» ارز دیجیتال » مدیر عامل جدید FTX ادعا می کند که علت اصلی سقوط این شرکت اختلاس است

مدیر عامل جدید FTX ادعا می کند که علت اصلی سقوط این شرکت اختلاس است

23 آذر 1401 5

«جان جی ری سوم» مدیر اجرایی  FTX، گفت که بنکمن فرید باید می‌ دانست اقداماتش و تضاد منافع بین شرکت و بازوی تجاری آن «آلامدا ریسرچ» منجر به فروپاشی شرکت می شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در یک جلسه استماع کنگره، «جان جی ری سوم» مدیر اجرایی تازه منصوب شده شرکت  FTX، در مورد این شرکت و سم بنکمن فرید، بنیانگذار آن، اظهار نظر کرد. او درباره رخدادهای اخیر گفت که بنکمن فرید باید می‌ دانست اقداماتش و تضاد منافع بین صرافی متبوعش و بازوی تجاری آن یعنی «آلامدا ریسرچ» (Alameda Research) منجر به فروپاشی نهایی امپراتوری می‌شود.

بنکمن فرید متهم ردیف اول سقوط FTX

ری در اظهارات خود بیان داشت که دارایی های متعلق به مشتریان شرکت FTX با دارایی های شرکت بازرگانی آلامدا  ریسرچ ترکیب شده است. او همچنین اظهار داشت که صرافی FTX همچنین این امکان را برای آلامدا فراهم کرده است که به طور مؤثر و بدون محدودیت پول قرض کند.

او در اظهارات از پیش آماده شده خود تصریح کرد که شرکت بازرگانی آلامدا علاوه بر این از وجوه مشتریان برای معاملات خود استفاده می کرد که این امر زیان های قابل توجهی را  بر این شرکت وارد کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

تحقیق و تفحس از طرف کنگره

جان جی ری روز سه شنبه در مقابل یک کمیته از کنگره با استناد به وجود FTT (توکن بومی صرافی) در ترازنامه صرافی، به این موضوع اشاره کرد که ذاتا برای یک شرکت فعال در بخش رمزارز خطرناک است که توکن های خود را به عنوان دارایی در ترازنامه خود قرار دهد. علاوه بر این، ری در مورد استفاده FTX از نرم افزار حسابداری (Quickbooks) اظهار داشت: شرکت FTX به عنوان یک شرکت چند میلیارد دلاری از نرم افزار Quickbooks برای انجام محاسبات خود استفاده کرده است. من هیچ نقدی به این نرم افزار ندارم. این ابرازی بسیار خوب است، اما مناسب استفاده برای یک شرکت چند میلیارد دلاری نیست.

شایان ذکر است که QuickBooks یکی از محبوب ترین نرم افزارهای حسابداری برای مشاغل کوچک است که برای مدیریت درآمد و هزینه ها و پیگیری وضعیت مالی کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین استفاده کنندگان می توانند از آن برای صورتحساب مشتریان، پرداخت قبوض و تهیه گزارش های مالیاتی استفاده کنند.

«فرانک لوکاس»، سناتور جمهوریخواه از ایالت اوکلاهاما، در این زمینه اظهار داشت: بنکمن به وضوح تلاش کرد خود را به عنوان باهوش ترین فرد نشان دهد، اما باهوش بودن نه شما را صادق می کند و نه احمق. اینطور نیست؟

سم بنکمن فرید

«امانوئل کلیور»، نماینده میسوری نیز در سخنان آغازین خود درباره فروپاشی FTX و اتهامات وارده به سم بنکمن فرید از کلمات نامناسب و فحاشی استفاده کرد که توسط کنگره  به عنوان سخنانی به شدت توهین آمیز مورد انتقاد قرار گرفت. این نماینده مجلس ادامه داد که باتوجه به تحولات اخیر، به فکر ارائه مصوبه ای برای تغییر نام ارز رمزپایه به «پول چندش آور» (creepy dough currency) خواهیم بود.

شایان ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر ماه) اعلام کرد که در حال آماده شدن برای طرح اتهاماتی علیه سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX، جدا از موارد اتهامی است که باعث دستگیری او در باهاما شد.

«گوربیر گروال»، مدیر اجرایی این کمیسیون، با انتشار بیانیه ای در توییتر عنوان کرد: ما از مجریان قانون همکار خود برای دستگیری سم بنکمن فرید به دلیل اتهامات جنایی فدرال تمجید می کنیم؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اتهامات جداگانه ای را در رابطه با نقض قوانین اوراق بهادار از سوی وی مطرح کرده است که فردا، به صورت عمومی در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک ثبت می شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×