» آرشیو اخبار » توصیه مدیرعامل بایننس برای دریافت مالیات ۱.۲ درصدی از معاملات لونا کلاسیک
معاملات لونا کلاسیک

توصیه مدیرعامل بایننس برای دریافت مالیات ۱.۲ درصدی از معاملات لونا کلاسیک

3 مهر 1401 3

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل صرافی رمزارز بایننس (Binance) یک مالیات ثابت ۱.۲ درصدی برای معاملات لونا کلاسیک (LUNC) پیشنهاد کرد که می‌تواند با سوزاندن توکن موجب کاهش عرضه کل توکن و بهبود عملکرد قیمت آن شود.

فروپاشی ناخوشایند اکوسیستم ترا (Terra)، که قیمت توکن‌های ترایواس‌دی (TerraUST) و لونا (LUNA) را به طرز چشمگیری با کاهش مواجه ساخت، همچنان دردسرهایی را برای سرمایه‌گذاران این توکن به دنبال دارد. چرا که یکی از موسسان این اکوسیستم، دو کوان (Do Kwon)، به همراه صرافی‌های رمزارز و جامعه آن در تلاش هستند تا بهترین مسیر برای بازیابی یک قیمت پایدار را شناسایی کنند.

اخیرا، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس پیشنهاد کرده که برای معاملات لونا کلاسیک یک مالیات ثابت ۱.۲ درصدی در نظر گرفته شود تا با سوزاندن توکن، از عرضه کل توکن‌ها کاسته شده و عملکرد قیمت بهبود پیدا کند. سی‌زی (CZ) خطاب به جامعه LUNC عنوان کرد:

تبلیغات جام جهانی قطر

ما (درصرافی بایننس) یک دکمه اختیاری برای پرداخت ۱.۲ درصدی مالیات معاملات LUNC قرار خواهیم داد تا کاربران بتوانند برای معامله این رمزارز به صورت اختیاری مالیات پرداخت کنند.

شرط نهایی شدن مالیات ۱.۲ درصدی برای معاملات لونا کلاسیک

معاملات لونا کلاسیک
معاملات لونا کلاسیک

به این ترتیب، صرافی بایننس، پس از اجماع ۲۵ درصد از سرمایه‌گذاران LUNC، دکمه پرداخت اختیاری مالیات را راه‌اندازی خواهد کرد و اطمینان خواهد یافت که پذیرندگان اولیه این پیشنهاد، «تنها افراد معدودی نخواهند بود که مالیات اضافه ۱.۲ درصد را پرداخت می‌کنند».

تنها پس از اینکه معامله‌گران شرکت کننده برای پرداخت اختیاری مالیات ۱.۲ درصدی به ۵۰ درصد از حجم کل معاملات لونا کلاسیک در بایننس برسند، این مالیات برای کلیه معاملات این رمزارز اعمال خواهد شد.

من همین حالا پاسخ خود درباره سوال LUNC را در توییتر اسپیس اِی‌اِم‌اِی (Twitter Space AMA) ثبت کردم. گزینه دیگر این است که قابلیتی پیاده‌سازی شود که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت اختیاری کارمزد ۱.۲ درصدی معاملات را پرداخت کنند و ببینیم چند نفر از اعضای این جامعه به آن رای می‌دهند. پرداخت کارمزد معاملات لونا کلاسیک به مثابه رای مثبت به این ایده خواهد بود.

-سی‌زی بایننس (@cz_binance) ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ (یکم مهر ۱۴۰۱)

این توصیه‌ها باعث تفرقه در میان جامعه لونا شد زیرا برخی از تصمیم سی‌زی برای اجرای دکمه اختیاری حمایت کردند و در عین حال برخی دیگر آن را به عنوان دستکاری بازار از سوی یک نهاد متمرکز تفسیر کردند.

سی‌زی از سوزاندن LUNC حمایت کرده، اما معتقد است این عمل باید با رای‌گیری از جامعه این رمزارز نهایی شود، به این ترتیب، کاربران این پلتفرم می‌توانند آن را تایید یا رد کنند. او اضافه کرد: «ما به نظر کاربرانمان گوش کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم». با این حال، این کارآفرین می‌داند که در صورت عدم پیاده‌سازی این راهکار در تمامی صرافی‌ها و به صورت آنچین، تریدرهای LUNC ترجیح خواهند داد تا سرمایه خود را به سایر صرافی‌های رمزارز که توکن سوزی ندارند منتقل کنند.

از سوی دیگر ماجرا، مقامات دولت کره جنوبی در تلاش هستند تا به خاطر فروپاشی ترا، کوان را تعقیب و دستگیر کنند. در روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور ۱۴۰۱) یک دادگاه در سئول،‌ پایتخت کره جنوبی، به جرم تخطی از قوانین کشوری بازار سرمایه، حکم بازداشت کوان و پنج نفر دیگر را صادر کرد.

مترجم: ف غفاری

منبع: Cointelegraph

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×