر)، یانگ شاخص دیگری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد از زمانی که قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار رسیده، نهنگ‌ ها به شدت در حال انباشت بیت کوین در صرافی های بایننس و کوین بیس بودند.

نهنگ ها در حال انباشت بیت کوین در صرافی بایننس هستند. زمانی که قیمت بیت کوین به سطح 20 هزار دلار رسید، دامیننس یا سلطه صرافی بایننس در حجم معاملات اسپات به شدت افزایش یافت و اکنون به 84 درصد رسیده است. دومین رتبه مربوط به صرافی کوین بیس با 9 درصد است. در حال حاضر مطمئن نیستم که آیا این نهنگ‌ ها مؤسساتی هستند که از صرافی‌های اصلی استفاده می‌کنند یا همان Crypto OGs هستند.

نهنگ

طی سال گذشته، شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارز محصولاتی را برای مؤسسات و سازمان‌های سرمایه‌گذار تولید کرده‌اند تا تقاضای فزاینده آنها برای دارایی‌های کریپتو را برآورده کند. در ماه آگوست (مرداد)، کوین بیس با شرکتی به نام بِلک‌راک (BlackRock) همکاری کرد تا به سرمایه‌گذاران سازمانی خدمات هولد و معامله در رابطه با رمزارزها ارائه دهد. برایان آرم استرانگ، مدیرعامل صرافی کوین بیس، اخیراً اعلام کرد که حتی برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی هم قبلاً بخشی از پرتفوی خود را به دارایی‌های دیجیتال اختصاص داده‌اند.

این صرافی همچنین برنامه های خود را برای گسترش در استرالیا با تمرکز بر مؤسسات بزرگ فاش کرده است. ماه گذشته نیز، صرافی Gemini با یک شرکت مالی پیشرو به نام Betterment قراردادی منعقد کرد تا دامنه فعالیت خود را در شرکت‌های ماینینگ رمزارز گسترش دهد.

شما درمورد برداشت بیت کوین های قدیمی که اخیراً اتفاق افتاده است چطور فکر می کنید؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی
منبع: ZyCrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×