» آرشیو اخبار » خدمات رسانی بایننس به ایرانی ها علی‌رغم تحریم ها
خدمات رسانی بایننس به ایرانی ها علی‌رغم تحریم ها

خدمات رسانی بایننس به ایرانی ها علی‌رغم تحریم ها

20 تیر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز و گزارش روز دوشنبه رویترز، صرافی بایننس، بدون توجه به تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت ترید در ایران، به خدمات رسانی به مشتریان و پردازش معاملات مردم ساکن ایران ادامه داده است.

این ممنوعیت به سال 2018 بازمی‌گردد، زمانی که ایالات متحده تحریم‌هایی که به دلیل توافق هسته‌ای ایران با دیگر قدرت‌های بزرگ به حالت تعلیق درآمده بود را دوباره اعمال کرد. بایننس در نوامبر 2018 (آبان 1397) گفته بود که ترید را متوقف می‌کند و از کاربران خواسته بود حساب‌های خود را خالی کنند.

تحقیقات رویترز به مصاحبه با هفت تریدر اشاره می‌کند که گفته‌اند از این ممنوعیت اجتناب کرده‌اند و تا سپتامبر سال گذشته (شهریور 1400) به معامله در این پلتفرم ادامه داده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

رویترز همچنین گفت 11 نفر را پیدا کرده است که پروفایل‌های لینکدین آن‌ها نشان می‌دهد که پس از اعمال این ممنوعیت همچنان معامله می‌کردند.

علاوه بر این جزئیات، رویترز اعلام کرد که کارمندان از شرایط کاربران ایرانی اطلاع داشتند و با آن شوخی می‌کردند.
این صرافی فوراً به درخواست‌های The Block برای اظهارنظر در مورد تحقیقات پاسخ نداد، با این حال چانگ ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت در توییتی نوشت: «بایننس از سال 2018 از WorldCheck رویترز به عنوان یکی از ابزارهای تأیید KYC [اهراز هویت] استفاده می‌کند.»

ایرانی‌ها چگونه به بایننس دسترسی داشته‌اند؟

گزارش رویترز بیان می‌کند که مردم به راحتی به کمک VPNها این ممنوعیت را دور زده‌اند و این فناوری حتی توسط بایننس در یک پست وبلاگی به نام «راهنمای مبتدیان برای VPN» تأیید شده است.

این ادعاها به Binance، نهادی که شرکت هلدینگ آن در جزایر کیمن مستقر است، مربوط می‌شود و نه نهاد آمریکایی شرکت که خود را Binance.US می‌نامد. البته، هر دو نهاد توسط ژائو کنترل می‌شوند.

گزارش رویترز همچنین خاطرنشان کرد که چندین کارشناس که با آن‌ها مشورت شده معتقدند ادامه فعالیت در ایران ممکن است مورد توجه قانون گذاران ایالات متحده قرار بگیرد.

ساختار کسب و کار به این گونه است که در وهله اول از نظارت ایالات متحده در امان است، اما می‌تواند مشمول به اصطلاح «تحریم های ثانویه» شود که می‌تواند به معنای قطع دسترسی یک شرکت به سیستم مالی ایالات متحده باشد.

ایران تا کنون رابطه جنجالی با رمزارزها داشته است و همچنین برق تمام 118 مرکز قانونی ماینینگ را در ماه ژوئن قطع کرده است.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: The Block

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×