» آرشیو اخبار » رشد قیمت اتریوم باعث علاقه سرمایه گذاران نهادی به آن شد
رشد قیمت اتریوم باعث علاقه سرمایه گذاران نهادی به آن شده

رشد قیمت اتریوم باعث علاقه سرمایه گذاران نهادی به آن شد

1 مرداد 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس یک توییتی که متعلق به یوهان ون بورگ(Johan Van Bourg) رئیس بخش معاملاتی کامبرلند (Cumberland) است، با وجود کاهش قیمت اتریوم، روند صعودی این ارز دیجیتال دست نخورده باقی مانده است.

طبق گفته‌ی کامبرلند، در حالی که حرکات قیمت اتریوم تکنیکال بوده و با گذشته همبستگی داشته است، حرکت اخیر آن “دلایل فاندامنتال” داشته است.

این شرکت معاملاتی به ادغام موفقیت آمیز شبکه آزمایشی Sepolia در اثبات سهام در ۶ جولای(۱۵ تیر) اشاره کرد که شرایط را برای “ادغام شبکه اصلی در اوایل پاییز” مهیا کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

مرج اتریوم ادغام شبکه اصلی فعلی با سیستم اثبات سهام Beacon Chain را توصیف می‌کند و زمینه را برای ارتقاء مقیاس‌ پذیری در آینده که شامل شارینگ (sharding) می‌شود را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود که این حرکت مصرف انرژی اتریوم را تا ۹۹.۹۵ درصد کاهش دهد.

تیم بیکو(Tim Beiko) مهندس پشتیبانی پروتکل اتریوم در بنیاد اتریوم(Ethereum Foundation) پیش‌بینی کرد که مرج در ماه سپتامبر(شهریور) توسط فراخوان مجریان PoS انجام شود.

بیکو اشاره کرده است که جدول زمانی مرج به احتمال زیاد در طول زمان تغییر پیدا می کند.

کامبرلند اضافه کرد که با صرف نظر از هرگونه مشکل فنی «ظهور یک دارایی ضد تورمی، با بازده مجزا و ارزش بازار بسیار زیاد مسئله کاملا بزرگی است» و خاطرنشان کرد که حرکت اتریوم همچنین «برای سهامدارانی که به تغییرات اقلیمی توجه دارند اهمیت دارد».

به گفته این شرکت، تخصیص پورتفولیو به اتریوم بسیار کم است و این جریان پول تغییر بزرگی ایجاد نمی‌کند.

این شرکت اضافه کرد که این جریان پول در میز معاملات خارج از بورس (OTC) با نسبت خرید / فروش طولانی مدت
ملاحظه می‌شود.

رشد قیمت اتریوم باعث علاقه سرمایه گذاران نهادی به آن شده

این بازارساز اضافه کرد که این تغییر نشان می‌دهد که «همیشه خرید در یک جهش آسان‌تر از هنگام سقوط قیمت است» و در حالی که نوسان‌ها می‌تواند «نا خوشایند» باشد، اما «بدون توجیه» نیست، زیرا اتریوم یک کامپیوتر جهانی و لایه تسویه جهانی است که پتانسیل فوق العاده‌ای دارد.

اظهارات کامبرلند در زمانی است که نهنگ‌های اتریوم شروع به جمع‌آوری بیشتراین ارز دیجیتال با افزایش قیمت اتریوم در هفته گذشته کرده‌اند.

این افزایش خرید تا حدی به لطف پیش‌بینی تاریخ مرج این بلاکچین است.

در 30 روز گذشته قیمت اتریوم 50 درصد رشد کرده و بیت کوین که تنها 16 درصد افزایش یافته را پشت سر گذاشته است.رشد قیمت اتریوم باعث علاقه سرمایه گذاران نهادی به آن شده

 

طبق داده‌های شرکت تحلیلی آنچین IntoTheBlock، با افزایش قیمت اتریوم از 1,050 دلار به 1,600 دلار، نهنگ‌ها سرعت انباشت خود را افزایش داده‌اند و اکنون 22.4 درصد از عرضه در گردش این رمزارز را در اختیار دارند.

پیش بینی قیمت اتریوم

شایان ذکر است، حرکت اتریوم به 1500 دلار مطابق با پیش‌بینی انجام شده توسط معامله‌گر کهنه کار ارزهای دیجیتال و تحلیلگر بازار، مایکل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe) بود که در اوایل ماه جاری پیش‌بینی کرده بود که اتریوم در صورت شکست مقاومت خود در 1140 دلار، می‌تواند شاهد یک حرکت قابل توجه باشد.

در همین حال، گروهی متشکل از 53 کارشناس فین‌تک در شرکت فایندر پیش‌بینی‌های صعودی قیمت را برای آینده این ارز دیجیتال فاش کردند و به طور میانگین قیمت 1711 دلار را برای پایان سال تعیین کردند و پیش‌بینی کردند که اتریوم تا پایان سال 2025 به 5739 دلار برسد.

برای سال 2030 نیز این کارشناسان پیش بینی کردند که اتریوم می‌تواند تا 14,412 دلار افزایش یابد.

مترجم: سروش محمدی

منبع: Cryptoglobe

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×